Hvordan regner man ud om man har råd til bil?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2014

An&Jo

Vi har lige købt en helt ny Ford Fiesta i oktober sidste år

Den står i mit navn, jeg er 24 og det er min første bil

Afbetaling 1870kr i mdr
Serviceaftale 375kr i mdr (de betaler ALLE reparationer på bilen de næste 5 år)
Benzin 2000kr om måneden (vi kører så også omkring 2500km i løbet af en måned)
Forsikring 6000kr årligt med fuld kasko og ansvar samt glas
Grøn ejer afgift 570kr om året

Sommer og vinterdæk fik vi med i handlen
Sommer og vinter bund,Potter fulgte med i handlen
Vi har fået et bunddækken til bagagerummet for at skåne tæppet
Pava behandling fik vi også

Vi skulle give 159.000kr for en 1,0 ecoboost med håndfri telefon, Bluetooth og en masse andet og så lagde vie n udbetaling på 38.000kr

Men det er dyrt at have bil

Og udover det her kommer der jo også syn hvert andet år efter det første syn som ligger efter 4 år ..

Vi bruger så også ekstra penge på fjernelse af flyverust efter vinteren, og en polering af bilen en gang eller to om året for at passe på lakken

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2014

Isabella_mor

Monski skriver:

Du har ikke et link vel? jeg kan nemlig ikke finde det

Det hedder all inclusive. Jeg har fundet det på skoda hernings hjemmeside. 

Så sådan tror jeg da stadig det er  

http://www.skoda-herning.dk/Nye-biler/All-Inclusive/Default.aspx

Anmeld

18. marts 2014

Chevro

Janne T. skriver:

Ja, hvordan gør man lige det!? Det er ikke så meget udbetalingen/købet af selve bilen, men mere udgifter på sigt.. ANer ikke hvad sådan en bil koster i forsikring, opsparing til værkstedsudgifter, benzin osv. 

Hvad ville vi skulle regne med i vores situation? Vi er hhv. 26 og (knap) 25 og har begge haft kørekort siden vi var 18. Bilen vil ikke skulle bruges til lang pendling, det er mere bykørsel, og så besøg til familie hhv. 30 km væk og 20 min væk i bil..

Ift. typen af bil behøver det ikke være et kæmpe læs, men vi ville da klart foretrække der var plads til barnevogn. Dette er dog ikke et MUST, da vi kan medbringe søskendevognen (og den kan, for sammenligningens skyld, klemmes i bagagerummet på en Toyota Yaris).

Og der skal self. kunne være to autostole på bagsædet, men det kan der vel altid. 

Det er jo enormt svært.

Det afhænger jo meget af om i har pengene til at ligge, til bilen - så i ikke skal betale afdrag, renter osv.

Tænker i ny eller gammel bil?

Der er jo fordele og ulemper ved alting

Ny bil: Afdrag, lavere vægtafgift, mindre co2 udledning, oftest færre problemer, længere mellem syn, bruger mindre benzin, service hver 20.000 km ca.

Gammel bil: Evt. afdrag, eller INGEN, har kørt en del, ofte skader/problemer med motor, rust og lign. kører IKKE langt på literen, høj/almindelig vægtafgift osv osv…

Der er jo enormt mange ting at tage højde for. Hvad i har i rådighedsbeløb, om i har råd til en dyr regning, har i råd til at lave en ældre bil klar til syn, lige pludselig osv.

Men gør op med jer selv hvad jeres behov er, hvor vigtigt det er, og hvilken stand i vil have den i..

Anmeld

18. marts 2014

Chevro

Janne T. skriver:

Ja, hvordan gør man lige det!? Det er ikke så meget udbetalingen/købet af selve bilen, men mere udgifter på sigt.. ANer ikke hvad sådan en bil koster i forsikring, opsparing til værkstedsudgifter, benzin osv. 

Hvad ville vi skulle regne med i vores situation? Vi er hhv. 26 og (knap) 25 og har begge haft kørekort siden vi var 18. Bilen vil ikke skulle bruges til lang pendling, det er mere bykørsel, og så besøg til familie hhv. 30 km væk og 20 min væk i bil..

Ift. typen af bil behøver det ikke være et kæmpe læs, men vi ville da klart foretrække der var plads til barnevogn. Dette er dog ikke et MUST, da vi kan medbringe søskendevognen (og den kan, for sammenligningens skyld, klemmes i bagagerummet på en Toyota Yaris).

Og der skal self. kunne være to autostole på bagsædet, men det kan der vel altid. 

OG! : Hvor vigtigt er sikkerhed for jer?

For mig er sikkerheden når man kører med børn, altafgørende!

Jeg vil ikke have en helt lille bil, da jeg ikke føler mig sikker.

Men nogle af de helt nye mindre biler, har alt i udstyr, ekstra airbags osv. De ældre biler har ofte kun lige foran :/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.