Lave sin egen lilla maling??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2014

EnSødMor

MKBP skriver:

Hvis du vil ha' lilla, køber du jo bare en tube...LILLA og blander i din hvide maling  Jeg har bare brugt almindelig acryl og så i den hvide vægmaling. Problemet er så bare hvis du løber tør...- du vil med garanti aldrig kunne blande dig til præcis den lilla nuance igen, så vær sikker på, fra start, at du har nok til hele fladen ! 

//Mette

Hvordan alm akryl?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2014

Karina84

Man kan faa saadan noget farve, som man kan komme i hvid vægmaling... Mener det er en sprøjte eller lille tube, det er ikke maling, men farve. Saadan lavede vi den flotteste blaa farve til drenges gamle værelse 

Anmeld

21. marts 2014

morethanperfect

Pikku Myy skriver:

Gul i lilla? Det går da imod al den basale folkeskole-farvelære jeg har. Er det virkelig rigtigt?

Ja hvis man vil ha den lysere .. Det har jeg i hvert fald gjort herhjemme

Anmeld

21. marts 2014

mch

EnSødMor skriver:

Ja, har siddet og kigget lidt på nettet og vi skal snart igang med at lave børneværelser til børnene, et af gangen..

Jeg skal derfor bruge en smule lilla til at farve en væg, vi har en masse hvid maling stående, så tænkte at jeg ville blande min egen?  

- Men hvordan?  

bland det med rød og blå, men du skal være opmærksom på at det er meget svært at få den til at blive en hel klar lilla, så jeg ville nok vælge at købe en lilla istedet for.

Anmeld

21. marts 2014

Pikku Myy

Ja hvis man vil ha den lysere .. Det har jeg i hvert fald gjort herhjemme

Men bliver det slet ikke brunligt? Min basis farvelære siger mig at rød+blå giver lilla og rød+blå+gul burde give brun, men den er altid næsten umulig at ramme, men hvert fald mose-brun/grøn ...

Hvis jeg skulle gøre den lysere, ville jeg bare blande lidt hvid i ...

Anmeld

21. marts 2014

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
EnSødMor skriver:

Ja, har siddet og kigget lidt på nettet og vi skal snart igang med at lave børneværelser til børnene, et af gangen..

Jeg skal derfor bruge en smule lilla til at farve en væg, vi har en masse hvid maling stående, så tænkte at jeg ville blande min egen?  

- Men hvordan?  

Du skal bare købe en tube rød og en blå akryl maling og så sskal der bare et par skefulde af hver i den hvide, Det er ganske enkelt. 

Anmeld

21. marts 2014

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Du skal bare købe en tube rød og en blå akryl maling og så sskal der bare et par skefulde af hver i den hvide, Det er ganske enkelt. 

Retter lige mig selv. Hvis du bare skal have en lilla og det er ligemeget hvilket nuance. (varm kold) det er, så skal du bare bruge en tube lilla akryl maling og så put lidt i den hvide af gange, så kan du putte mere i indtil den er mørk/lys som du vil have den.

Anmeld

21. marts 2014

Sujan

Gå ned i et byggemarked og køb en lille blandingsfarve og put i...
Der er alle farver og er lavet til formålet at blande i hvid maling hvis man ikke skal bruge så meget..
Så ville da aldrig bruge tid på at blande.
Tror det hedder en tonefarve

Anmeld

21. marts 2014

LilleSmølf

Hvis det skal være i den lysere ende køber du bare en lilla toner og blander til den ønskede nuance kommer frem, evt. put lidt sort i hvis det skal være en dybere nuance (og bland NOK, du rammer aldrig den samme nuance igen hvis du mangler)

Hvis du vil have en stærk lilla vil jeg altså anbefale at købe en ordenlig én hos en farvehandler.

Det der med at spare på maling og "være kreativ" er altså ikke godt og ender bare med at koste dig flere penge at fixe det fordi det ser grimt ud.

Held og lykke med projektet

Anmeld

21. marts 2014

MKBP

Profilbillede for MKBP
EnSødMor skriver:

Hvordan alm akryl?  

Bare en tube alm akrylmaling, som kan købes i Bilka osv. :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.