Pcokate skriver:
Hej alle brugere 
Min søn er begyndt at gå alene i skole (går i 0'de) og vi har i den forbindelse mødt meget forargelse af andre forældre
Altså det er en lige vej, kun en overgang hvor skolepatruljen står og jeg kan se ham fra altanen det meste af vejen. Som tager ca 15 min.
Han er rigtig god i trafikken, nok fordi vi altid går til det meste. Og jeg kan da selv huske at jeg gik alene i den alder.
Men er jeg helt off på det her emne?
Kun du kender din søn og ved om han er parat til selv at gå i skole
Her var det omvendt, da min søn gik i 0 kl. var der mange af hans klassekammerater der selv kom om morgen, og selv cyklede i skole.
Nu går min søn i 1. klasse og er for længe siden begyndt at brokke sig over at jeg stadig følger ham i skole, da han gerne vil selv. men jeg er slet ikke tryg ved det ( han kan sagtens) MEN, jeg ved hvis han ser en sommerfugl eller en snegl på vejen, interresere han sig for det, og tænker ikke så meget over ''trafikken'' ... men jeg tænker det måske er anderledes når han virkelig går alene.
Han skal ikke over nogen vej, vi har sti-system hele vejen til hans skole.
Men nu er jeg begyndt at lade ham gå længere og længere alene...
jeg stopper f.eks ved en af sti'erne og han går selv derfra...
altså det jeg vil sige er : at det kan godt være der er nogle forældre der er forarget over det, men måske nok fordi deres egene børn ikke er modne nok til det selv, for børn er så forskellige...
så du gør helt sikkert det helt rigtige 

Anmeld