Er det normalt? (angående børnehave!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.374 visninger
14 svar
31 synes godt om
4. april 2014

Anonym trådstarter

Jeg bliver altså lige nød til at spørger, eftersom mine aldrig har gået i børnehave.

For nogle dage siden var vi på legepladsen, min mindste og jeg, og denne legeplads er omringet af et lille hegn, samt en stor vej og en hovedvej for enden af den vej.

Der var en børnehave på "tur" der, hvor de spiste madpakker da vi ankom. Så pludselig fik børnene bare lov til at løbe rundt og lege, og flere af børnene løb frem og tilbage over vejen (UDEN OPSYN!!!!) de sneg sig over hegnet!!

En dreng kom hen til mig og spurgte om jeg kunne hjælpe hans ven, for han sad fast i en gynge, det gjorde jeg selvfølgelig.. men pædagogerne sad sgu bare og drak kaffe!! 

Er det normalt for børnehavebørn at må gå rundt som det passer sig når de er på tur? jeg blev så foraget!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2014

BinaMor

Nej selfølgelig ikke normalt og du har pligt til at oplyse det til kommunen. Så ring til dem og skriv evt klagebrev til børnehaven.

Anmeld

4. april 2014

Frk.S

Det håber jeg så sandelig ikke, nej.

Sagde du så noget til pædagogerne??

Anmeld

4. april 2014

Anonym trådstarter

BinaMor skriver:

Nej selfølgelig ikke normalt og du har pligt til at oplyse det til kommunen. Så ring til dem og skriv evt klagebrev til børnehaven.

Jeg aner ikke hvilken børnehave det var? 

Anmeld

4. april 2014

Troldemommi

Det spørgsmål der det svarer jo nærmest sig selv, vel er det ej normalt, hader sådanne pædagoger 

Monica 

Anmeld

4. april 2014

Anonym trådstarter

Frk.S skriver:

Det håber jeg så sandelig ikke, nej.

Sagde du så noget til pædagogerne??

Nej, jeg var så chokeret over det :s og jeg er normalt meget genert og konfliktsky..  Jeg ville jo heller ikke blande mig hvis det var sådan det normalt er.

Anmeld

4. april 2014

Anonym trådstarter

Troldemommi skriver:

Det spørgsmål der det svarer jo nærmest sig selv, vel er det ej normalt, hader sådanne pædagoger 

Monica 

Synes også det var en mærkelig måde at håndtere så mange børn på, jeg ville da være på tæerne når der var biler der kørte lige på den anden side!! 

Anmeld

4. april 2014

Frk.S

Anonym skriver:

Nej, jeg var så chokeret over det :s og jeg er normalt meget genert og konfliktsky..  Jeg ville jo heller ikke blande mig hvis det var sådan det normalt er.

Jeg tænker bare sådan lidt.... du skriver at børnene sneg sig over.
Så kan jeg ikke forstå at du ikke gjorde pædagogerne opmærksomme på, at børnene rendte ude ved vejen... for de havde vel ikke opdaget det???

Altså de skulle selvfølgelig have været opmærksomme, så de opdagede det, men NÅR de nu ikke gjorde det, så ville jeg da lige lade en bemærkning falde om at børnene rendte ved vejen.
Hvis der skete et af børnene noget, ville jeg ikke tilgive mig selv for ikke at have sagt noget...

Anmeld

4. april 2014

Anonym trådstarter

Frk.S skriver:

Jeg tænker bare sådan lidt.... du skriver at børnene sneg sig over.
Så kan jeg ikke forstå at du ikke gjorde pædagogerne opmærksomme på, at børnene rendte ude ved vejen... for de havde vel ikke opdaget det???

Altså de skulle selvfølgelig have været opmærksomme, så de opdagede det, men NÅR de nu ikke gjorde det, så ville jeg da lige lade en bemærkning falde om at børnene rendte ved vejen.
Hvis der skete et af børnene noget, ville jeg ikke tilgive mig selv for ikke at have sagt noget...

Jeg sagde det til børnene 

Anmeld

4. april 2014

lineog4

Anonym skriver:

Jeg bliver altså lige nød til at spørger, eftersom mine aldrig har gået i børnehave.

For nogle dage siden var vi på legepladsen, min mindste og jeg, og denne legeplads er omringet af et lille hegn, samt en stor vej og en hovedvej for enden af den vej.

Der var en børnehave på "tur" der, hvor de spiste madpakker da vi ankom. Så pludselig fik børnene bare lov til at løbe rundt og lege, og flere af børnene løb frem og tilbage over vejen (UDEN OPSYN!!!!) de sneg sig over hegnet!!

En dreng kom hen til mig og spurgte om jeg kunne hjælpe hans ven, for han sad fast i en gynge, det gjorde jeg selvfølgelig.. men pædagogerne sad sgu bare og drak kaffe!! 

Er det normalt for børnehavebørn at må gå rundt som det passer sig når de er på tur? jeg blev så foraget!! 

Mhm det er vel meget normalt de får lov at løbe og lege men under opsyn, dvs. Pædagogerne har øje på legepladsen, men jo ikke på hver enkelt barn hele tiden (sådan er det jo også på legepladsen i børnehaven). 

Jeg vil da håbe de kigger så godt efter og lige har tjekket risikostederne ud - fx er der en låge der er nemt at åbne osv, og at de kender deres børn. Men når det er sagt kan der vel altid ske noget - have jeg stået der havde jeg da bare sagt det til pædagogerne så de vidste de skulle kigge bedre efter, for de har jo ikke opdaget det.

med hensyn til at sidde fast i gyngen, lyder det til børnene har lært at komme efter hjælp og mon så ike bare du var nærmest.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.