Anonym skriver:
 Sagen er den, at vi har anskaffet os 10 høns, fordi at vi syntes at det kunne være så hyggeligt og idyllisk 
. Og det er det skam også. Men, men, men...de ligger jo æg (surprise
) og vi tænkte, til at begynde med, at 10 æg om dagen, jo ikke lød af voldsomt meget. Men det er det. Vi drukner i æg (også selv om at vi forærer en del væk). 
 Så jeg mangler input og ideer til hvad vi skal bruge alle disse æg til...udover den obligatoriske æggekage. Er der nogle herinde, der har opskrifter der involvere en god sjat æg, eller har forslag til hvad vi ellers kan bruge dem til ?
 Porretærte (tror jeg plejer at bruge omkring 5-6 æg til den opskrift jeg fik af min veninde). Og vil tro at man bruger endnu flere hvis man laver dejen fra bunden (aner ikke hvordan man laver tærtedej) 

Opskrift (til 2-4 personer):
Du skal bruge:  ca. 2 porrer, lidt broccoli (nemt at tø lidt frossent broccoli op), tærtedej, 4-6 æg, mælk, bacon i tern, salt og peber.
 Sådan plejer jeg så at gøre:
Steg bacon (1-2 pakker afhængigt af hvor vild man er med bacon) på panden til den begynder at blive sprød, 
Og så kommer man bare bacon i en skål med piskede æg, mælk, broccoli (der evt. er blevet hakket i mindre stykker) og  porrer (plejer at skære dem ud i tynde skiver) - og så rører man bare det hele sammen og hælder ned i dejen (der er kommet ned i formen), og så ind i ovnen i ca. 30-40 min (180 grader ved varmluft). 
Man kan evt. lige tage den ud efter 15-20 min og putte lidt mozzarella eller cheddar ovenpå... 

Anmeld