Sove udenfor liften - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

831 visninger
16 svar
0 synes godt om
31. marts 2014

Vilgerneværegravid

Min datter er nu 6 uger og har siden hun blev født sovet i sin lift, der har stået i hendes tremmeseng. Har nemlig hørt, at helt små babyer godt kan lide at de føler sig "omsluttede" - lidt som i maven. Men hvornår kan hun sove uden liften - kun i tremmesengen? Nogen der har erfaringer med, hvornår de små er klar til det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2014

Kris89

Jacob sov i liften til han ikke kunne være i den mere... (der gik ikke så frygtelig længe)

han roder rundt i sengen og har altid gjort, så ret hurtig ramte han kanten når han svingede armene rundt og sådan

Så vi har tyk sengeran til tremmesengen og så sover han i den. han har måske været 1½-2 mdr. da han kom i den.

men kan ikke huske helt præcist Han er jo halvt år nu - så at huske to-tre måneder tilbage er jo ikke sådan lige til hihi

Anmeld

31. marts 2014

Pinkrose

Vilgerneværegravid skriver:

Min datter er nu 6 uger og har siden hun blev født sovet i sin lift, der har stået i hendes tremmeseng. Har nemlig hørt, at helt små babyer godt kan lide at de føler sig "omsluttede" - lidt som i maven. Men hvornår kan hun sove uden liften - kun i tremmesengen? Nogen der har erfaringer med, hvornår de små er klar til det?

Min kunne sove i den til hun var 4 mdr

Anmeld

31. marts 2014

Vilgerneværegravid

Min datter bliver nemlig sur, hvis hendes hoved fx rammer siden eller lignende, så ved ikke om det er ved at være ved tiden. Men lyder til, at jeg godt snart kan prøve at lade hende sove uden:-)

Anmeld

31. marts 2014

Victoria2013

Vores datter flyttede fra at sove i liften i soveværelset hos os (den stod på 2 stole ved siden af min seng), til tremmeseng på eget værelse da hun var 3 mdr... da var hun ved at være for stor til liften - og det gik helt fint og gnidningsløst. Vi havde købt en tyk sengerand fra Sebra til hendes seng og lavede en improviseret sengehimmel, så hun havde sin egen lille hule i sengen

Sengeranden er der sådan set stadig, omend hun er blevet god til at løfte den op. Nu er den der mere fordi hun er vant til den egentlig og for at hun ikke falder i søvn med armene ud gennem tremmerne (for så vågner hun når hun bevæger sig i søvne)

Anmeld

31. marts 2014

FruStolpe

Vores datter har aldrig sovet i liften i sin tremmeseng.

Her lavede farmor en pølse af et vat tæppe, som vi lagde rundt i kanten.

Det fungerede rigeligt fint for os

Anmeld

31. marts 2014

Muffinmus

Omkring 4 mdr tror jeg. Mine er rykket hen i bare ren tremmeseng.

Anmeld

31. marts 2014

Isabella_mor

vi flyttede liften fra vuggen efter ca 3 uger. og så lå han i vuggen til han var ca 2-3 mdr. og så kom han over i tremmesengen. igen i liften. jeg tror vi fjernede liften da han var ca 4½ måned... der kunne han simpelthen ikke ligge i den længere...

men man kan købe sådan en babynest. som er en lille madras med en pølse omkring, som lam kan snørre ind så det bliver en slags rede, den kan man også bruge i barnevognen, den tror jeg virker rigtig godt og omsluttende for børn der har godt af at være trygt omsluttet...  

Sådan en kunne jeg godt overveje at købe til vores den næste, da jeg synes at liften hører til i barnevognen.. 

Anmeld

31. marts 2014

M &.I

min søn sov med det sammen i tremmeseng

Anmeld

31. marts 2014

Bb3031

Min søn og datter kom først ud af liften, da de ikke kunne være i den længere  Min søn var 5 mdr. og min datter 4 mdr. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.