Seriøst ?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

896 visninger
13 svar
5 synes godt om
15. marts 2014

Anonym trådstarter

Er lige anonym for min og min families skyld, men skal bare ud med det her..

Er så rasende.. Min lille bror har vi haft rigtig mange problemer med, men det sidste 1½ år har han været på skole skib hvor det er gået noget bedre.. Han stjal og lavede hærværk inden han startede på skoleskibet, og nu er jeg lige blevet ringet op af min mor om at politiet har smidt min bror af hjemme hos hende for at stjæle i butik... seriøst... Nu kan han risikere at blive smidt af skibet fordi de ikke vil have folk der stjæler og har en plettet straffe attest som han nu vil få..

Forstår virkelig ikke hvad der sker, det er gået godt i 1½ år og så laver han sådan et stunt 3 måneder før han har fået sin 9 klasse...

Går og er så vred.. Og nu hvor jeg skulle gå og glæde mig til at se om jeg er gravid om 1½ uge.. Synes næsten ikke der er noget spændende over det længere for har ikke lyst til at give et barn SÅDAN en til morbror..... Er det forkert at være vred over at ens 16 årige lille bror ikke bare får lov til at få den ultimative straf så han i det mindste kunne mærke hvordan det føles at få frataget alt!.. Min mor er magtesløs overfor ham og hun får ham aldrig afsted til en psykolog...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2014

TNBC

Anonym skriver:

Er så rasende.. Min lille bror har vi haft rigtig mange problemer med, men det sidste 1½ år har han været på skole skib hvor det er gået noget bedre.. Han stjal og lavede hærværk inden han startede på skoleskibet, og nu er jeg lige blevet ringet op af min mor om at politiet har smidt min bror af hjemme hos hende for at stjæle i butik... seriøst... Nu kan han risikere at blive smidt af skibet fordi de ikke vil have folk der stjæler og har en plettet straffe attest som han nu vil få..

Forstår virkelig ikke hvad der sker, det er gået godt i 1½ år og så laver han sådan et stunt 3 måneder før han har fået sin 9 klasse...

Går og er så vred.. Og nu hvor jeg skulle gå og glæde mig til at se om jeg er gravid om 1½ uge.. Synes næsten ikke der er noget spændende over det længere for har ikke lyst til at give et barn SÅDAN en til morbror..... Er det forkert at være vred over at ens 16 årige lille bror ikke bare får lov til at få den ultimative straf så han i det mindste kunne mærke hvordan det føles at få frataget alt!.. Min mor er magtesløs overfor ham og hun får ham aldrig afsted til en psykolog...

Han er under 18, så det er hende der bestemmer over ham. 

Hvorfor bliver han ikke straffet? han er jo ikke under 15. 
Og hvis han har holdt sig på stien i 1,5år, må der jo være et eller andet der har hævet ham tilbage i det. Har i snakket med ham?

Han er ikke et lille barn, og hvis han ikke kan finde ud af hvordan opfører sig, må han jo komme hen et sted, hvor de kan lære ham det. Der er jo døgninstitioner, hvor der er fagfolk, der kan hjælpe ham. 

Det vil jo også ødelægge ham, hvis han ikke får hjælp. 

Anmeld

15. marts 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Han er under 18, så det er hende der bestemmer over ham. 

Hvorfor bliver han ikke straffet? han er jo ikke under 15. 
Og hvis han har holdt sig på stien i 1,5år, må der jo være et eller andet der har hævet ham tilbage i det. Har i snakket med ham?

Han er ikke et lille barn, og hvis han ikke kan finde ud af hvordan opfører sig, må han jo komme hen et sted, hvor de kan lære ham det. Der er jo døgninstitioner, hvor der er fagfolk, der kan hjælpe ham. 

Det vil jo også ødelægge ham, hvis han ikke får hjælp. 

Han har ingen respekt for hende og hun kan ikke holde ham fast eller være konsekvent med noget som helst så han rent faktisk gør som hun siger...

Når jeg siger han har været på stien i 1½ år vil det sige vi har ikke opdaget han har taget noget i butikker, men han har stjålet store beløb fra min mor og ja nu har hun så aldrig kontanter længere andet end dem han skal have i lomme penge..

Hun har prøvet at snakke med ham men han råbte bare af hende og smækkede døren i hovedet på hende før han gik..

Hvordan får man ham hen på sådan et hvis han ikke ønsker at være der??

Anmeld

15. marts 2014

TNBC

Anonym skriver:

Han har ingen respekt for hende og hun kan ikke holde ham fast eller være konsekvent med noget som helst så han rent faktisk gør som hun siger...

Når jeg siger han har været på stien i 1½ år vil det sige vi har ikke opdaget han har taget noget i butikker, men han har stjålet store beløb fra min mor og ja nu har hun så aldrig kontanter længere andet end dem han skal have i lomme penge..

Hun har prøvet at snakke med ham men han råbte bare af hende og smækkede døren i hovedet på hende før han gik..

Hvordan får man ham hen på sådan et hvis han ikke ønsker at være der??

Ber om hjælp. Kommunen, en sagsbehandler. 

Men han er også teenager, og de råber meget. 

Jeg ville kontakte en familierådgiver, og tage en god snak, for at se hvilken hjælp I kan få. 

Det er jo også hårdt for din mor, det er jo hendes lille dreng, som hun ikke ved hvordan hun skal hjælpe. 

Anmeld

15. marts 2014

Mathilde

Øv hvor jeg kender din situation!!!

Det er svært at stå uden at kunne gøre noget og især at se sin mor være så magtesløs og uden at kunne få hjælp.

Jeg har desværre ikke en løsning, men vil tro det er nemmere at gøre noget inden han bliver ældre.

Min lillebror er over 18 og så er det svært! Heldigvis er der noget hjælp på, men ikke nok...

Så du har min medfølelse.

Synes du skal glæde dig over din mulige graviditet og være glad for, at du har valgt en anden vej i livet

Anmeld

15. marts 2014

isabellasmor

Lad vær med at give op på ham. Får han først følelsen af at familien alligevel mener han er tabt, så er han tabt. 

Mor skal nok sætte sig mere i respekt, lettere sagt end gjort, men han skal da IKKE have lov til at bestemme slagets gang. Lad vær med bare at kyle ham væk og sæt ham med et skib hvis i alligevel kan se det ikke hjælper, hvilket det vel ikke gør når han nu er taget af politiet for tyveri? 

Hold fast i ham selvom han ikke vil have det, og ikke kan se det er for hans bedste, for at hjælpe. Det er mit bedste råd. 

Og ja, kan godt forstå man kan være vred og skuffet, men synes det lyder meget mærkeligt at du kan tænke at dit barn skal have SÅDAN en morbror, så lyder det i min verden som om i har opgivet ham, og NEJ, så kommer han ikke videre. 

Det bliver hårdt, ingen tvivl om det, men hvis ikke i som familie (primært mor) hjælper ham over på den rigtige side igen, hvem ialverden tænker i så skal gøre det?? 

Anmeld

15. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Det kan være jeres mor skal kontakte børne- og ungeforvaltningen. Det virker som at jeres mor ikke længere ved hvad hun skal stille op og derfor vil jeg mene der skal nogen professionelle til. 

Anmeld

15. marts 2014

Anonym trådstarter

isabellasmor skriver:

Lad vær med at give op på ham. Får han først følelsen af at familien alligevel mener han er tabt, så er han tabt. 

Mor skal nok sætte sig mere i respekt, lettere sagt end gjort, men han skal da IKKE have lov til at bestemme slagets gang. Lad vær med bare at kyle ham væk og sæt ham med et skib hvis i alligevel kan se det ikke hjælper, hvilket det vel ikke gør når han nu er taget af politiet for tyveri? 

Hold fast i ham selvom han ikke vil have det, og ikke kan se det er for hans bedste, for at hjælpe. Det er mit bedste råd. 

Og ja, kan godt forstå man kan være vred og skuffet, men synes det lyder meget mærkeligt at du kan tænke at dit barn skal have SÅDAN en morbror, så lyder det i min verden som om i har opgivet ham, og NEJ, så kommer han ikke videre. 

Det bliver hårdt, ingen tvivl om det, men hvis ikke i som familie (primært mor) hjælper ham over på den rigtige side igen, hvem ialverden tænker i så skal gøre det?? 

Min mor har nok ikke opgivet ham, men hun er virkelig "slap" hvis man kan kalde det det, når det kommer til hans opdragelse, hun har altid været meget pusse nusse omkring ham fordi han ikke har nogen far og det synes hun er synd for ham (er det selvfølgelig også men ser ingen grund til sær behandling) og hun er så forsat på den måde op i hans teenages år og brokker sig til mig omkring ham uden at gøre noget..

Jeg har altid haft et problem med ham, vi har aldrig kunne sammen, så jeg må sige jeg gav op på ham allerede før han røg på det skib hvor han troppede op på min hjemme adresse og var truende fordi min mor - i et forsøg på at straffe ham - havde bedt os om at have hans vandpiber i vores kælder, og han ville have dem tilbage..

Skibet var kommunens ide fordi der kunne de lære lidt og disciplin og respekt og han virkede da også mere velopdragen bare ikke på alle planer.

Og ja mener SÅDAN en morbror fordi jeg ikke ønsker kriminelle i mit liv og hvis de skal udstødes så må det være sådan ellers skal de rette sig efter loven og opføre sig ordentligt.. Jeg er ikke mor for ham og har derfor heller ikke i sinde at bruge kræfter på at samle ham op fra gulvet..

Anmeld

15. marts 2014

Anonym trådstarter

Mathilde skriver:

Øv hvor jeg kender din situation!!!

Det er svært at stå uden at kunne gøre noget og især at se sin mor være så magtesløs og uden at kunne få hjælp.

Jeg har desværre ikke en løsning, men vil tro det er nemmere at gøre noget inden han bliver ældre.

Min lillebror er over 18 og så er det svært! Heldigvis er der noget hjælp på, men ikke nok...

Så du har min medfølelse.

Synes du skal glæde dig over din mulige graviditet og være glad for, at du har valgt en anden vej i livet

Tak for forståelsen

Det er voldsomt at skulle stå og se på og ligge øre til ens mor der ringer og er frustreret og hver gang man siger "så tag dog magten" så bliver hun altid "jamen, men osv osv." den ene åndsvage undskyldning efter den anden for hvorfor han ikke skal sættes ordentligt på plads..

Håber da det ender godt med din bror om ikke andet

Anmeld

15. marts 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Det kan være jeres mor skal kontakte børne- og ungeforvaltningen. Det virker som at jeres mor ikke længere ved hvad hun skal stille op og derfor vil jeg mene der skal nogen professionelle til. 

Det prøvede jeg at sige til hende, men det er hun ikke helt lydhør for, hun kommer med undskyldninger for at det jo ikke er SÅ slemt det han har lavet...Og det tager tid osv osv. Men alligevel bruger hun mig som støtte pude til at brokke sig over det han har lavet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.