Fødselsdagsfest tæt på termin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg ville også sige nej tak. Jeg ville såmænd ikke være bekymret for at føde på et andet hospital end planlagt, men man kan ikke holde til så meget, når man er så tæt på termin. Jeg havde overhovedet ingen gener under min graviditet og derfor tog jeg også uden tøven med til min fasters begravelse 3 uger før forventet termin, selv om det var 150 km væk, for det mente jeg da ikke kunne være noget problem, når jeg nu havde det fint. Køreturen var bare utrolig hård for mig og jeg var helt smadret i flere dage.

Hvis jeg havde født, ville jeg heller ikke tage med, da det ikke er godt for en helt nyfødt at sidde i en autostol så længe, og det tager altså også tid til at finde sig tilrette i en nye rolle med afbrudt søvn om natten. Nu har jeg så også altid haft behov for mine 8 timer om natten, så det er ikke lige så svært for alle, men jeg syntes det var meget hårdt at skulle op i starten.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2014

Mom2

Skriver anonymt, da jeg ikke vil genkendes.

Sagen er, at vi er inviteret til 85 års fødselsdag i kærestens familie i den anden ende af landet kun to dage efter termin. Det er hans bedstemor, der holder stor fest i forventning om, at hun ikke når den næste runde fødselsdag.

Jeg har fået følelsen af, at det forventes, at vi bare kommer, uanset om baby er født eller ej. Hans familie bliver ved med at sige, at der jo også findes sygehuse der, og at hvis jeg har født, tager vi da bare den lille med.

Jeg forstår godt, at de gerne vil have os med, og at min kæreste gerne vil afsted. Men jeg er førstegangsfødende og slet ikke tryg ved at tage afsted som højgravid eller med en helt nyfødt.

Hvad ville I gøre og sige i min situation?

Du skal gøre det du føler dig tryg ved og længere er den ikke og så må familien respektere det. Det er vigtigt du har det godt og ikke stresser før fødsel.

Ville ikke selv tage af sted, fordi en lang køretur bare ikke er sagen når man er høj gravid og hvis du har født, så må baby ikke være i stolen mere end maks 1 time ad gangen og skal have 30 min pause, så køreturen kan hurtigt komme til at tage meget lang tid

Anmeld

31. marts 2014

Anonym trådstarter

Virkelig mange tak for svarene! Det er så rart at høre, at det ikke kun er mig, der ville have svært ved bare at tage afsted under omstændighederne.

Jeg har ikke talt nærmere med min kæreste om det endnu, da jeg gerne ville afklare med mig selv først, hvor jeg står.

Jeg vil helst melde helt fra med lovning om, at vi tager på besøg hos oldemor med den lille, når der er kommet ro på, og vi er klar.

Anmeld

31. marts 2014

tarkoflen

Hvis jeg var dig, så ville jeg tage mine forbehold. Give besked om, at l gerne vil komme, hvis du har det godt, ikke har fornemmelsen af at der kan være en baby på vej og ikke er utryg ved at tage afsted. Og så vil jeg så også sige, at en meget lang køretur for nogle højgravide kan være hård, og det er jo ikke optimalt i forhold til hvis du går i fødsel, lige når l kommer hjem.

Jeg synes du skal få talt med kæresten, det kan jo også være, at han bare slet ikke er tryg ved, at l skal afsted.

Og så skal du tage hensyn til dig selv og ikke bare gøre det, fordi familien åbenbart synes, at det bare slet ikke er et problem. Det er ikke dem der skal føde, det er dig! Og det er dig der skal være tryg.

Anmeld

31. marts 2014

Giraffen

Anonym skriver:

Sagen er, at vi er inviteret til 85 års fødselsdag i kærestens familie i den anden ende af landet kun to dage efter termin. Det er hans bedstemor, der holder stor fest i forventning om, at hun ikke når den næste runde fødselsdag.

Jeg har fået følelsen af, at det forventes, at vi bare kommer, uanset om baby er født eller ej. Hans familie bliver ved med at sige, at der jo også findes sygehuse der, og at hvis jeg har født, tager vi da bare den lille med.

Jeg forstår godt, at de gerne vil have os med, og at min kæreste gerne vil afsted. Men jeg er førstegangsfødende og slet ikke tryg ved at tage afsted som højgravid eller med en helt nyfødt.

jeg ville sige "vi kommer MÅSKE - alt afhængig af situationen"

Jeg var inviteret til 30 års fødselsdag ved min storebror 2 dage efter min termin og der var det samme besked (45 km fra vore hjem)

Jeg fødte så 14 dage før tid så vi tog baby med og det gik rigtig fint

du ved jo ikke om du har en drømmefødsel, du ved ikke hvornår du føder og du ved ikke hvordan baby har det når den kommer ud... Måske går alt godt, måske gør det ikke

Uanset hvad så er der ingen sidste svarfrist som fx ved flybilletter eller andre mere bindende arrangementer, så de må jo acceptere at der måske skal dækkes op til 0, 2 eller 3

Anmeld

31. marts 2014

lineog4

Jeg ville sige ja med forbehold. Hvem ved mæske har du lyst til at tage afsted når dagen kommer enten fordi du gerne vil vise den lille ny frem eller fordi tiden føles uendelig lang.

Jeg har altid haft det "nemt" op til termin og kunne sagtens klare en lang køretur og en fest - nød faktisk der skete noget  (var i bon bon land 3 dage over termin med tog og en sur mand i røret). 

Og siger man ja med forbehold så har man vist sin gode vilje og kan sige fra på selve dagen 

Anmeld

31. marts 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Jeg havde takket nej tak. Om baby er kommet eller ej, så havde jeg under ingen omstændigheder taget afsted.

Anmeld

31. marts 2014

CaWi

Anonym skriver:

Jeg meldte fra til min farmors 70 års fødselsdag, til min fasters 50 års fødselsdag, og da min farfar skulle spredes ud over havet.
Alt dette lå fra en uge efter jeg havde født, til en måned efter.

Jeg kunne simpelthen ikke overskue så manhe mennesker, mens jeg stadig ikke kendte mit barn signaler 100%.
Derudover var køreturen også på to timer, heller ikke noget jeg ville udsætte mit barn for, når han var så lille.
Folk sagde at de selvfølgelig forstod det, men ved de ønskede jeg kom. Også for at de kunne se den lille.
Men de måtte altså vente

Anmeld

31. marts 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg synes at det er helt jeres afgørelse!!! Det er ikke noget I skal presses til! Jeg føler lidt på det du skriver at du ikke har det godt med det. I så fald meld fra. 

Jeg står i næsten samme situation og dog langt fra. Er blevet inviteret til bryllup 14 dage efter termin også i den anden ende af hvor vi bor. Jeg er jo på det tidspunkt sikker på at have født(pga overvægt sættes jeg igang senest en uge over tid), men hvordan man har det efter og hvordan barnet er ved man jo ikke. 

Gør hvad du føler for! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.