Vis dåbskjolen frem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2014

Katia Juul Skovgaard

Papillon skriver:

... og fortæl gerne, hvor den kommer fra (mors side, fars side, nykøbt, hjemmelavet...)

Håber at se en masse fine kjoler!

Kjolen er fra mors side.. Min bror og jeg har haft den på

Den er næsten 30 år gammel og strikket af min mormors kollega fra Frederiksberg hospital. Hun brugte sine nattevagter på at strikke kjolen til min mor..

En fin kjole med en masse historie

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2014

MyLove E

M (: skriver:

Dette er vores familiedåbskjole.

Min fætter, mine fire søskende og jeg er døbt i den. Og i maj '13 blev min søn så også døbt i den.

Den er strikket af min mormor i '83. Båndet og underkjolen er de originale. Den lyserøde underkjole er ligeledes intakt, men desværre er båndene gået tabt. Der bliver for hvert barn påsyet en lille hvid sløjfe med barnets navn og dåbsdato (og selfølgelig med hhv blå eller lyserød tråd). Sløjferne arrangeres således, at de på sigt vil forme et stamtræ. Altså sidder Hjaltes sløjfe placeret over min. 

Ligner rigtig meget min :-)

Anmeld

1. april 2014

M (:

MyLove E skriver:

Dette er vores, den ligner meget den længere oppe :-)
Den er strikket af min mormor, sjovt nok også i 83 Den blev strikket til mig til den 21aug 1983, min søn havde den på 21aug 2011

Ej, det er ret skægt. Gad vide om det er samme opskrift?

Anmeld

1. april 2014

mommy1991

... og fortæl gerne, hvor den kommer fra (mors side, fars side, nykøbt, hjemmelavet...)

Håber at se en masse fine kjoler!

Leanders dåbskjole går helt tilbage til min tipoldemor, mener jeg  Jeg er i hvertfald også selv døbt i den!

Anmeld

1. april 2014

Mor Christa

Desværre et lidt dårligt billede af kjolen, men her er min søn da han blev døbt i 2011. Min datter, som bliver født til maj skal døbes i samme kjole.
Jeg selv, min mor og hendes/mine søskende og fæte/kusiner på mors side er døbt i den, så den går mange år tilbage :-)
Så ja - kjolen er fra min mors side af familien. 
Jeg synes den er så fin. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.