Fødselsdagsfest tæt på termin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.211 visninger
18 svar
14 synes godt om
30. marts 2014

Anonym trådstarter

Skriver anonymt, da jeg ikke vil genkendes.

Sagen er, at vi er inviteret til 85 års fødselsdag i kærestens familie i den anden ende af landet kun to dage efter termin. Det er hans bedstemor, der holder stor fest i forventning om, at hun ikke når den næste runde fødselsdag.

Jeg har fået følelsen af, at det forventes, at vi bare kommer, uanset om baby er født eller ej. Hans familie bliver ved med at sige, at der jo også findes sygehuse der, og at hvis jeg har født, tager vi da bare den lille med.

Jeg forstår godt, at de gerne vil have os med, og at min kæreste gerne vil afsted. Men jeg er førstegangsfødende og slet ikke tryg ved at tage afsted som højgravid eller med en helt nyfødt.

Hvad ville I gøre og sige i min situation?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2014

Karina84

Jeg havde takket pænt nej tak, naar det er saa langt væk...

Uanset om du har født eller ej, saa synes jeg at, det for det første er langt at køre med en nyfødt, og jeg ville selv være rigtig utryg ved at skulle føde langt væk hjemmefra (ogsaa selvom det skulle være 2. eller 3. gang).

Saa jeg kan godt forstaa dig og det er selvfølgelig en træls situation 

Anmeld

30. marts 2014

Jupiter

Anonym skriver:

Sagen er, at vi er inviteret til 85 års fødselsdag i kærestens familie i den anden ende af landet kun to dage efter termin. Det er hans bedstemor, der holder stor fest i forventning om, at hun ikke når den næste runde fødselsdag.

Jeg har fået følelsen af, at det forventes, at vi bare kommer, uanset om baby er født eller ej. Hans familie bliver ved med at sige, at der jo også findes sygehuse der, og at hvis jeg har født, tager vi da bare den lille med.

Jeg forstår godt, at de gerne vil have os med, og at min kæreste gerne vil afsted. Men jeg er førstegangsfødende og slet ikke tryg ved at tage afsted som højgravid eller med en helt nyfødt.

Jeg skulle sættes igang dagen efter vi var inviteret til min mands nieces barnedåb 300 km væk, og vi blev hjemme.

Der var jeg 38+.

Så jeg ville helt bestemt følge mit hjerte: Sig til dem at I er rigtig glade for invitationen, men at det hele afhænger af baby (og mor/far), fordi i på ingen måde kan forudse hverken fødslen eller efterforløbet 

Anmeld

30. marts 2014

MetteS81

Anonym skriver:

Jeg ville melde fra...det kan godt være at der er hospitaler i nærheden af hvor I skal hen, MEN som 1. gangs fødende aner du ikke hvordan en fødsel foregår og føles, og jeg synes det er vigtigt at du har ro på og føler dig tryg! Og selvom baby så bliver født fx en uge/14 dage før, så synes jeg det er temmelig meget at de forventer I stadig kommer....enten føles det helt naturligt og du er frisk på det, ELLER også føles alt kaotisk og I skal begge vænne jer til jeres nye liv med en lille...  

Ligemeget hvad, så ville jeg ikke gøre det, men istedet tage den med ro derhjemme når det er så tæt på din termin. Det kan jo så være at din kæreste vil tage afsted alene, men hvis det er tilfældet, så risikerer han at gå glip af en evt fødsel. (Synes egentlig også han burde lytte til dig og bakke dig op..medmindre han allerede gør det?)

Og hvis det viser sig at du går 14 dage over tid og I ikke nåede fødselsdagen, så ville jeg ikke tænke over det...jeg synes det vigtigst er DIG og baby og hvordan du har det med det. Det føles ikke helt ok, hvis familien "presser på" eller forventer sådan og sådan. Det er jo ikke dem der skal føde! Der burde de være noget mere forstående...og måske kan I evt tage på besøg hos bedstemoren noget tid før eller efter, istedet for så tæt på terminen...Jeg kan godt se, at det føles ærgerligt at sige nej, når nu bedstemoren er så gammel og måske ikke klarer den så længe endnu, men håber I kan finde en løsning    

Anmeld

30. marts 2014

FruK

Lyt til dig selv og gør som DU har det godt med. Det lyder som om det er at blive hjemme. Men lov evt oldemor, at I selvfølgelig kommer på besøg med baby så hurtigt I kan overskue det.

Anmeld

30. marts 2014

MetteS81

Anonym skriver:

Forresten, så er det jo også langt at køre for en nyfødt, hvilket I også skal tænke på...

Anmeld

30. marts 2014

LinLin

Jeg ville melde fra

Anmeld

30. marts 2014

Frk.S

Jeg ville nok vælge at takke pænt nej.
Du kan jo alligevel ikke love at i kommer.... du kan jo være i fødsel når fødselsdagen starter.
Og ellers ville jeg ikke synes om at skulle til den anden ende af landet, når jeg kunne gå i fødsel når som helst.... eller med en hel nyfødt.

Anmeld

30. marts 2014

Kay

jeg ville sge at vi gerne ville se tiden an... jeg stod i næsten samme situation.. her var det 11 dage efter termin men jeg gik 8 dage over... vi endte med at tage afsted og jeg var der et par timer... og der efter "hjem" til der hvor vi skulle overnatte og slappe af

i princippet kan du jo være i gang med at føde på det tidspunkt hvor i skal køre afsted... så giv det som undskyldning for at i ser tiden an og så mærk din mavefornemmelse når i når til dagen 

Anmeld

30. marts 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Min mor vidste udmærket godt at vi ikke kom til hendes 60-års fødselsdagsfest hvis jeg fødte omkring min termin der lå 5 dage før...

Jeg havde det så dårligt med ikke at kunne være med men det blev opvejet af at holde et lille perfekt væsen i mine arme mens jeg havde min mor stortudende i den anden ende om at han blev født så tæt på hende så de fremad kan fejre sammen

medmindre du føder ambulant eller virkelig presser på så holder de generelt en på hospitalet 3-5 dage efter fødsel når man er førstegangsfødende da det kan tage 4 dage førend mælken løber til og man kan opstarte amning sådan rigtigt...

Hvis du ender med en af de forskellige slags bedøvelser kan det være endnu sværere at få amning igang...

Så overvej det meget og snak ærligt med din kæreste...

hvis du bare sådan henkastet antyder noget uden reelt at sige noget vil han jo også tro at du er med på ideen og ende med at blive ked af det når du så pludselig stopper op og siger nej...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.