tablet vs bærbar pc

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.862 visninger
20 svar
2 synes godt om
30. marts 2014

helle85

da min bærbar er ved at ryge,så tænker jeg at jeg lige så godt kan spare sammen til en tablet i stedet, så kan man det samme på en tabletsom man kan på en bærbar?

hvis ja hvad ville i så vælge skærm 7" 10"?

hvor mange gb osv.

vi har en stationer pc også.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg har både bærbar og iPad. Vi har også ligesom jer en stationær.

Jeg har endnu ikke fundet ud af (men pga den stationære, ikke så nødvendigt) at komme på netbank på ipad'en. Men det er uhyre sjældent at jeg bruger den bærbare.. Vi går ind via den stationære og tjekker bank. Men man kan også bruge tablet'en til det også.

Så for mig ville valget gå på en tablet. Den er jo super nem at have med rundt omkring derhjemme, samt nemt hvis man skal have den ud af huset. Vi bruger den meget til internetsøgning mv. Så er den også god til at vise billeder med da den har en god str. (Især til mormor feks. Der ikke ser så godt

god jagt

Anmeld

31. marts 2014

Tip!

Jeg har både iPad og bærbar... Bruger kun min bærbar når vi skriver opgave på Semi... Ellers er det kun min iPad der er i brug... 

Min søn synes at min pc er oldnordisk... 

Anmeld

31. marts 2014

helle85

SDD skriver:

Jeg har både bærbar og iPad. Vi har også ligesom jer en stationær.

Jeg har endnu ikke fundet ud af (men pga den stationære, ikke så nødvendigt) at komme på netbank på ipad'en. Men det er uhyre sjældent at jeg bruger den bærbare.. Vi går ind via den stationære og tjekker bank. Men man kan også bruge tablet'en til det også.

Så for mig ville valget gå på en tablet. Den er jo super nem at have med rundt omkring derhjemme, samt nemt hvis man skal have den ud af huset. Vi bruger den meget til internetsøgning mv. Så er den også god til at vise billeder med da den har en god str. (Især til mormor feks. Der ikke ser så godt

god jagt

ja det er også det jeg tænker med at den er nem at have med osv.

hvad er det for en model du har??

og holder den længe på batteriet?

Anmeld

31. marts 2014

helle85

Twinkle little star skriver:

Jeg har både iPad og bærbar... Bruger kun min bærbar når vi skriver opgave på Semi... Ellers er det kun min iPad der er i brug... 

Min søn synes at min pc er oldnordisk... 

ja det er de jo også snart

ja så kunne det godt være at jeg bare skulle spare sammen til tablet/ipad

for vi har jo den stationær hvis det er

hvad for en model har du??

og hvordan holder batteriet

Anmeld

31. marts 2014

Tip!

helle85 skriver:

Jeg har en iPad air, den holder strøm 10 timer.. Jeg bruger den på studiet til noter, så vi bruger den hver dag...

gav vist 3500 for den, og den er alle pengene værd... 

Anmeld

31. marts 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
helle85 skriver:

Min bærbar er Acer og holder kun 5 min strøm før den går død.. Batteriet er gået i stykker. 

Ipad'en er en 4 model. Jeg ved ikke reelt hvor mange timer, men vi bruger den meget og den holder alligevel i flere dage. Det er heller ikke altid jeg lukker programmerne helt ned. Så jeg synes den holder meget godt. Vi gav 3200 for den i Fona.

Anmeld

31. marts 2014

Masig

Kommer an på hvad du skal bruge den til, og hvordan du har det med touch tastatur. Vi har både stationær, bærbar og ipad. Ipad'en bruger vi til hurtige ting, som lige at tjekke mail, vejret og sådan nogle småting, men jeg ville aldrig bruge den til arbejde/studie... Det er simpelthen for besværligt at skrive længere dokumenter/tekster på den medmindre man har et eksternt tastatur. Og så synes jeg skærmen er for lille til at kigge på hele dagen ved brug på arbejde og i skole...

Den har heller ikke java, så man kan heller ikke tjekke ting som skal bruge java...

Men skal du bare bruge den til sjov og ballade og ikke til arbejde, så kan du ligeså godt købe en ipad og bruge den stationære til de større ting...

Anmeld

31. marts 2014

helle85

Masig skriver:

Kommer an på hvad du skal bruge den til, og hvordan du har det med touch tastatur. Vi har både stationær, bærbar og ipad. Ipad'en bruger vi til hurtige ting, som lige at tjekke mail, vejret og sådan nogle småting, men jeg ville aldrig bruge den til arbejde/studie... Det er simpelthen for besværligt at skrive længere dokumenter/tekster på den medmindre man har et eksternt tastatur. Og så synes jeg skærmen er for lille til at kigge på hele dagen ved brug på arbejde og i skole...

Den har heller ikke java, så man kan heller ikke tjekke ting som skal bruge java...

Men skal du bare bruge den til sjov og ballade og ikke til arbejde, så kan du ligeså godt købe en ipad og bruge den stationære til de større ting...

jeg bruger den bærbar til at gå på netbank, e boks, mail, lave madplan på word, face, og kigge rundt på nettet,

men det vil sige at den ikke kan gå på netbank og e boks?

man kan vel heller ikke indstaller word nå det er fra en cd eller lægger på den stationær?? (altså overføre det)

jeg bruger storset ikke den stationær lige nu

Anmeld

31. marts 2014

helle85

Twinkle little star skriver:

Jeg har en iPad air, den holder strøm 10 timer.. Jeg bruger den på studiet til noter, så vi bruger den hver dag...

gav vist 3500 for den, og den er alle pengene værd... 

tak jeg vil lige kigge på det ved du om samsung stort set kan det samme som ipad?? for jeg er ikke så glad for appel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.