Vis dåbskjolen frem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.973 visninger
14 svar
16 synes godt om
1. april 2014

Papillon

... og fortæl gerne, hvor den kommer fra (mors side, fars side, nykøbt, hjemmelavet...)

Håber at se en masse fine kjoler!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2014

MHB

Vores ser sådan ud! Den er fra min familie på min fars side og det er min farmor der i sin tid syede den til min fætter for knap 50 år siden 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

1. april 2014

M (:

... og fortæl gerne, hvor den kommer fra (mors side, fars side, nykøbt, hjemmelavet...)

Dette er vores familiedåbskjole.

Min fætter, mine fire søskende og jeg er døbt i den. Og i maj '13 blev min søn så også døbt i den.

Den er strikket af min mormor i '83. Båndet og underkjolen er de originale. Den lyserøde underkjole er ligeledes intakt, men desværre er båndene gået tabt. Der bliver for hvert barn påsyet en lille hvid sløjfe med barnets navn og dåbsdato (og selfølgelig med hhv blå eller lyserød tråd). Sløjferne arrangeres således, at de på sigt vil forme et stamtræ. Altså sidder Hjaltes sløjfe placeret over min. 

Anmeld

1. april 2014

AnonymMor

Papillon skriver:

Sådan er så Nayas ud den har hun fået af sine bedsteforældre og den skal gå i arv. Så hun er den første i den   Synes selv den var utrolig smuk 

Anmeld

1. april 2014

Papillon

Rinepigen skriver:

Sådan er så Nayas ud den har hun fået af sine bedsteforældre og den skal gå i arv. Så hun er den første i den   Synes selv den var utrolig smuk 

Står eller skal hendes navn stå et sted på kjolen? Den er rigtig flot, jeg har bare svært ved at gennemskue, hvordan og hvor man ville skrive navnet

Anmeld

1. april 2014

Aabye

Vi havde  denne som vi købte til vores nr 2 dreng. 
Den første blev ikke døbt da han var spæd, det er en længere historie.. 

Men da vi vik nr to, og de så begge to skulle døbes købte vi kjolen.. 
Vi har desværre ikke nogen i familien, andet end en som drengenes oldemor har syet ud af farmors konfirmationskjole. Og da hun ikke vil hverken mig eller hendes søns og mit forhold noget godt, meldte kæresten ud at knægten i hvert fald ikke skulle have den kjole på.. Og det støttede jeg ham i.. Så vi købte altså denne som så skal gå i arv.. 
Selvom den ældre ikke har været døbt i kjolen, så kommer hans navn stadig til at så i den, for han blev døbt samme dag, fordi der som sagt ikke var mulighed for det dengang han var spæd.. 

Anmeld

1. april 2014

TbCp

Jeg linker lige til tre billeder jeg tidligere har vist herinde.

det er af min datter, hun har kjolen på fra hendes fars side af familien. Den var 100 år da hun blev døbt i den

Min søn blev døbt på sygehuset, så der var ingen dåbskjole.

Anmeld

1. april 2014

AnonymMor

Papillon skriver:

Står eller skal hendes navn stå et sted på kjolen? Den er rigtig flot, jeg har bare svært ved at gennemskue, hvordan og hvor man ville skrive navnet

Hendes navn og dato skal broderens i på underskørtet, altså under blondelaget   

Anmeld

1. april 2014

Papillon

Er der flere, der har lyst til at vise frem?

Anmeld

1. april 2014

MyLove E

Papillon skriver:

Er der flere, der har lyst til at vise frem?

Dette er vores, den ligner meget den længere oppe :-)
Den er strikket af min mormor, sjovt nok også i 83 Den blev strikket til mig til den 21aug 1983, min søn havde den på 21aug 2011

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.