Hvordan regner man ud om man har råd til bil?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.107 visninger
13 svar
1 synes godt om
18. marts 2014

StudPsyk

Ja, hvordan gør man lige det!? Det er ikke så meget udbetalingen/købet af selve bilen, men mere udgifter på sigt.. ANer ikke hvad sådan en bil koster i forsikring, opsparing til værkstedsudgifter, benzin osv. 

Hvad ville vi skulle regne med i vores situation? Vi er hhv. 26 og (knap) 25 og har begge haft kørekort siden vi var 18. Bilen vil ikke skulle bruges til lang pendling, det er mere bykørsel, og så besøg til familie hhv. 30 km væk og 20 min væk i bil..

Ift. typen af bil behøver det ikke være et kæmpe læs, men vi ville da klart foretrække der var plads til barnevogn. Dette er dog ikke et MUST, da vi kan medbringe søskendevognen (og den kan, for sammenligningens skyld, klemmes i bagagerummet på en Toyota Yaris).

Og der skal self. kunne være to autostole på bagsædet, men det kan der vel altid. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2014

Pigent

Janne T. skriver:

Ja, hvordan gør man lige det!? Det er ikke så meget udbetalingen/købet af selve bilen, men mere udgifter på sigt.. ANer ikke hvad sådan en bil koster i forsikring, opsparing til værkstedsudgifter, benzin osv. 

Hvad ville vi skulle regne med i vores situation? Vi er hhv. 26 og (knap) 25 og har begge haft kørekort siden vi var 18. Bilen vil ikke skulle bruges til lang pendling, det er mere bykørsel, og så besøg til familie hhv. 30 km væk og 20 min væk i bil..

Ift. typen af bil behøver det ikke være et kæmpe læs, men vi ville da klart foretrække der var plads til barnevogn. Dette er dog ikke et MUST, da vi kan medbringe søskendevognen (og den kan, for sammenligningens skyld, klemmes i bagagerummet på en Toyota Yaris).

Og der skal self. kunne være to autostole på bagsædet, men det kan der vel altid. 

Her kan du se hvad vægt afgiften kommer til at koste
http://www.fdm.dk/biloekonomi/ejerafgift

Skriv en privat besked til mig så vil jeg godt fortælle noget mere og give råd

Anmeld

18. marts 2014

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
Janne T. skriver:

Hej..

Det er meget svært at svare på ud fra dine oplysninger

Det kommer meget an på hvilken bil, hvor gammel den er, hvor meget kørsel man regner med osv. 

Her har vi følgende udgifter:

Hyndai I30'er:
- Afbetaling: 2000
- Diesel: 1200-1500 (køre ca. 90 km. til daglig)
- Grøn ejerafgift: 267 
- Forsikring: 666
- Bil rep.: 300
- Syn:20 (mener det er 500 hvert 2. år)
- Undervognsbehandling: 145 (mener det er 3500 hvert 2. år)
I alt = 4.600-4.900 pr. måned

Nissan Primera:
- Afbetaling: 0
- Vægtafgift: 700 (køre ca. 25 km. til daglig)
- Vægtafgift: 290 
- Forsikring: 266
I alt = 1.721 pr. måned

Så der er stor forskel.  

Vi overvejer selv, at skift bil så der netop er plads til barnevogn. Men ja nu må vi se. 

Her er hvertfaldt lidt tal at arbejde ud fra.

Anmeld

18. marts 2014

FruStolpe

Du skal også huske at der skal nye dæk på bilen, vi skifter ca. hvert andet år.

Altså nye sommerdæk det og nye vinterdæk hvert andet år.

Anmeld

18. marts 2014

StudPsyk

Arhh... Tror bare vi skyder en hvid pil efter det så  

Anmeld

18. marts 2014

Isabella_mor

Janne T. skriver:

Arhh... Tror bare vi skyder en hvid pil efter det så  

Prøv at kigge på en skoda citigo, på skodas hjemmeside har de sådan et tilbud på den bil hvor man betaler af på bilen og hvor der er serviceaftale, forsikring osv med i prisen, og så er bilen betalt ud på 5 år. Minimumsprisen er ca. 2000 kr om måneden. 

Prisen afhænger af hvilke ekstra ting man ønsker, men det kan man selv designe.  

Vi har selv kig på noget lignende, men vi ved heller ikke om vi har råd. 

Anmeld

18. marts 2014

Laulund87

Ja det er dyrt at have bil, også på den billigste måde. Der er bare så mange ting man skal tænke på og det løber nemt op. Ikke bare de faste, men også uforudsete udgifter.

Anmeld

18. marts 2014

Monski

Isabella_mor skriver:

Prøv at kigge på en skoda citigo, på skodas hjemmeside har de sådan et tilbud på den bil hvor man betaler af på bilen og hvor der er serviceaftale, forsikring osv med i prisen, og så er bilen betalt ud på 5 år. Minimumsprisen er ca. 2000 kr om måneden. 

Prisen afhænger af hvilke ekstra ting man ønsker, men det kan man selv designe.  

Vi har selv kig på noget lignende, men vi ved heller ikke om vi har råd. 

Du har ikke et link vel? jeg kan nemlig ikke finde det

Anmeld

18. marts 2014

Rockertand

Dig, mig og lille spire <3 skriver:

Hej..

Det er meget svært at svare på ud fra dine oplysninger

Det kommer meget an på hvilken bil, hvor gammel den er, hvor meget kørsel man regner med osv. 

Her har vi følgende udgifter:

Hyndai I30'er:
- Afbetaling: 2000
- Diesel: 1200-1500 (køre ca. 90 km. til daglig)
- Grøn ejerafgift: 267 
- Forsikring: 666
I alt = 4.600-4.900 pr. måned

Nissan Primera:
- Afbetaling: 0
- Vægtafgift: 700 (køre ca. 25 km. til daglig)
- Vægtafgift: 290 
- Forsikring: 266
I alt = 1.721 pr. måned

Så der er stor forskel.  

Vi overvejer selv, at skift bil så der netop er plads til barnevogn. Men ja nu må vi se. 

Her er hvertfaldt lidt tal at arbejde ud fra.

Du har glemt service....

Anmeld

18. marts 2014

Ønskebaby2015

Ny Ford Fiesta 2013, leasing med udb 15000, 25000km året i 4 år

2000kr pr mdr som er inkl service, syn, vinterdæk mv

forsikring 8200 kr året (vi er begge 23 år)

grøn ejerafgift 570 kr året

benzin, ca 70km 5gange ugen, 1200 kr mdr

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.