hvor mange er gravide og ryger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2014

Muffinmus

Anonym skriver:

Fedt med så mange indput...jeg er selv næsten 6 mdr. Henne og har bare dunket mig selv i hovedet hver dag med at stoppe.. men jeg kan se jeg ikk er den eneste som stopper sent det er en stor motivation/hjælp for mig. 

Og det er ærgerligt og du vil dunke dig selv oven i hovedet hvis dit barn så får allergi, astma, eksem, ikke kan få vørn osv, fordi det potentielt er din skyld. Jeg ved den dårlige samvittighed er der nu, ben there, men vent til dit barn er født, så bliver den tidoblet for så finder du ud af hvad dit barns helbred er værd i forhold til en smøg.

Jeg havde så svært ved at holde med at ryge med nr 1. I fler mdr røg jeg 1/2-1 smøg om ugen.... Intet i forhold til de tyve om dagen før, men den ene smøg holdt mig i live. Min søn lider nu af voldsom børneeksem, og der går ikke en dag jeg ikke giver mig selv skylden. Og når han senere hen er voksen og kommer og siger hans sædkvalitet er af lort til, så vil jeg igen vide skylden meget vel kan ligge på MIG....det vil hjemløse enhver god mor at man har røget i sin graviditet. Og det er en frygtelig følelse at at stå med bagefter, at man var SÅ svag at ens barns helbred blev sat til side for en smøg.

dette er ikke en reprimande, men vil bare sige det bliver værre, skyldfølelsen og den dårlige samvittighed. Samt det at man ved man fylder ens barn med gift hver gang naturligvis, at ens barn bliver født med abstinenser som man har påført dem....hold op jeg jeg synes jeg var jordens dårligste mor bare pga den ene smøg om ugen samlet. Og føler det stadig. Øv. Har nu været røgfri i 7 år og det er den eneste vej når man har børn. Og jeg er taknemmelig for de er her og det holder mig fra at falde i..,jeg il leve så længe jeg kan med mine børn og kommende børnebørn

men jeg elskede at ryge,det gjorde jeg.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2014

Mama2012

Jeg stoppede med at græde, da vi besluttede os for at begynde på PB... 

Der var ikke et sekunds tvivl for mig om, at jeg ikke ville pådutte mit kommende barn mine dårlige vaner. Desuden vidste jeg, at de abstinenser jeg havde så svært ved at overkomme ville blive påført mit barn, hvis jeg valgte at fortsætte. 

Når barnet er vant til at få nikotin hver dag gennem graviditeten og så kommer ud af maven, til verden, hvor der ikke kommer nikotin ind, så gennemgår barnet den 'kolde tyrker' i stedet for mor.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.