Mine børn råber!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2014

Frk.S

Mussen2 skriver:

Ja, jeg er også bange for det er årsagen, men hvad gør jeg så for at komme det til livs?

Ja, se det er et godt spørgsmål.

Måske det er nok at nævne det hver gang, at de godt kan tale normalt hjemme, hvor der er mere ro.
Hvis det ikke er nok, så evt. et belønningssystem, som du selv nævner.

Tror ikke umiddelbart at det vil hjælpe at ignorere, da de måske så tror at de bliver nødt til at råbe endnu højere....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2014

Hvem?

Mussen2 skriver:

Ja, jeg er ved at blive skør. Mine børn råber, de snakker ikke, nej de råber når de snakker.

Jeg ved ikke hvorfor, for vi råber ikke herhjemme og selvom der er larm i børnehaven, så er det jo ikke alle børnene deroppe som råber-ergo rænker jeg det ikke kan være den fulde årsag.

Min datter er snart 5 år og min søn er lige blevet to-han har taget ved lære af støresøster og råber også

Jeg shhhhh'er konstant, men det virker ikke.
Nogen kloge råd til hvordan jeg kommer det til livs og hvorfor det er sådan?

Er det et belønningssystem?
Er det at jeg ignorerer dem når de råber? (Svært, da de ofte også kommunikerer sammen i råbe-form)

Her er det min den mellemste der råber, kon-(fucking)-stant og jeg bli'r vanvittig!

MEN mine børn er, nok det man kalder - ekstreme tilfælde af ørebørn og han skal derfor i næste uge ind og have lavet prøver, høretest m.m. -

Men her gør jeg ham opmærksom på, når han råber - han er overhovedet slet ikke selv klar over det og siger hvor gang "Undskyld, mor" - men 30 sek. senere er det forfra - og det sgu opslidende når man har 3 unger under 3 år og den ene skal skal have samme sætning hver 2. min.... phu

Men ja, jeg håber sgu snart han vokser fra det  -  kan ikke rigtig klantre børnehaven på det, da den store også går der og han råber ikke

Anmeld

26. marts 2014

Clisolka

Det samme gør Bella på 3½ herhjemme - jeg er ved at blive vanvittig 

Anmeld

27. marts 2014

roenlund

Jeg reagerer ikke på ting min søn siger når han råber (medmindre han reelt har slået sig, brug for hjælp) jeg siger med "lille" stemme at hvis han gerne vil snakke med mig så behøver han ikke råbe, så plejer han at gentage i normalt stemmeleje... hvis han har brug for at råbe kan han gå ind på værelset og lukke døren...

Anmeld

27. marts 2014

Ciss

Hos os får de besked på, at hvis de ikke kan bruge indestemme, så må de altså tage tøj på og gå udenfor for at lege. Her er to på 4 og 6 år. Den regel har vi haft i flere år. Det går stort set ok.

Anmeld

27. marts 2014

Pige2009

Mussen2 skriver:

Ja, jeg er ved at blive skør. Mine børn råber, de snakker ikke, nej de råber når de snakker.

Jeg ved ikke hvorfor, for vi råber ikke herhjemme og selvom der er larm i børnehaven, så er det jo ikke alle børnene deroppe som råber-ergo rænker jeg det ikke kan være den fulde årsag.

Min datter er snart 5 år og min søn er lige blevet to-han har taget ved lære af støresøster og råber også

Jeg shhhhh'er konstant, men det virker ikke.
Nogen kloge råd til hvordan jeg kommer det til livs og hvorfor det er sådan?

Er det et belønningssystem?
Er det at jeg ignorerer dem når de råber? (Svært, da de ofte også kommunikerer sammen i råbe-form)

Min datter er 4,5 og hun råber også konstant. Jeg tager det ikke så nøje, da jeg tror, de er vant til det, når de er i børnehaven, hvor der virkelig er meget larm og de derfor er nødt til at råbe for at komme til orde

Anmeld

27. marts 2014

FarMartin

Kender alt til det - vi gør det at vi taler meget stille tilbage til dem - nærmest hvisker... man skal være konstant - men så fungerer det ret godt... De bliver lidt overrasket over at man ikke taler højt tilbage til dem.. 

Anmeld

27. marts 2014

2721

Tror det er en fase

Min søn er hjemmepasset og enebarn. Her er hverken støj eller nogen han skal kæmpe om opmærksomheden med og han råber også rigtig meget.
han er iøvrigt 3,9 år.

Anmeld

27. marts 2014

Carina:-)

Jeg tænker den tråd her er bevis for at de fleste børn råber og det er helt normalt 

Her siger jeg bare -Hey jeg står lige her ,du behøver ikke at råbe.

Det hjælper kort,og så er min erfaring at det går over med tiden.

Altså den berømte fase

Anmeld

27. marts 2014

lineog4

Alle mine børn har råbt (eller råber stadig). Og jeg gør egentlig ikke et stort nummer ud af det, jo er begyndt at bede dem om at komme til mig hvis de skal sige noget frem for at råbe (det er til de store) og ellers kan Jeg finde på at tale meget lavt (gør jeg også når de er sure og råber) for to høje stemmer er en dårlig cocktail, og for det meste dæmper det dem - hvisker også nogen gange hvis jeg vil provokere 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.