Venter i spænding/frustration

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

637 visninger
10 svar
4 synes godt om
1. april 2014

Babydrøm

Hvor er en meget ustabil cyklus utrolig frustrende! 

Siden jeg stoppede med p-piller for snart et år siden, har min cyklus ik været ens to gange, så frustrende! 

Jeg tog en test på dag 38, negativ, tog igen en på dag 42, negativ  Jeg har haft en menses der startede på dag 44. Men nu her på dag 47 er der stadig ingen tegn på hverken graviditet eller menses  Så frustrende! 

Vi vil så gerne at det snart lykkes  

Har fået en tid til gynækolog i juni og en henvisning for at få taget blodprøve for at tjekke om jeg har PCO. 

Håber at jeg kan være gravid, men ik kan teste positivt endnu, nok et ret spinkelt håb, men det er der 

Tak fordi du læste med  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2014

esioul

AnnL skriver:

Hvor er en meget ustabil cyklus utrolig frustrende! 

Siden jeg stoppede med p-piller for snart et år siden, har min cyklus ik været ens to gange, så frustrende! 

Jeg tog en test på dag 38, negativ, tog igen en på dag 42, negativ  Jeg har haft en menses der startede på dag 44. Men nu her på dag 47 er der stadig ingen tegn på hverken graviditet eller menses  Så frustrende! 

Vi vil så gerne at det snart lykkes  

Har fået en tid til gynækolog i juni og en henvisning for at få taget blodprøve for at tjekke om jeg har PCO. 

Håber at jeg kan være gravid, men ik kan teste positivt endnu, nok et ret spinkelt håb, men det er der 

Tak fordi du læste med  

øv hvor er det træls med din cyklus. Havde du problemer med uregelmæssig mens før du startede på p-piller?

Anmeld

1. april 2014

Babydrøm

esioul skriver:

øv hvor er det træls med din cyklus. Havde du problemer med uregelmæssig mens før du startede på p-piller?

Ja så irriterende! Det kan jeg ik huske, har taget p-piller i mange år

Anmeld

1. april 2014

esioul

AnnL skriver:

Ja så irriterende! Det kan jeg ik huske, har taget p-piller i mange år

Håber snart den retter ind, og du så står med II streger

Anmeld

1. april 2014

Malle86

Jeg står i nøjagtig samme problem - troede næsten det var et indlæg jeg havde skrevet. Det sidste år har min cyklus os svinget fra 28-49 dage (bliver længere og længere).

Vi har dog lige været til første samtale, hvor jeg blev scannet, og alt så til syneladende helt normalt ud, men skal også have taget blodprøver i næste cyklus, samt at min kæreste skal aflevere en prøve.

Men kender alt til din frustration, - vi vil os bare SÅ gerne snart have ønskebarnet!!! 

Anmeld

1. april 2014

Babydrøm

esioul skriver:

Håber snart den retter ind, og du så står med II streger

Mange tak håber jeg virkelig også 

Anmeld

1. april 2014

Babydrøm

Malle86 skriver:

Jeg står i nøjagtig samme problem - troede næsten det var et indlæg jeg havde skrevet. Det sidste år har min cyklus os svinget fra 28-49 dage (bliver længere og længere).

Vi har dog lige været til første samtale, hvor jeg blev scannet, og alt så til syneladende helt normalt ud, men skal også have taget blodprøver i næste cyklus, samt at min kæreste skal aflevere en prøve.

Men kender alt til din frustration, - vi vil os bare SÅ gerne snart have ønskebarnet!!! 

Oki lidt betryggende at vide jeg ik er den eneste. Min har også svinget fra 28-44 dage det sidste år. Så frustrende!

Hvor længe har I prøvet? Hvordan fik I sat det igang med samtale, undersøgelser mm.? 

Godt at høre det så fint ud. 

Vi vil også SÅ gerne snart have ønskebarnet  Håber meget vi begge to snart er heldige  

Anmeld

2. april 2014

Malle86

Min læge lavede en henvisning til Gynekologisk ambulatorium, da jeg var meget frustreret over min cyklus køre sit eget løb, og da jeg er lidt overvægtig, jo også begyndte at tænke på PCO. Det gik ret hurtigt 2,5 uge efter fik vi en tid, og fik faktisk et brev om at man havde ret til udredelse inden for 14 dage, så jeg kunne godt få lov at be om at komme til et privat sted, men syntes ikke det var nødvendigt med en masse bøvl for en halv uge (men måske det er forskelligt fra kommune til kommune).

Vi har også forsøgt et år, og når man er under 30 år (som kvinde, og jeg er 28) skal man ha forsøgt i 2 år for at få hjælp. Men hun lavede en scanning og den så som sagt fin ud, men PCO findes åbenbart i 2 udgaver, også noget der hedder PCOS som et PCO Syndrom, så det kan ikke helt udlukkes på scanning. Jeg skal så have taget blodprøver forskellige tidspunkter i min næste cyklus, og min kæreste skal os aflevere en prøve. For hvis jeg nu fejler noget, eller han "skyder med løs krudt" kan man jo få hjælp før - da der jo så er en grund til at det ikke kommer af sig selv. Men indtil min næste cyklus har tænkt sig at indfinde sig, "bøvler vi bare på" 

Ja lad os lige  for at storkerne snart opdager vores adresser. 

Anmeld

2. april 2014

Babydrøm

Malle86 skriver:

Min læge lavede en henvisning til Gynekologisk ambulatorium, da jeg var meget frustreret over min cyklus køre sit eget løb, og da jeg er lidt overvægtig, jo også begyndte at tænke på PCO. Det gik ret hurtigt 2,5 uge efter fik vi en tid, og fik faktisk et brev om at man havde ret til udredelse inden for 14 dage, så jeg kunne godt få lov at be om at komme til et privat sted, men syntes ikke det var nødvendigt med en masse bøvl for en halv uge (men måske det er forskelligt fra kommune til kommune).

Vi har også forsøgt et år, og når man er under 30 år (som kvinde, og jeg er 28) skal man ha forsøgt i 2 år for at få hjælp. Men hun lavede en scanning og den så som sagt fin ud, men PCO findes åbenbart i 2 udgaver, også noget der hedder PCOS som et PCO Syndrom, så det kan ikke helt udlukkes på scanning. Jeg skal så have taget blodprøver forskellige tidspunkter i min næste cyklus, og min kæreste skal os aflevere en prøve. For hvis jeg nu fejler noget, eller han "skyder med løs krudt" kan man jo få hjælp før - da der jo så er en grund til at det ikke kommer af sig selv. Men indtil min næste cyklus har tænkt sig at indfinde sig, "bøvler vi bare på" 

Ja lad os lige  for at storkerne snart opdager vores adresser. 

Det lyder da rigtig godt at det gik så hurtigt Tak for dit svar, havde ingen ide om hvordan det foregår. 

Jeg var til gynækolog sidste år i marts, før jeg stoppede med mine p-piller, der så alt fint ud, så det er jo rart. men fatter ik min meget ustabile cyklus  Så jeg har fået en ny henvisning til en gynækolog, men kan først få en tid i start juni, meget lang ventetid synes jeg, men kan jo ik ændres   Jeg har også fået en henvisning til at få taget en blodprøve, hvis min menses starter. 

Jeg havde også hørt man skulle have prøvet i 2 år, før man kunne få hjælp, når man er under 30. Jeg er 27. Håber I får en forklaring. Allerbedst hvis det snart lykkes af sig selv  

Vi har prøvet i ca. 10 mdr. Men han er meget væk med sit job, så tror det er grunden til at det ik er lykkes, måske.. Men jeg vil stadig gerne vide om der er noget i vejen med os. Især med min cyklus. 

Ja lad os håbe storken snart opdager vores adresse  

Anmeld

2. april 2014

Malle86

Vi fik at vide at hvis vi ønskede graviditet, var der ikke så meget at gøre ved at ens cyklus svinger, da de som regl vil forslå P-piller til at rette den ind - og ja det duer jo ikke helt når man gerne vil have børn og de fleste andre prebereater forsøger kun at rette blødningerne ind, men man vil stadig ikke kunne regne med sin ægløsning. 

Jeg har taget ægløsningstest siden vi var afsted, da hun kunne se der var et fint æg i højre side der endnu ikke var helt modent, men syntes det er en helt videnskab med de ÆL-test!! Har haft kvalme de sidste par dage og af og til ligesom mens smerter, men man tør jo næsten ikke at håbe!! - og det jo ikke til at vide hvor lang den her cyklus har tænkt sig at blive!!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.