Madplan på budget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2014

1234rj

oktober2014 skriver:

Hej tøser 

Min kæreste og jeg skal til at ligge penge til side til babyting, opsparing og dåb, så vi vil gerne lære at klare os for 3500kr om måneden (mad, shampoo, balsam osv osv). Er der ikke nogle der vil prøve at vise en madplan på budget?  Og fx skrive hvilket shampoo i bruger, køber i også saftevand/sodavand i budgettet osv. Kunne være en stor hjælp! 

Knus

Vi er kun min kæreste og jeg (termin 9. Maj) og vi bruger 2500kr om måneden og har alt fra 700kr- til 0 til overs. Det er inkl. Shampoo, kattemad, katteslik, sodavand, saftevand, toiletpapir og rengøringsmidler. Dog drikker vi sjældent sodavand/saftevand. Men så køber vi kylling på tilbud og andet kød:-)
Vores Madplan i denne uge ser således ud:

Mandag: hjemmelavet burger og hjemmelavet pommesfrites.

Tirsdag: madpandekager.

Onsdag: fyldt mørbrad med feta og pesto og bacon rundt om, ovenbagtekartofler og grøntsager.

Torsdag: frisk pasta, kylling, broccoli + grønt.

Fredag: kartoffelsuppe med bacon og ciabattabrød.

Lørdag: bøf, kartofler og grøntsager.

Søndag: boller i karry.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2014

oktober2014

1234rj skriver:

Vi er kun min kæreste og jeg (termin 9. Maj) og vi bruger 2500kr om måneden og har alt fra 700kr- til 0 til overs. Det er inkl. Shampoo, kattemad, katteslik, sodavand, saftevand, toiletpapir og rengøringsmidler. Dog drikker vi sjældent sodavand/saftevand. Men så køber vi kylling på tilbud og andet kød:-)
Vores Madplan i denne uge ser således ud:

Mandag: hjemmelavet burger og hjemmelavet pommesfrites.

Tirsdag: madpandekager.

Onsdag: fyldt mørbrad med feta og pesto og bacon rundt om, ovenbagtekartofler og grøntsager.

Torsdag: frisk pasta, kylling, broccoli + grønt.

Fredag: kartoffelsuppe med bacon og ciabattabrød.

Lørdag: bøf, kartofler og grøntsager.

Søndag: boller i karry.

Jeres madplan lyder virkelig sindssyg god!! 

Anmeld

1. april 2014

oktober2014

Og tak for svarene alle, er glad for at se at det sagtens burde kunne klares 

Anmeld

2. april 2014

1234rj

oktober2014 skriver:

Jeres madplan lyder virkelig sindssyg god!! 

Hihi, tak ;-) vi har handlet for 433kr, inkl morgenmad og frokost i denne uge. Så kommer der selvfølgelig en ekstra pakke rugbrød og ca 5 liter mælk mere..

Anmeld

2. april 2014

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Vi prøver også på at spare penge ved at købe mad til en uge af gangen, derfor bruger vi Faktas  madplan, Den fungere rigtig fint for os, der er indkøbsliste og opskrifter og det er sund mad. De siger der er mad til 4 personer, men så synes jeg det skal være småtspisene mennesker vi har til os 3 (2 voksne og en på knap 3) men er der rester tager én af os det med på madpakke

de siger det koster under 20kr pr næse pr. måltid og det passer også!

Men vi har så også køb købt kød når det på tilbud (hakket oksekød, hakket okse/svin, hakket kylling) og så fryser vi det ned, det gør også maden meget billigere synes jeg.

sidste gang vi købte til en uge, kostede det os 450kr ca, det eneste jeg ikke havde købt var fiskefars og en pakke oksekød, ellers var det hele der. (skalotteløg var erstattet af alm. løg, da de ikke havde skalotteløg i vores fakta)

Vores hæmsko er helt klart fastfood og guf, som jo er ekstremt dyrt i forhold til næringsværdi og nødvendighed i kosten.

Men alt i alt en super fed måde at handle på og synes man kan se resultaterne på kontoen med det samme, i forhold til når man klatkøber lidt hver dag, da man kommer til at købe alt mulig man ikke havde brug for eller som ikke var nødvendigt.

Jeg kan også godt lide ideen med at have en madplan andre laver, for jeg er ikke SÅ kreativ når det handler om aftensmad, synes i hvert fald tit man kommer til at lave de samme ting

Anmeld

2. april 2014

Mivsen

Vi har også ca 3500kr pr mdr til mad, bleer, husholdning osv.. 

Hvis vi spiser ude eller pizza, er det for 'egne' penge..

Vi er 2 voksne og en dreng på 2,5 år. Og snart en mere.. Og så sætter vi beløbet til 4000kr..

Jeg kan lige nu få det til at rende rundt for de 3500kr. Handler hver mandag og så fredag, hvor der suppleres op med mælk, rugbrød og SLIK

Vores madplan denne uge :

Man : spise ude

Tirs : kyllingegryde med ris, flute og grønt

Ons : abehjerne med spaghetti og råkost

Tors : hel kylling på grill, frisk pasta, monay sovs og grønt

Fre : gode bøffer, kartofler i ovnen, sovs og grønt

Lør :lasagne, flute og grønt

Søn : risengød 

morgenmad er der altid, havergryn, haverfars, yoghurt og boller

frokost står den på rugbrød med forskelligt pålæg

vi har begge en STOR sukkertrang og det er dyrt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.