Ægløsning eller ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.207 visninger
23 svar
8 synes godt om
23. marts 2014

friis

Har i dag lagt mærke til på hvert toilet besøg at det har været slimet gennemsigtigt udflåd , men i morges sagde lgløsningstesten negativ , både på strimmeltest og digital . 

Er i dag på dag 14. så egentlig kunne det jo være ægløsning , men de sidste to cykluser har været på 49 og 52 dage . 

Hvordan tackler jeg den ? Kan jeg have ægløsning uden testen kan registre det ? Eller 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2014

CH2012

friis skriver:

Har i dag lagt mærke til på hvert toilet besøg at det har været slimet gennemsigtigt udflåd , men i morges sagde lgløsningstesten negativ , både på strimmeltest og digital . 

Er i dag på dag 14. så egentlig kunne det jo være ægløsning , men de sidste to cykluser har været på 49 og 52 dage . 

Hvordan tackler jeg den ? Kan jeg have ægløsning uden testen kan registre det ? Eller 

Det kan godt være optakt til ægløsning Jeg har også mere udflåd/slim flere dage op til ægløsning, men fik fx først en positiv test på 18. dagen...

Anmeld

23. marts 2014

CamillaC

Hvis din cyklus er så lang, så tror jeg ikk, at det er æl allerede. Æl er jo 14 dage før mens. Så test du bare videre 

Anmeld

23. marts 2014

friis

CH2012 skriver:

Det kan godt være optakt til ægløsning Jeg har også mere udflåd/slim flere dage op til ægløsning, men fik fx først en positiv test på 18. dagen...

Okay så må jeg lige prøve at teste de næste dage .. Men så burde min cyklus jo også være blevet noget kortere , hvis man skal regne med ægløsning 14 dage før mens 

Kunne være dejligt med en kort cyklus da  

Så bliver det nemlig hellere ikke lige midt i julen  - hvis det da lykkes vel og mærket 

Anmeld

23. marts 2014

friis

Camillahjermit skriver:

Hvis din cyklus er så lang, så tror jeg ikk, at det er æl allerede. Æl er jo 14 dage før mens. Så test du bare videre 

Ja det var det jeg tænkte . Men cyklussen bliver vel normal på et tidspunkt . 

Stoppede med p piller i december .. 

Anmeld

23. marts 2014

CamillaC

friis skriver:

Ja det var det jeg tænkte . Men cyklussen bliver vel normal på et tidspunkt . 

Stoppede med p piller i december .. 

Ja, det gør den da min ligger på omkring 30-32 dage. Det er rart, at have noget, at gå efter men det er da gode tegn, at den blir kortere og kortere

Anmeld

23. marts 2014

CH2012

friis skriver:

Okay så må jeg lige prøve at teste de næste dage .. Men så burde min cyklus jo også være blevet noget kortere , hvis man skal regne med ægløsning 14 dage før mens 

Kunne være dejligt med en kort cyklus da  

Så bliver det nemlig hellere ikke lige midt i julen  - hvis det da lykkes vel og mærket 

Altså kan jo ikk vide det - men det kunne godt tyde på optræk til ægløsning - sådan er det i hvert fald hos mig
Og ja, måske er du heldig at din cyklus er kortere denne gang.

Du havde jo en ret så lang cyklus sidst, ikk? Men kan du have været stresset, ked af det, tænkt for meget på menstruation/pb, eller lign.? For alt dette kan spille ind på ens cyklus. Jeg har prøvet at være oppe på 43 dage. Der var det eksamensstress der spillede ind hos mig, er jeg ret sikker på.

Anmeld

23. marts 2014

friis

CH2012 skriver:

Altså kan jo ikk vide det - men det kunne godt tyde på optræk til ægløsning - sådan er det i hvert fald hos mig
Og ja, måske er du heldig at din cyklus er kortere denne gang.

Du havde jo en ret så lang cyklus sidst, ikk? Men kan du have været stresset, ked af det, tænkt for meget på menstruation/pb, eller lign.? For alt dette kan spille ind på ens cyklus. Jeg har prøvet at være oppe på 43 dage. Der var det eksamensstress der spillede ind hos mig, er jeg ret sikker på.

Jo siden pille stop i december har de været på 49 og 52 dage .. 

Tænker det er pga pilke stop de er så lange , men det er godt nok frusterende alligevel . 

Tænker ikke så meget over graviditet, altså det må da gerne ske , men hvis ikke så er det også ok , da jeg lige har fået nye jobs  

vi må bare vente på positiv test 

Anmeld

23. marts 2014

CH2012

friis skriver:

Jo siden pille stop i december har de været på 49 og 52 dage .. 

Tænker det er pga pilke stop de er så lange , men det er godt nok frusterende alligevel . 

Tænker ikke så meget over graviditet, altså det må da gerne ske , men hvis ikke så er det også ok , da jeg lige har fået nye jobs  

vi må bare vente på positiv test 

Okay... Det er jo fint, at du er så afslappet omkring det, hvis man kan kalde det det...

Det kan meget vel være pga. pillestop. Jeg har også hørt, at selvom man har ægløsning, så kan selve æggene godt være sløve et godt stykke tid efter pillestop, - bl.a. derfor mange ikk bliver gravid med det samme. De skal lige vågne ordentlig op nærmest, efter man er stoppet med at dope kroppen.
Og så er der jo dem, som slet ikk har ægløsning - selvom man har menstruation.

Men fedt at du har noget at holde fokus på

Anmeld

23. marts 2014

friis

CH2012 skriver:

Okay... Det er jo fint, at du er så afslappet omkring det, hvis man kan kalde det det...

Det kan meget vel være pga. pillestop. Jeg har også hørt, at selvom man har ægløsning, så kan selve æggene godt være sløve et godt stykke tid efter pillestop, - bl.a. derfor mange ikk bliver gravid med det samme. De skal lige vågne ordentlig op nærmest, efter man er stoppet med at dope kroppen.
Og så er der jo dem, som slet ikk har ægløsning - selvom man har menstruation.

Men fedt at du har noget at holde fokus på

Ja jeg har ekstra købt de digitale clear blue test for at være sikker . Synes de andre er svære at tyde , har ikke kunnet finde ud af hvornår ægløsning var de andre cykluser , så satser på hvertfald at finde den denne gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.