Er det noget nogen af jer har erfaringer med?
Jeg har haft halsbetændelse (udløst af streptokok-infektion) 3 gange på 1½ måned nu her. Jeg afsluttede 3. penicillinbehandling her i weekend, og nu har jeg effing symptomer på halsbetændelse igen! Jeg er faktisk ganske sikker på jeg har det igen. Samme symptomer. Synkesmerter, hævede mandler (kan jeg se når jeg kigger ind i munden), grødet stemme.
Denne gang har lægen bedt mig se det an og se om jeg får feber, da det er ret voldsomt at skulle på penicillinkur for 4. gang på 2 måneder.
Første gang jeg fik det, i start februar, var jeg virkelig syg og dårlig med høj feber. De andre gange har jeg ikke været så hårdt ramt, det har mest været halssmerter og så crazy-ass træthed.
Jeg har tid hos ØNH-læge i slutningen af april med henblik på at undersøge om jeg skal have fjernet mandler, men jeg forstår simpelthen ikke hvorfor de infektioner vender tilbage hele tiden. 4 gange på 2 måneder er jo sindssygt! Normalt siger man at 4 gange på et ÅR, så er der grund til at se nærmere på det, så 4 gange på 2 måneder..
Og så går det jo ud over mit studie, at jeg er slået ud af spillet så ofte
Jeg sørger for at skifte tandbørsten ud hver gang for at bakterierne ikke gemmer sig der, men jeg kan ikke slippe af med det. Lægen sagde de fleste rendte rundt med de streptokok-bakterier, men det ikke gør noget fordi immunforsvaret nedkæmper dem. Men hvis immunforsvaret fungerer ringere i en periode, kan man få de infektioner. Og det passer også med jeg har forkølelsessår, hvilket plejer komme når mit immunforsvar er mindre effektivt. Men hvad gør man så ved det?
Anmeld