Jeg skal tusses imorgen. Hvad synes i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2014

Anonym trådstarter

Ung mor giver mening nu - men hvad så om 10-15 år, når du beslutter dig for en efternøler? Det kunne jo sagtens være en mulighed, når man har været tidligt ude.
I min optik er det en kortsigtet tatovering, som muligvis er tillokkende (lidt naiv og umoden) nu - men du bliver jo også "voksen" en dag, og så vil den se mærkelig ud på en aldrende krop

Tjah. 

Ung mor vil jeg jo altid være. Efternøgler eller ej

er temmelig ligeglad med hvor grimt det er når jeg bliver gammel. Den generation er nok lige så tusset som jeg selv er på det tidspunkt  Og jeg er såmænd "voksen"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2014

-Sigrid-

Jeg lever efter den, det er en fin tekst. Og jeg mener det virkelig, sådan er mit syn på at være blevet mor :b
Men jeg ville nok hellere sætte mit barn i fokus, hvis det skal skrives på min krop, end jeg vil sætte min alder da jeg fik barnet i fokus, hvis du forstår mig? Havde det "bare" været hvad moderskabet/barnet betyder for mig, 'amen så klask den bare på, men ikke når det er alderen som den handler om 

Anmeld

3. april 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Er det fordi du har mødt den fordom ofte? Jeg tror bare jeg synes det er ærgeligt at få tatoveret en fordom som handler om alder. 

Anmeld

3. april 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Er det fordi du har mødt den fordom ofte? Jeg tror bare jeg synes det er ærgeligt at få tatoveret en fordom som handler om alder. 

Nej absolut ikke .

jeg nyder det, i fulde drag

Anmeld

3. april 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Om denne tekst ?  

Hilsen en ung mor. 

Den skal sidde på skulder bladet 

Teksten er sød, men jeg ville ikke vælge den som tatovering. For det første er den meget lang - ikke en, ret mange vil nå at kunne læse og forstå, når de ser den. Og så bliver den jo bare mange bogstaver. 

For det andet har jeg selv været en relativt ung mor, og det optog mig da en del, da ungerne var små - men i dag er det ikke noget, jeg skænker mange tanker. Jeg er en hel masse andet end mor, og især en masse andet end en forholdsvis ung mor. Det er ikke en væsentlig del af min identitet eller mine tanker nu, og derfor ville jeg personligt synes, indholdet af teksten for længst ville være udspillet nu, hvor jeg er et andet sted i livet. 

Og som en anden skriver, får du måske også efternølere - denne er henvendt til dit første barn, og skal du så også have en lang tekst til dem, der kommer senere? 

Jeg synes jo, at tatoveringer både skal være lette at danne sig et indtryk af og have et eviggyldigt budskab - noget, der virkelig fortæller om den, man er ikke kun nu, men også om 30 år. 

Anmeld

4. april 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Nej absolut ikke .

jeg nyder det, i fulde drag

Ja så må jeg indrømme at jeg endnu mindre synes om teksten. Så hellere en tekst omkring barnet eller det at være mor. 

Anmeld

4. april 2014

lineog4

Jeg ville ikke sætte sådan en tekst på min krop, for tror ikke jeg forstår hvorfor. Er det for at provokere, for at svare på de sure spørgsmål, for at lave et standpunkt?

Skulle jeg have noget foreviget på min krop handler det om mig og ikke om omverden. Jeg ser din tekst som værende en henvendelse til omverden.

Anmeld

4. april 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg ville ikke sætte sådan en tekst på min krop, for tror ikke jeg forstår hvorfor. Er det for at provokere, for at svare på de sure spørgsmål, for at lave et standpunkt?

Skulle jeg have noget foreviget på min krop handler det om mig og ikke om omverden. Jeg ser din tekst som værende en henvendelse til omverden.

Nej, nej og nej! 

Jeg forstår slet ikke at i kan tænke i de baner. Måske i læser den på en anden måde end jeg ? 

Jeg forstår slet ikke at du kan finde den provokerende.

Anmeld

4. april 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Nej, nej og nej! 

Jeg forstår slet ikke at i kan tænke i de baner. Måske i læser den på en anden måde end jeg ? 

Jeg forstår slet ikke at du kan finde den provokerende.

Provokerende synes jeg nu heller ikke, den er. Men især "you didn't take away my future" er jo et "svar" på en negativ indstilling - lidt ligesom at skrive "du ødelagde ikke mit liv" eller "du er ikke et dårligt menneske" i en kærlighedserklæring. Selvfølgelig tager barnet ikke din fremtid fra dig - og det fortæller man vel kun, hvis nogen har sagt det modsatte? 

Anmeld

4. april 2014

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Provokerende synes jeg nu heller ikke, den er. Men især "you didn't take away my future" er jo et "svar" på en negativ indstilling - lidt ligesom at skrive "du ødelagde ikke mit liv" eller "du er ikke et dårligt menneske" i en kærlighedserklæring. Selvfølgelig tager barnet ikke din fremtid fra dig - og det fortæller man vel kun, hvis nogen har sagt det modsatte? 

Så måske "future" skulle skiftes ud med "youth"?  

(ungdom) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.