Jeg har også haft en ærgerlig barndom, hvor min far var alkoholiker, og listede alle på listetær når han var hjemme, for ikke at udløse hans vrede.
Når han var vred, så smadrede han som reglen møbler, køkkenet, lamper, og råbte og skreg. Han var modbydelig i hans tale til os børn.
Kan huske engang, hvor vi tre børn skulle stå på line foran ham, og så svinede han os til, og vi måtte ikke græde. Min lillebror blev kaldt for fed og klam, og jeg var en klam piskanin (jeg tissede i sengen til jeg var 12 år pga det liv vi levede). Min yngste lillebror blev aldrig udsat for de ting. Min mor sad og græd, men lod det ske. Hun var nok bange for at udløse endnu mere vrede. Men jeg følte mig svigtet.
Da jeg blev teenager så han mig som en eller anden trussel, og begyndte at blive mere hård overfor mig. Jeg fik et par på hovedet nogle gang (og det var ikke små klap, den ene gang lige på øret, så jeg havde problemer med øret i noget tid derefter) Han jagtede mig som regel ud af lejligheden flere gange, og skreg at jeg aldrig mere skulle vise mig. Så jeg gik udenfor i bare tær og bare ventede på, at han lagde sig til at sove branderten ud.
Jeg har sidenhen fået meget terapi. Men har også udviklet en psykisk lidelse. Det har taget mig lang tid at få min barndom til at høre til i min fortid, og jeg bliver 40 i næste måned

Jeg har tilgav min far inden han døde, men jeg har ikke glemt min fortid.
Anmeld