Sove udenfor liften - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2014

Lykke:)

Vilgerneværegravid skriver:

Min datter er nu 6 uger og har siden hun blev født sovet i sin lift, der har stået i hendes tremmeseng. Har nemlig hørt, at helt små babyer godt kan lide at de føler sig "omsluttede" - lidt som i maven. Men hvornår kan hun sove uden liften - kun i tremmesengen? Nogen der har erfaringer med, hvornår de små er klar til det?

Min søn er lige begyndt at sove i tremmeseng

Han er 4 måneder nu. Vi prøvede ikke før, for jeg skulle liiiiige være med på, at han ikke sov lige ved siden af mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2014

liten-mamma

Min datter er nu 6 uger og har siden hun blev født sovet i sin lift, der har stået i hendes tremmeseng. Har nemlig hørt, at helt små babyer godt kan lide at de føler sig "omsluttede" - lidt som i maven. Men hvornår kan hun sove uden liften - kun i tremmesengen? Nogen der har erfaringer med, hvornår de små er klar til det?

Min datter sov med det samme i tremmesengen, vi havde ingen lift. 

Anmeld

1. april 2014

Clisolka

Mine er først kommet ud af liften, da de ikke kunne ligge i den mere 

Anmeld

1. april 2014

Møn-Mor

Min søn var vist 10-12 uger da han kom i tremmeseng, han havde brug for pladsen, for der begyndte han at sove bedre.

Min datter er lige kommet i tremmeseng her 4 mdr. gammel, hun kunne simpelthen ikke være i liften mere til moderens store ærgelse, det var ellers SÅ nemt at flytte rundt på hende når hun sov i den.

Anmeld

1. april 2014

Ciss

Min den ældste sov kun i liften i tre nætter - og den yngste sov der slet ikke om natten.

Vi fik at vide af sp, at klimaet nede i en lift er for lukket. Fugtigheden fra kroppen slipper ikke så let væk og opsuges derfor i materialerne, og det kan over tid skabe miljø for mug eller svamp i materialerne. Så vi droppede den som sovested om natten.

Barnet kan fint sove i en tremmeseng - eller andre steder -, men det kan være godt at rulle et tæppe sammen til en pølse og lægge i en U omkring hovedenden, så sengen ikke føles så stor for barnet.

Anmeld

1. april 2014

Maja88

Her er hun 6måneder og 17 dage... hun sover i lift endnu

Anmeld

1. april 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Victor sov i liften indtil han ikke kunne være i den længere - hvilket var ca. 2 mdr. og så flyttede han over i sin tremmeseng om natten... Hans farmor sagde til os at det var for tidligt, men han havde fået en middagslur i sengen op til jordemoren kom og hun sagde det var fint - det kunne hun se på den måde han lå...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.