Lige en afstemning :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2014

tarkoflen

betski skriver:

Dét må du altså lige forklare lidt mere om? Kødet er sejt fordi dyret var stresset? Mig bekendt kan der være rigtig mange årsager til at kødet er sejt. Det kan jo feks "bare" være skåret forkert.

Hvis dyret har været stresset ved slagtningen, så udskilles et stof, som gør at kødet bliver sejt

En uddannet slagter skulle helst ikke kunne skære kødet forkert ud og forbrugeren skal være ualmindelig dårlig i et køkken, hvis de skal skære andet end en flankesteak, culotte eller cuvette forkert ud.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2014

ano14316

Dét må du altså lige forklare lidt mere om? Kødet er sejt fordi dyret var stresset? Mig bekendt kan der være rigtig mange årsager til at kødet er sejt. Det kan jo feks "bare" være skåret forkert.

Ja ja, det kan det selvfølgelig.. men det kan jo så også ses, tror egentlig ikke jeg ville orke at klage over det.. 

Jeg tror ikke jeg har oplevet at få forkert udskåret kød, men har fået stresset kød.. og det er nærmest uspiseligt, det er det ikke fordi det er skåret forkert, så skal der bare tygges igennem hehe

Anmeld

19. marts 2014

Nadia&Daniel

stjernehimmel skriver:

Jeg har skrevet ja... 

men jeg ville hive fat i slagtermesteren hvis der er tilknyttet en og forklare ham hvordan kødet var.... Noget kød får de jo fra hilton(dette har de ikke indflydelse på men kan klage over kvaliteten) er det fra deres egen slagter skal han også ha det af vide.... 

Vi havde købt steg for noget siden... detvar simpelthen så ring kvalitet, ingen tvivl om at det var fra en gammel so... dette var fra Hilton.... slagtermesteren hev straks en og prøvede at tilberede den og gav os ret... ALT kødet fra den omgang blev hevet ud fra disken.... det var ganske enkelt uspiseligt.....

Jeg har selv arbejdet i butik/brugs og vi var rigtig glade for at kunderne kom.. så vi kunne tag det til os, og få tilfredse kunder....

Kan huske mine forældre også gjorde det - og mesteren var glade for dem kom

Har dog aldrig selv fået taget mig sammen til det.

Anmeld

19. marts 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ja det har jeg faktisk gjort engang, hvor min kærste havde købt nogle rigtig dyre bøffer, og de var bare fuldstændig uspiselige. Man ku næsten ik skære dem over, og de var fuldstændig umulige at tygge. 

Jeg pakkede dem ind i sølvparpir og kørte ned i butikken med mine stadig varme bøffer, og klagede. Fyren i butikken kiggede godt nok lidt sært på mig, så jeg bad han om selv at prøve at skære dem ud, hvilket han gjorde med stort besvær. De var perfekt rosa, så slet ik gennemstegt osv. Han beklagede mange gange og vi fik pengende tilbage.

Ska lige siges at jeg var højgravid og så sulten, at jeg ku ha slugt en hel ko

Jeg er en total besværlig kunde på nogle punkter, og når det feks. Kommer til mad på resturaneter, så forventer jeg at det er som jeg vil ha det, og ellers klager jeg. Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.