Hvor hurtigt var I oppe at gå lidt rundt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.353 visninger
14 svar
17 synes godt om
1. april 2014

Kindfed

Jeg skal have kejsersnit på fredag. Hvad er jeres erfaringer med hvor hurtigt, man kan komme op og gå lidt rundt? Og kunne stå op til at skifte en ble fx? Ved min første fødsel var jeg sengeliggende i flere dage pga. rupturer og håber virkelig, at jeg ikke bliver lige hæmmet af et kejsersnit?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2014

annekl

Første gang var jeg oppe 5-6 timer efter. Anden gang gik der 15 timer tror jeg. Det har også betydning hvor hurtigt du får følelsen tilbage i benene. 

Men de vil gerne have en op så hurtigt som muligt :-)

god fødsel :-)

Anmeld

1. april 2014

Nadia&Daniel

Kindfed skriver:

Jeg skal have kejsersnit på fredag. Hvad er jeres erfaringer med hvor hurtigt, man kan komme op og gå lidt rundt? Og kunne stå op til at skifte en ble fx? Ved min første fødsel var jeg sengeliggende i flere dage pga. rupturer og håber virkelig, at jeg ikke bliver lige hæmmet af et kejsersnit?

Fik kejsersnit kl. 11.00 (min datter var ude kl. 11.28) - ca. kl. 14.15 var jeg oppe på mine ben. Men det er forskelligt fra person til person - hende som fik kejsersnit før mig, var først på benene om aften..

Anmeld

1. april 2014

Faby1989

Jeg har ingen erfaring inde for dette! 

Vil bare sige held og lykke !  

Anmeld

1. april 2014

Carina:-)

Jeg fik ks kl 10,var på opvågning ca kl 11 og blev flyttet til neo kl 14. og var oppe igen kl 16 

Jeg havde kun lige set min søn kort på neo ,så for mig var det supervigtigt at komme op og stå så jeg selv kunne bestemme hvornår jeg kom over til ham igen. 

Anmeld

1. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg skulle gå ud og tisse ca 5-6timer efter. Skiftede først en ble efter en lille uge tror jeg, men kunne godt have gjort det efter et døgn eller 2 hvis jeg SKULLE, men jeg havde så røv-ondt at jeg bare helst ville bevæge mig mindst muligt rundt. 

Anmeld

1. april 2014

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg var oppe at gå 5 timer efter, tror jeg, det var.
10 timer efter var jeg i (et meget tiltrængt) bad.
Jeg skiftede ble, da vi kom hjem ca 40 timer efter mit aks, men jeg er også alene med børnene, og havde to blebørn, så det blev på en puslepude i min seng de første par dage.

Held og lykke med det

Anmeld

1. april 2014

Kindfed

Tak for svar! Det lyder noget bedre end at ligge i flere dage og kun kigge på min kæreste, der bar rundt på den lille

Anmeld

1. april 2014

Isabella_mor

Man SKAL op og gå, helst inden 12-24 timer efter indgrebet. Hvis du får kejsersnittet om morgenen, skal du op når bedøvelsen har lagt sig osv. Det burde du få noget info om. Jeg kom op fra op på opvågningen kl 24:00 og jeg var oppe og gå lidt dagen efter kl 9:00, hvor jeg også skulle tisse efter at have haft kateter osv. 

Held og lykke og god fødsel på fredag  

Anmeld

1. april 2014

Victoria2013

Jeg var først oppe og gå omkring 12 timer efter tror jeg, for dér fik jeg fjernet kateter - men der gik noget tid før det gik rigtig godt mht det... men tror det er meget forskelligt fra person til person og måske er det "nemmere" når det er pks end aks, som jeg fik...

Min søster fik pks og hun kunne nemt selv bevæge sig rundt en uge efter, mens jeg stadig kun gik korte ture et par uger efter kejsersnittet, fordi det gjorde ondt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.