Gå alene i skole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.434 visninger
17 svar
3 synes godt om
28. marts 2014

Pcokate

Hej alle brugere 

Min søn er begyndt at gå alene i skole (går i 0'de) og vi har i den forbindelse mødt meget forargelse af andre forældre

Altså det er en lige vej, kun en overgang hvor skolepatruljen står og jeg kan se ham fra altanen det meste af vejen. Som tager ca 15 min. 

Han er rigtig god i trafikken, nok fordi vi altid går til det meste. Og jeg kan da selv huske at jeg gik alene i den alder. 

Men er jeg helt off på det her emne? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2014

Bak

Pcokate skriver:

Hej alle brugere 

Min søn er begyndt at gå alene i skole (går i 0'de) og vi har i den forbindelse mødt meget forargelse af andre forældre

Altså det er en lige vej, kun en overgang hvor skolepatruljen står og jeg kan se ham fra altanen det meste af vejen. Som tager ca 15 min. 

Han er rigtig god i trafikken, nok fordi vi altid går til det meste. Og jeg kan da selv huske at jeg gik alene i den alder. 

Det kommer vel an på, hvor sikker vejen er. Men hvis du kan se ham det meste af vejen og stoler på ham, er det vel kun dig, der kan afgøre, om du gør det rigtige Da jeg var 6 år, kunne jeg også selv finde hjem fra skole (gjorde det et par gange fordi min storebror glemte at tage mig med hjem - han er tilgivet

Anmeld

28. marts 2014

Pcokate

Bak skriver:

Det kommer vel an på, hvor sikker vejen er. Men hvis du kan se ham det meste af vejen og stoler på ham, er det vel kun dig, der kan afgøre, om du gør det rigtige Da jeg var 6 år, kunne jeg også selv finde hjem fra skole (gjorde det et par gange fordi min storebror glemte at tage mig med hjem - han er tilgivet

Ja det er rigtigt. Jeg stoler på ham (dog kigger jeg på altanen). Men når de andre forældre direkte er forarget så bliver man lige lidt usikker... 

Anmeld

28. marts 2014

Bak

Pcokate skriver:

Ja det er rigtigt. Jeg stoler på ham (dog kigger jeg på altanen). Men når de andre forældre direkte er forarget så bliver man lige lidt usikker... 

Det kan jeg da godt forstå. Lad dem om det
Din søn får da også meget mere selvtillid af at få lov til det. Så jeg synes, da det lyder fint. Selvfølgelig skal han jo ikke være i fare som sådan (altså ikke voldsom trafik), men det er der jo ikke tale om, lyder det til.

Anmeld

28. marts 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Pcokate skriver:

Hej alle brugere 

Jeg cyklede selv i skole da jeg gik i 0. klasse. - Der har måske været 2 km eller noget i den stil. Jeg blev fulgt afsted de første 3-4 gange men derefter havde min mor ikke tid til det når hun skulle aflevere min søster i børnehave og selv afsted på arbejde. - Og jeg har altså ikke taget spor skade af det 

Så hvis vejen er sikker, og du er tryg ved at lade ham gå alene, så synes jeg da bestemt ikke at der er noget galt i det. 

Anmeld

28. marts 2014

mbbuch

Pcokate skriver:

Hej alle brugere 

Det synes jeg ikke du skal tænke over. Hvis du som mor mener din søn er klar til det er det dit valg. Min søn er lige fyldt 7 år og han insisterer på nogle gange at komme til/fra skole alene. Her enten går/cykler/på løbehjul. Og der er ca. 3 km til skolen... Jeg ved han har helt styr på det. Han ska krydse en vej men vi har øvet det så mange gange at han står længe og kigger efter biler. Jeg kan mærke min søn har fået så meget mere selvtillid af det. Må så dog indrømme jeg overvejer en mobil telf til ham. Bare lige for en sikkerheds skyld.

Anmeld

28. marts 2014

Bertris

Jeg gik selv i skole fra 1. klasse
Jeg havde også kun en overgang med skolepatrulje, men lille søster var dog ikke så sikker i trafikken så jeg fulgtes med hende de første par år efter hun startede
Men min lillebror gik også selv fra 1. klasse, og fulgtes med vores søster i 0.
(jeg er 6 år ældre end min søster og hun er 5 år ældre end vores bror)

Så hvis du føler dig sikker på din søn synes jeg bare du skal lade ham gå.

Anmeld

28. marts 2014

et-ønske

Nu gik min datter i 1. Klasse da hun var 6 år - men hun gik selv i skole, vi har sti system - men jeg kan ikke se hende. Hun er langt fra det eneste barn på ruten så jeg har ikke været det mindste nervøs!
Derudover har det lige været oppe og vende til et stormøde i skolen at børn har godt af at tage det ansvar selv - at det faktisk modner dem og er med til at udvikle deres hjerne.
Min mands datter på 6 som går i 0. Klasse går forøvrigt også selv

Anmeld

28. marts 2014

Trekløver(:

Pcokate skriver:

Hej alle brugere 

Op i ***** med hvad de andre forældre mener og tænker. Hvis i vurderer at han godt kan gå i skole selv, så kan han det. Jeg gik på privatskole i de mindste klasser, og det lå 30 km fra hjemmet, og jeg tog bus, og gik fra stoppestedet til skole flere gange om ugen, når jeg ikke blev kørt.

Det hat aldrig været et problem overhovedet! Det er rigtig sundt at i lærer ham at gå i skole selv. Det er at have tillid til ham, og så får han i modsætning til så mange andre noget frisk luft inden mødetid.

Anmeld

28. marts 2014

Savannah

Hop op og fald ned på det. Din søn har styr på det - og det lyder til, at du også har det.

Mange forældre er overbekymrede, men de fleste børn kan godt selv.
Det handler jo også om hvad man er blevet lært. Hvis man altid er blevet kørt til alting, kræver det at gå alene i skole en del mere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.