IVF symptomer efter ægoplægning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27.729 visninger
14 svar
2 synes godt om
3. april 2014

Lillemy

Kære alle,

Jeg er, efter 6 mislykkede ins. nu i gang med vores 1. ivf. Jeg fik lagt et virkelig godt æg op i tirsdags- og lægen sagde de ikke fandtes bedre- og det var lige ved at klække, så det ville sætte sig fast hurtigt (hvis det altså virker). Ægget havde udviklet sig til dag 5 før det blev sat op.

Men allerede her to dage efter har jeg mensmurren. Hvor i alverden kommer  den fra?

Det passer jo slet ikke ind...

Hvordan har I andre haft det efter ægoplægning.

KH

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2014

tarkoflen

Jeg havde også mensmuren, hvor jeg ikke var i nærheden af at burde få mens og min datter bliver 1 år om 14 dage og hun blev lavet ved hjælp af icsi. Jeg mener det var ca en uge før bp at jeg små blødte lidt, og var helt ødelagt og troede at nu var det slut, men det var det heldigvis ikke

Rigtig meget held og lykke, jeg alt hvad jeg kan

Anmeld

3. april 2014

Lillemy

Tusind tak DEJLIGT at høre. Og dejligt at du fik en datter ud af det

Blev bare helt bekymret!!!

Anmeld

3. april 2014

Elgaard73

Får du hormoner efter ægoplægningen? Altså Crinone eller lignende? 

Hvis du gør, kan det godt være derfor. Det kan give mens murren, ømme bryster OSV. Faktisk rigtig mange graviditets lignende symptomer. 

Det er rigtig øv, men de hormoner gør at man ikke rigtig kan stole på sin krop med hensyn til symptomer. Det eneste du kan stole på er en test eller BP på testdagen.

Krydsede fingre herfra. 

Anmeld

3. april 2014

FrkAnonym93

Lillemy skriver:

Kære alle,

Jeg er, efter 6 mislykkede ins. nu i gang med vores 1. ivf. Jeg fik lagt et virkelig godt æg op i tirsdags- og lægen sagde de ikke fandtes bedre- og det var lige ved at klække, så det ville sætte sig fast hurtigt (hvis det altså virker). Ægget havde udviklet sig til dag 5 før det blev sat op.

Men allerede her to dage efter har jeg mensmurren. Hvor i alverden kommer  den fra?

KH

Nu har jeg ikke selv prøvet det, men min svigerinde oplevede mensmurren nærmest med det samme

Anmeld

3. april 2014

tweety2060

Kan det være ægget der sætter sig?
Ønsker dig alt mulig held og lykke

Anmeld

4. april 2014

Lillemy

FrkAnonym93 skriver:

Nu har jeg ikke selv prøvet det, men min svigerinde oplevede mensmurren nærmest med det samme

Tak for svar :-) Lyder godt at andre har prøvet det- synes bare det virker underligt at få mensmurren nærmest lige efter at ægget er sat op- og det så bare fortsætter... Havde det helt normalt inden nemlig....

Anmeld

4. april 2014

Chewy

Lillemy skriver:

Kære alle,

KH

Jo for pokker, det passer super godt ind. Det er gode tegn, det er livmoderen der arbejder Jeg ville tage det som lutter gode tegn Held og lykke med det

Anmeld

4. april 2014

Lillemy

Elgaard73 skriver:

Får du hormoner efter ægoplægningen? Altså Crinone eller lignende? 

Hvis du gør, kan det godt være derfor. Det kan give mens murren, ømme bryster OSV. Faktisk rigtig mange graviditets lignende symptomer. 

Det er rigtig øv, men de hormoner gør at man ikke rigtig kan stole på sin krop med hensyn til symptomer. Det eneste du kan stole på er en test eller BP på testdagen.

Krydsede fingre herfra. 

Jeg får lutinus- dem har jeg fået fra dagen efter ægudtagning...

Havde det helt normalt da jeg mødte op til ægoplægning men umiddelbart efter at ægget var sat op fik jeg mensmurrem og pms akkurat som vanligt. Og synes det er lidt mærkeligt?

Anmeld

4. april 2014

modesty

Tak for svar :-) Lyder godt at andre har prøvet det- synes bare det virker underligt at få mensmurren nærmest lige efter at ægget er sat op- og det så bare fortsætter... Havde det helt normalt inden nemlig....

Har du også haft ægudtagning i denne måned? Det kan godt nogle gange mærkes i en del dage efter, hvis æggene har fyldt meget. Jeg fik lidt mens-agtige smerter af det kateter der blev lagt op gennem livmoderhalsen når ægget skulle lægges op. Der sker jo en masse "unaturlige" ting med kroppen i de dage, som kan påvirke. Og som en anden også skriver, man bliver bombarderet med den ene, den anden og den tredje slags hormoner som også kan spille ind.

Prøv at lade være med at tænke for meget over symptomer/ikke-symptomer. Kroppen kan spille dig et puds og du kan ikke regne med hverken det ene eller det andet. Ud af de fire gange jeg fik lagt æg op, havde jeg "symptomer" tre af gangene - men ingen symptomer den fjerde gang, hvor jeg rent faktisk var gravid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.