Er lige anonym for min og min families skyld, men skal bare ud med det her..
Er så rasende.. Min lille bror har vi haft rigtig mange problemer med, men det sidste 1½ år har han været på skole skib hvor det er gået noget bedre.. Han stjal og lavede hærværk inden han startede på skoleskibet, og nu er jeg lige blevet ringet op af min mor om at politiet har smidt min bror af hjemme hos hende for at stjæle i butik... seriøst... Nu kan han risikere at blive smidt af skibet fordi de ikke vil have folk der stjæler og har en plettet straffe attest som han nu vil få..
Forstår virkelig ikke hvad der sker, det er gået godt i 1½ år og så laver han sådan et stunt 3 måneder før han har fået sin 9 klasse...
Går og er så vred.. Og nu hvor jeg skulle gå og glæde mig til at se om jeg er gravid om 1½ uge.. Synes næsten ikke der er noget spændende over det længere for har ikke lyst til at give et barn SÅDAN en til morbror..... Er det forkert at være vred over at ens 16 årige lille bror ikke bare får lov til at få den ultimative straf så han i det mindste kunne mærke hvordan det føles at få frataget alt!.. Min mor er magtesløs overfor ham og hun får ham aldrig afsted til en psykolog...
Lad vær med at give op på ham. Får han først følelsen af at familien alligevel mener han er tabt, så er han tabt.
Mor skal nok sætte sig mere i respekt, lettere sagt end gjort, men han skal da IKKE have lov til at bestemme slagets gang. Lad vær med bare at kyle ham væk og sæt ham med et skib hvis i alligevel kan se det ikke hjælper, hvilket det vel ikke gør når han nu er taget af politiet for tyveri?
Hold fast i ham selvom han ikke vil have det, og ikke kan se det er for hans bedste, for at hjælpe. Det er mit bedste råd.
Og ja, kan godt forstå man kan være vred og skuffet, men synes det lyder meget mærkeligt at du kan tænke at dit barn skal have SÅDAN en morbror, så lyder det i min verden som om i har opgivet ham, og NEJ, så kommer han ikke videre.
Det bliver hårdt, ingen tvivl om det, men hvis ikke i som familie (primært mor) hjælper ham over på den rigtige side igen, hvem ialverden tænker i så skal gøre det??
Anmeld