Mine børn råber!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.919 visninger
20 svar
10 synes godt om
26. marts 2014

Mussen2

Ja, jeg er ved at blive skør. Mine børn råber, de snakker ikke, nej de råber når de snakker.

Jeg ved ikke hvorfor, for vi råber ikke herhjemme og selvom der er larm i børnehaven, så er det jo ikke alle børnene deroppe som råber-ergo rænker jeg det ikke kan være den fulde årsag.

Min datter er snart 5 år og min søn er lige blevet to-han har taget ved lære af støresøster og råber også

Jeg shhhhh'er konstant, men det virker ikke.
Nogen kloge råd til hvordan jeg kommer det til livs og hvorfor det er sådan?

Er det et belønningssystem?
Er det at jeg ignorerer dem når de råber? (Svært, da de ofte også kommunikerer sammen i råbe-form)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2014

Malthe2010

Jeg følger lige med her! Min søn på 3, råber også konstant, det er til at blive sindsyg af 

Anmeld

26. marts 2014

EAF

Mussen2 skriver:

Ja, jeg er ved at blive skør. Mine børn råber, de snakker ikke, nej de råber når de snakker.

Jeg ved ikke hvorfor, for vi råber ikke herhjemme og selvom der er larm i børnehaven, så er det jo ikke alle børnene deroppe som råber-ergo rænker jeg det ikke kan være den fulde årsag.

Min datter er snart 5 år og min søn er lige blevet to-han har taget ved lære af støresøster og råber også

Er det at jeg ignorerer dem når de råber? (Svært, da de ofte også kommunikerer sammen i råbe-form)

Når min søn har råbt har jeg snakket med ham om at han ikke behøver råbe for jeg sidder lige ved siden af ham eller er i det samme lille rum og at det ikke er særligt rart fordi det giver hovedpine og at jeg godt kan høre ham selvom han snakker stille - og det har han forstået. Han er 4 år. 

Anmeld

26. marts 2014

M &.I

Mussen2 skriver:

jeg følger lige med, min søn på 21 mdr råber også

Anmeld

26. marts 2014

Dut-ugle

Profilbillede for Dut-ugle
Her råber begge unger også (1 på 3 år og 1 på 22 måneder)og det driver os til vanvid, synes vi har prøvet alt

Anmeld

26. marts 2014

Mother-love

Mussen2 skriver:

Min første tanke er ørene? Har hun fået tjekket sine øre? For Isabella har nemlig også tendens til at råbe meget hvis hun har væske på ørene.

Er nok ikke lige til den store hjælp men ville ikke gå uden at spørger til ørene

Anmeld

26. marts 2014

Mussen2

Jeg har prøvet med at sige av, det gør ondt i mine ører..og lignedne. Det siger jeg faktisk hver dag jeg tror ikke det er ørene, men tanken har strejfet mig. Tror bare det er hendes måde at sikre sig hun bliver set og hørt en meget dårlig vane....som har smittet af på lillebror.

Jeg bliver sindsyg af det. Må snakke med institutionen og høre om de har gode råd.

Anmeld

26. marts 2014

serinasmor

Mussen2 skriver:

Jeg har prøvet med at sige av, det gør ondt i mine ører..og lignedne. Det siger jeg faktisk hver dag jeg tror ikke det er ørene, men tanken har strejfet mig. Tror bare det er hendes måde at sikre sig hun bliver set og hørt en meget dårlig vane....som har smittet af på lillebror.

Jeg bliver sindsyg af det. Må snakke med institutionen og høre om de har gode råd.

Serina råber også en del... Det er dog blevet bedre... Vi siger til hende stille og roligt at nu råber hun så holder det op - i et minut eller 10 og så siger vi det igen ... Hun har ikke noget med ørerne ... Hun bliver bare overivrig når hun fortæller

Anmeld

26. marts 2014

Frk.S

Jeg tænker sådan lidt... selvom det ikke er alle der råber i børnehaven, så er der jo et noget højt lydniveau i en børnehave.

Så hvis hun har vænnet sig til, at man skal råbe for at blive hørt...?

Anmeld

26. marts 2014

Mussen2

Frk.S skriver:

Jeg tænker sådan lidt... selvom det ikke er alle der råber i børnehaven, så er der jo et noget højt lydniveau i en børnehave.

Så hvis hun har vænnet sig til, at man skal råbe for at blive hørt...?

Ja, jeg er også bange for det er årsagen, men hvad gør jeg så for at komme det til livs?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.