Halsbrand hvad gør man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2014

Papillon

Her hjælper banan af og til Er det helt galt bruger jeg de der tyggetabletter, der laver skum.

Det kunne være lidt sejt, hvis det skulle vise sig at være et tidligt graviditetstegn Jeg ved dog ikke, om det kan være, jeg har først fået halsbrand her i slutningen af andet trimester...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2014

siw84

Chel1992 skriver:

Kan man godt få halsbrand før man ved man er gravid? :p Har nemlig først testdag om en uge :p

Men tak for de gode råd, må prøve at holde mig til knapt så krydret og fed mad og drikke en masse mælk Kan cashew nødder også hjælpe? Synes mandler gør en så tør i munden ?

Alle kan få halsbrand. Det har ikke så meget med at gøre om man er gravid.
Grunden til man mange gange lider af det når man er gravid (og ikke de første mdr) er pga baby presser på din mavesæk. Så man oftere får presset mavesyren op. Derfor en god ide at undgå fed og krydret mad da dette forværrer det.

Anmeld

18. marts 2014

Eliza

Leneur skriver:

Jeg kan ikke huske hvor jeg læste det henne men prøv at lægge dig til at sove på venstre side. Det er svært når man er vant til at ligge på højre men jeg blev meget forbavset over at det virkede på mig...

Vildt!! Min mand lider meget af halsbrand og har de sidste 2 uger påstået at det ikke er så slemt, når han sover på venstre side.
Han spurgte om jeg oplevede det samme, men jeg tænkte han var tosset

Til ts:
Her hjælper balancid.
Alminox smager af gammel tør tandpasta og jeg sys ik det er li så effektivt.

Jeg har de sidste 2 mdr lidt af voldsom halsbrand
Og forsøger derfor at veksle mellem mandler og balancid for ik at få et overforbrug
(Godt der kun er 3 uger til termin her )

Anmeld

18. marts 2014

Trekløver(:

Chel1992 skriver:

Hej lider på nuværende tidspunkt ekstremt af halsbrand, i går oplevede jeg for første gang halsbranden både brænde i bryst og øverste ryg/skulder mens det brændte i halsen, og det brændte så meget at jeg simpelthen gik ud og kastede op...

Synes det er monster ubehageligt har det ikke hele dagen men i perioder af døgnet har jeg det og så kommer det i små intervaller hvor det kommer og går i op til en time.. Det kan både være når jeg står, går, sidder, og ligger...

Kan man ikke gøre et eller andet? Kan slet ikke holde fokus på hvad jeg laver når det kommer fordi det er så ubehageligt....

Mælk og tygge tabletter fra apoteket!

Føler med dig, det gør SÅ ondt halsbrænd

Anmeld

18. marts 2014

Leneur

Chel1992 skriver:

Sådan når man får halsbrand eller generelt om aftenen når man skal sove?

Om aftenen når du skal sove. Ved ikke hvad for en mekanisme der gør at der er så stor forskel på om man ligger på den ene eller anden side men det gør det og ikke bare om natten men også op ad dagen, så synes da du skal prøve det for en periode. Det er som sagt svært lige at vænne sig til at ligge på den side...

Anmeld

18. marts 2014

Leneur

Eliza skriver:

Vildt!! Min mand lider meget af halsbrand og har de sidste 2 uger påstået at det ikke er så slemt, når han sover på venstre side.
Han spurgte om jeg oplevede det samme, men jeg tænkte han var tosset

Til ts:
Her hjælper balancid.
Alminox smager af gammel tør tandpasta og jeg sys ik det er li så effektivt.

Jeg har de sidste 2 mdr lidt af voldsom halsbrand
Og forsøger derfor at veksle mellem mandler og balancid for ik at få et overforbrug
(Godt der kun er 3 uger til termin her )

Så må du jo også prøve det af...

Anmeld

18. marts 2014

Monski

Chel1992 skriver:

Hej lider på nuværende tidspunkt ekstremt af halsbrand, i går oplevede jeg for første gang halsbranden både brænde i bryst og øverste ryg/skulder mens det brændte i halsen, og det brændte så meget at jeg simpelthen gik ud og kastede op...

Synes det er monster ubehageligt har det ikke hele dagen men i perioder af døgnet har jeg det og så kommer det i små intervaller hvor det kommer og går i op til en time.. Det kan både være når jeg står, går, sidder, og ligger...

Kan man ikke gøre et eller andet? Kan slet ikke holde fokus på hvad jeg laver når det kommer fordi det er så ubehageligt....

ISTERNINGER
Det er dejlig nemt og det virker rigtig godt!

Anmeld

19. marts 2014

jlp90

Jeg opdagede min graviditet ved at jeg netop havde hals
halsbrand halsbrand. Noget jeg normalt ikke døjer med. Jeg fandt ud af at hvorvidt jeg fik meget halsbrand i løbet af dagen afhang meget af hvilken morgenmad jeg fik eks. Fik jeg mere halsbrand hvis jeg spiste rundstykker end når jeg startede dagen med yoghurt. Ellers som de andre siger mælk, mandler og banan. Her virkede det dog også med en frugtstang pga. De mange fibre.

Anmeld

19. marts 2014

Annette A

Alminox virkede rigtigt godt her.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.