Lave sin egen lilla maling??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.913 visninger
19 svar
6 synes godt om
21. marts 2014

EnSødMor

Ja, har siddet og kigget lidt på nettet og vi skal snart igang med at lave børneværelser til børnene, et af gangen..

Jeg skal derfor bruge en smule lilla til at farve en væg, vi har en masse hvid maling stående, så tænkte at jeg ville blande min egen?  

- Men hvordan?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2014

morethanperfect

EnSødMor skriver:

Ja, har siddet og kigget lidt på nettet og vi skal snart igang med at lave børneværelser til børnene, et af gangen..

Jeg skal derfor bruge en smule lilla til at farve en væg, vi har en masse hvid maling stående, så tænkte at jeg ville blande min egen?  

- Men hvordan?  

Bland rød og blå .. Jo mere blå , jo koldere blir den , og jo mere rød , jo varmere blir den .. Du kan komme lidt gul farve i hvis den blir for mørk

Anmeld

21. marts 2014

TNBC

EnSødMor skriver:

- Men hvordan?  

er det ikke bare at købe en rød og en blå og så blande dem? Holde styr på hvad du hælder i så du kan gøre det igen

Anmeld

21. marts 2014

EnSødMor

morethanperfect skriver:

Bland rød og blå .. Jo mere blå , jo koldere blir den , og jo mere rød , jo varmere blir den .. Du kan komme lidt gul farve i hvis den blir for mørk

Så hvis jeg køber en rød og en blå tonepasta, kommer i hvidt maling, så bliver det lilla ?  

tænker bare jeg har mest hvid

Anmeld

21. marts 2014

morethanperfect

EnSødMor skriver:

Så hvis jeg køber en rød og en blå tonepasta, kommer i hvidt maling, så bliver det lilla ?  

tænker bare jeg har mest hvid

Jeg tror ikke du kan komme det i hvid maling
Du skal faktisk slet ik bruge den hvide hvis du skal ha lilla ..

Anmeld

21. marts 2014

EnSødMor

morethanperfect skriver:

Jeg tror ikke du kan komme det i hvid maling
Du skal faktisk slet ik bruge den hvide hvis du skal ha lilla ..

Hmm, nej det har du nok ret i..  

Men tusinde tak for svar..

Anmeld

21. marts 2014

L&V

EnSødMor skriver:

- Men hvordan?  

Hvis du vil ha den lavendel eller meget lys lilla er det fint at putte det i den hvide maling men ellers ska du bare blande de to farver. men hvis du ska bruge større mængder så ville jeg bare købe den farve du ska bruge

Anmeld

21. marts 2014

modesty

EnSødMor skriver:

- Men hvordan?  

Jeg går ud fra at du spørger om du kan spare at købe lilla maling ved at bruge det hvide du allerede har?

Det kan jo ikke betale sig at blande rød og blå hvis du ikke har nogle af disse farver i forvejen, så kan du ligeså godt bare købe lilla som udgangspunkt.

Hvis du skal have en mørk lilla, tror jeg ikke at det kan betale sig at blande selv, men hvis du skal have en lys lilla, kan du jo købe en lille smule mørk lilla og blande i den hvide. Eller du kan købe lilla farvepigment og blande i den hvide maling.

Anmeld

21. marts 2014

MKBP

Profilbillede for MKBP
EnSødMor skriver:

- Men hvordan?  

Hvis du vil ha' lilla, køber du jo bare en tube...LILLA og blander i din hvide maling  Jeg har bare brugt almindelig acryl og så i den hvide vægmaling. Problemet er så bare hvis du løber tør...- du vil med garanti aldrig kunne blande dig til præcis den lilla nuance igen, så vær sikker på, fra start, at du har nok til hele fladen ! 

//Mette

Anmeld

21. marts 2014

Pikku Myy

morethanperfect skriver:

Gul i lilla? Det går da imod al den basale folkeskole-farvelære jeg har. Er det virkelig rigtigt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.