sengetid for 6 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2014

MorDk

Rinepigen skriver:

mange tak for svaret  vi fastholder denne rytme så da jeg kan se der er mange der putter ved den tid og så længe min datter trives med det er det jo fint 

Lige præcis Se på dit barn. Mærk dit barn og gør det der passer ind i jeres familierytme 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2014

Mom2

Rinepigen skriver:

hejsa Naya er 6,5 mdr og har i ca 2 mdr haft fast sengetid kl 18.00 da hun er umulig at holde vågen længere.. men synes bare det lyder ret tidligt især nu hvor det bliver senere og senere mørkt 

Hun nægter at sove en lur om eftermiddagen.. Hun sover en formiddagslur og en middagslur på ca 1 time ad gangen og det er det.. så er hun ca vågen fra kl 13.00 og er så fuldstændig færdig og sengeklar kl 18.00 

Hvordan ser jeres rytme ud med en baby på den størrelse.. er det ok med den sengetid der hedder 18.00 eller hvad synes i ? 

Skal lige siges at hun førhen sov fra 18 til 7-8 stykker om morgenen.. men pt vågner hun gerne mellem 4-6 så derfor tænker jeg lidt om hun bliver puttet for tidligt ? problemet er jo bare at jeg ikke kan få hende til at tage en lur om eftermiddagen og kan simpelthen ikke holde hende vågen længere om aftenen ?

Hvis det er der hun er træt, så er det selvfølgelig der hun skal puttes, så simpelt er det i mit hoved. Min datter blev også puttet kl 18, da hun var yngre for det var der hun var træt og holdt vi hende vågen var det rent helved for alle parter..

Anmeld

17. marts 2014

AnonymMor

Christina88 skriver:

Hvis det er der hun er træt, så er det selvfølgelig der hun skal puttes, så simpelt er det i mit hoved. Min datter blev også puttet kl 18, da hun var yngre for det var der hun var træt og holdt vi hende vågen var det rent helved for alle parter..

vi putter hende også når hun er træt  det var bare for at høre andres rytmer og om vi var de eneste der puttede så tidligt 

der er også nogle dage hvor hun allerede er lagt kl 17.30 så holde hende vågen gør vi ikke

Anmeld

17. marts 2014

Mom2

Rinepigen skriver:

vi putter hende også når hun er træt  det var bare for at høre andres rytmer og om vi var de eneste der puttede så tidligt 

der er også nogle dage hvor hun allerede er lagt kl 17.30 så holde hende vågen gør vi ikke

Vi har lige fra starten haft den holdning, at vores datter skulle have lov at sove når hun var træt, også selvom hun nogen gange har sovet 4 lure af cirka en time på en dag.
Fik at vide ved sp, at jo bedre hun sov om dagen, jo bedre sov hun om natten og derfor har hun fået lov at sove når hun ville og vi har aldrig haft problemer med, at få hende til at sove om natten

Anmeld

17. marts 2014

Chris86

Rinepigen skriver:

hejsa Naya er 6,5 mdr og har i ca 2 mdr haft fast sengetid kl 18.00 da hun er umulig at holde vågen længere.. men synes bare det lyder ret tidligt især nu hvor det bliver senere og senere mørkt 

Hun nægter at sove en lur om eftermiddagen.. Hun sover en formiddagslur og en middagslur på ca 1 time ad gangen og det er det.. så er hun ca vågen fra kl 13.00 og er så fuldstændig færdig og sengeklar kl 18.00 

Hvordan ser jeres rytme ud med en baby på den størrelse.. er det ok med den sengetid der hedder 18.00 eller hvad synes i ? 

Skal lige siges at hun førhen sov fra 18 til 7-8 stykker om morgenen.. men pt vågner hun gerne mellem 4-6 så derfor tænker jeg lidt om hun bliver puttet for tidligt ? problemet er jo bare at jeg ikke kan få hende til at tage en lur om eftermiddagen og kan simpelthen ikke holde hende vågen længere om aftenen ?

Vågner 5.30, lille lur mellem 8-9.00 og middagslur omkring halv tolv i ca 2,5 time (er luren kort, sover hun evt en halv time sidst på eftermiddagen). Bliver puttet til natten omkring halv syv....
Sådan har det været stort set fra start til nu 9 mdr..

Anmeld

17. marts 2014

AnonymMor

Christina88 skriver:

Vi har lige fra starten haft den holdning, at vores datter skulle have lov at sove når hun var træt, også selvom hun nogen gange har sovet 4 lure af cirka en time på en dag.
Fik at vide ved sp, at jo bedre hun sov om dagen, jo bedre sov hun om natten og derfor har hun fået lov at sove når hun ville og vi har aldrig haft problemer med, at få hende til at sove om natten

ja det fik vi også at vide at sp og vi har også ladet vores pige sove når hun var træt og så længe hun ville.. men problemet med hende er bare at hun mange gange om dagen selvom hun er mega træt ikke gider at sove  hvis man prøver at putte hende i barnevognen mere end 2 gange om dagen bliver hun bare så hys  og sove på sofa osv vil hun heller ikke da der sker for meget til hun vil sove  

synes bare hun generelt er træt dagen lang.. når hun står op om morgenen går der ca en halv time så begynder hun at gnide sig i øjnene. når hun har sovet formiddagslur på maks en time pt så er hun stadig træt når hun vågner og efter middagslur bliver hun igen træt efter 1-2 timer og er fortsat træt hele eftermiddagen 

Anmeld

17. marts 2014

AnonymMor

Chris86 skriver:

Vågner 5.30, lille lur mellem 8-9.00 og middagslur omkring halv tolv i ca 2,5 time (er luren kort, sover hun evt en halv time sidst på eftermiddagen). Bliver puttet til natten omkring halv syv....
Sådan har det været stort set fra start til nu 9 mdr..

lyder meget som vores dag, bortset fra at vores ikke sover om eftermiddagen med mindre vi kører en tur i bilen  

Anmeld

17. marts 2014

Chris86

Rinepigen skriver:

lyder meget som vores dag, bortset fra at vores ikke sover om eftermiddagen med mindre vi kører en tur i bilen  

Er hun slet ikke til at putte bare for tyve min måske?

Anmeld

17. marts 2014

AnonymMor

Chris86 skriver:

Er hun slet ikke til at putte bare for tyve min måske?

altså det sker at vi kan få hende til at powernappe om eftermiddagen men så er det med skrig og skrål og lad mig sig det sådan at YDERST sjælden at det er med positiv effekt hvis vi lægger hende om eftermiddagen.. hun er simpelthen for nysgerrig til at lade sig falde hen  

så vil hun hellere køre sig selv helt derud hvor hun nærmest går ud som et lys når kl rammer 18.00 

og som jeg os skrev til en anden så synes jeg hun konstant er træt i løbet af dagen fordi hun ikke sover nok.. hun sover lige pt 30 min til 1 time maks pr lur hvilket resultere i at hun i løbet af en dag fra 5.30 - 18.00 ca sover ca 2 timer  når hun vågner om morgen kl 5.30 går der ca en halv time så begynder hun allerede at gnide sig i øjnene 

Anmeld

17. marts 2014

Clisolka

Rinepigen skriver:

Jeg synes det lyder som en ok rytme 

Det er den samme rytme vi har kørt med Bella siden hun var nyfødt (3,5 år nu). Nogle dage vil hun selv i seng kl. 18 - i går kom hun f.eks. i seng kl. 17 og stod først op her til morgen kl. 06. Hun har skippet middagsluren nu, så nogle dage er hun ret træt 

Lillebror på 6 mrd. lægger vi kl. 19, så får han sin natflaske ved 23-tiden og han sover videre til 07 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.