oktober2014 skriver:
Hej tøser 
Min kæreste og jeg skal til at ligge penge til side til babyting, opsparing og dåb, så vi vil gerne lære at klare os for 3500kr om måneden (mad, shampoo, balsam osv osv). Er der ikke nogle der vil prøve at vise en madplan på budget?
Og fx skrive hvilket shampoo i bruger, køber i også saftevand/sodavand i budgettet osv. Kunne være en stor hjælp! 
Knus
3500 burde være rigeligt

Her hedder mad/husholdnngsbugettet 4000, vi er 2 voksne, en 2,5 årig og en baby på 5,5 mdr.
Jeg køber bleer i Aldi eller rema, shampoo er gerne forskelligt. Alt fra de store fra Franck provost til response.
Køber aldrig plasticposer til mine varer - de koster en formue og belaster miljøet. Har købt kæmpe stofnet i aldi for 25 kr, og har 3-4 stk.
Toiletpapir og køkkenrulle købes altid i Aldi. Faktisk handles det meste i Aldi, og enkelte ting i netto, især tilbudsvarer.
Jeg køber ofte ting der løber på dato, og fryser ned. Evt tilberedt, da store portioner er billigere og det er svært at få tid tilsæt kokkerere en time hver aften med bebs og en 2årig

Jeg sniger grøntsager i alt hvad jeg kan slippe afsted med. Fx var der for et stk tid siden tilbud på øko dolmio i netto, og havde 500 g hk okse til overs efter burgerene vi skal have i dag. + 2 stk fintrevet gulerødder og1 lille porre, så har vi sund mad til 2 dage for max 40 kr...
Faktisk er gulerødder genialt i det meste - jeg river dem altid fint, og presser mest mulig væde ud ad dem inden de tilsættes fars/sovs, men det er fordi jeg ikke kan lide den søde smag

Vi kunne snildt spare 500-1000 kr i vores buget, hvis vi droppede slik og sodavand/saft (manden er desværre storforbruger), men det hænger fint sammen, og gider ikke leve på en sten
Her er stadig plads til en god bøf eller steg, og vi har i snit gæster til spisning 1gang i ugen