Taske - håndbagage ... Hvilken ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2014

Janey

Profilbillede for Janey
bøllen skriver:

Mange tak for svar. Jeg hælder nemlig også mest til en rygsæk, tror jeg skal have fat i en. Har købt en lille kuffer, tror den er fin til ekstra tøj, kamera mm. Så kan jeg bruge rygsæk til aktiviteter og mad til turen.

nu spørg jeg lidt uvidende , hvad er esta ?? Vi skal flyve fra Billund med mellem landing i Frankfurt .å

Det er den elektroniske formular I skal udfylde for hver person, der er med på rejsen (inkl. hvert barn). I skal have udfyldt en ESTA formular for at få indrejse i USA, og flyselskabet kan afvise jer allerede i Danmark, hvis I ikke har dem. Den koster $14 pr. person. 

Det er denne: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?execution=e1s1

Reglerne står her: http://um.dk/da/rejse-og-ophold/rejse-til-udlandet/pas-og-visum/usa-pas-og-visum/

Så vidt jeg husker, har I booket gennem et rejseselskab, så mon ikke I har udfyldt den for længe siden? Når I nu skal flyve fra Billund, ville jeg tage en udskrift af dem med. Det var godt nok sidste år, jeg var afsted, så det kan være, at de har fået styr på det nu i Billund, men det er bedre at have papirerne med for en sikkerheds skyld.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2014

bøllen

Jeg plejer altid at have en skuldertaske med, med en lang skrå strop, så den hænger fra venstre skulder ,ned på højre hofte. ( gir det mening?) 

Jeg har altid penge, pas, rejse info, drikkelse, lidt frugt osv med. Er der børn med, er der altid extra tøj, bleer, rosiner, kiks og hva man nu ellers ved de godt ka li at snakke en sjælden gang i mellem. 

Når nu er ska flyve så længe, er det rart med feks spile eller små film på mobilen + høretelfoner. Et par små bøger osv. Vh stine

Ja det giver mening har købt sådan en ( kabine taske / hedder den ) og en lille kuffert. Men er i tvivl om det er den bedste løsning. Har Ingen erfaring med at flyve.

jeg har pakket lidt snack ( rosiner, müslibar , små poser med bl. Nødder mm ) til turen. Skal have mad med til den yngste. Har også lavet små overraskelser til ham når tålmodigheden slipper op ( små pakker med biler, LEGO, figurer ) samt nye farveblyanter , tegner til farvelægge og nye bøger.

der skulle være skærm i hvert sæde hvor de nyeste film vises. Tar hans høretelefoner med.

Har købt den foreste taske samt den lille kuffert til håndbagage 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

26. marts 2014

bøllen

Janey skriver:

Det er den elektroniske formular I skal udfylde for hver person, der er med på rejsen (inkl. hvert barn). I skal have udfyldt en ESTA formular for at få indrejse i USA, og flyselskabet kan afvise jer allerede i Danmark, hvis I ikke har dem. Den koster $14 pr. person. 

Det er denne: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?execution=e1s1

Reglerne står her: http://um.dk/da/rejse-og-ophold/rejse-til-udlandet/pas-og-visum/usa-pas-og-visum/

Så vidt jeg husker, har I booket gennem et rejseselskab, så mon ikke I har udfyldt den for længe siden? Når I nu skal flyve fra Billund, ville jeg tage en udskrift af dem med. Det var godt nok sidste år, jeg var afsted, så det kan være, at de har fået styr på det nu i Billund, men det er bedre at have papirerne med for en sikkerheds skyld.

Dem har vi udfyldt  Var ikke lige klar over hvad de hed  Og de er udprintet og med sammen med alle de andre papirer samt vores pas. Så den del skulle der være styr på.

Anmeld

26. marts 2014

Pige2009

bøllen skriver:

Skal afsted på ferie næste tirsdag. Og skal til at pakke.

hvilken taske er skønneste til håndbagage ( rygsæk, kuffert ?? ) og hvor meget skal pakkes deri ???

har aldrig været ude at flyve så er lidt på bar bund

på forhånd tak for hjælp 

Klart rygsæk! Pak bog(bøger), blade, vandflaske, telefon, iPad hvis haves, kamera, penge og pas.

I skulle til NYC, ikke? Så ville jeg også pakke deo og tandbørste til den lange tur, så man lige kan blive frisket lidt op

Anmeld

26. marts 2014

Bak

bøllen skriver:

Skal afsted på ferie næste tirsdag. Og skal til at pakke.

hvilken taske er skønneste til håndbagage ( rygsæk, kuffert ?? ) og hvor meget skal pakkes deri ???

har aldrig været ude at flyve så er lidt på bar bund

på forhånd tak for hjælp 

Nu har jeg ikke lige læst alle svar i detaljer, men et godt råd er også at pakke et ekstra sæt undertøj til jer voksne i håndbagagen. Og hvis du eller I bruger kontaktlinser eller briller, så sørg for at have det med i håndbagagen også!
Jeg har stået i Seattle uden min kuffert... det tog en uge før den kom! Så var det rart at have lidt ekstra tøj inderst til man kunne få fat i noget i butikkerne.
Af taske ville jeg også foretrække rygsæk. Det er altså bare nemmere.

Anmeld

26. marts 2014

bøllen

Baagøe skriver:

Klart rygsæk! Pak bog(bøger), blade, vandflaske, telefon, iPad hvis haves, kamera, penge og pas.

I skulle til NYC, ikke? Så ville jeg også pakke deo og tandbørste til den lange tur, så man lige kan blive frisket lidt op

Må indrømme jeg også hælder mest til rygsæk. Har købt en lille kuffert hvor jeg satser på at pakke kamera, iPad mm i. Og tænkte så rygsæk til div aktiviteter til ungerne. Tandbørste  God ide havde jeg ikke lige tænkt på.

jo vi skal til NY. 

Anmeld

26. marts 2014

bøllen

Nu har jeg ikke lige læst alle svar i detaljer, men et godt råd er også at pakke et ekstra sæt undertøj til jer voksne i håndbagagen. Og hvis du eller I bruger kontaktlinser eller briller, så sørg for at have det med i håndbagagen også!
Jeg har stået i Seattle uden min kuffert... det tog en uge før den kom! Så var det rart at have lidt ekstra tøj inderst til man kunne få fat i noget i butikkerne.
Af taske ville jeg også foretrække rygsæk. Det er altså bare nemmere.

Ja det er værste skræk scenarie , at kufferten ikke kommer frem. Vi skal mellemlange så klart en ting vi har i tankerne. Vi har tænkt at dele vores tøj ud i de kufferter vi har med. Så alle mand har lidt hver i alle kufferter. 

Bruger briller med dem har jeg på  Ellers dur det slet ikke.

Hælder også selv mest til rygsæk må hvis heller på jagt efter sådan en 

Anmeld

27. marts 2014

Pige2009

bøllen skriver:

Må indrømme jeg også hælder mest til rygsæk. Har købt en lille kuffert hvor jeg satser på at pakke kamera, iPad mm i. Og tænkte så rygsæk til div aktiviteter til ungerne. Tandbørste  God ide havde jeg ikke lige tænkt på.

jo vi skal til NY. 

Jeg har altid tandbørste og deo med på lange flyture

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.