hvordan spiser du din frugt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Pære spiser jeg rundt om, med mindre jeg skrælder dem og skære dem i både.

Banan, ska være gule, men ik overmodne, og alle tråde ska væk.

Vindruer spiser jeg bare.

Appelsiner bliver endten skåret i både eller pillet, hvorefter jeg bider hinden af og kun spiser kødet.

Melon skære jeg i både. Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Æbler og Pærer skal altid først have kappet top og bund af og dernæst skæres i (næsten) samme størrelse "både" og så derfra ud i 3 stykker.

Vandmelon skæres først på midten, vendes og skæres igen på midten, og så ud i både forme, dernæste skæres ud i 3-5 stk pr. båd.

Med honningmelon skal den skæres ud af skrællen og ud i firkanter

Anmeld

15. marts 2014

BabyMus

jaa lige en sjov debat.

hvordan spiser du din frugt.

jeg begynder selv

Pærer

Spiser jeg altid fra toppen og ned og fjerner lige stilken og det eneste der er tilbage er blomsten og kernehuset ( og den skal være hård)

Banan

Den kan jeg kun spise når alle trådene er fjernet og jeg skal være 100% sikker og den må ikke være overmoden

Æbler

De skal være i både ellers gidder jeg ikke spise æbler

Vindruer

Dem deler jeg over i halve også spiser en halv af gangen

Appelsin

dem skære jeg også i både også fjerner skralden også spiser dem

Meloner

næsten altid i små stave eller små trekanter så jeg lige skal tage et par bidder

jaaa hold da op en masse måder er der andre ind mig, der skal spise frugten på en sjov måde

Sjovt, jeg gør faktisk næsten lige som dig.  På nær lige vindruerne, dem spiser jeg bare hele (men kun kernefri)

Og ad ja, de der slager der sidder på bananen, fy for pokker de er lede!

Det er ikke så tit jeg spiser meloner da de er lidt for store når man er alene, men hvis jeg gør er det også i små stykker.

Kiwier: Skræller jeg og skærer den ud i både.

Nektariner: Skærer jeg ind til stenen og tager den ud og skærer i både så godt man kan.

Jordbær: Skærer toppen af og spiser dem enten hele (små) eller skærer dem over på langs hvis de er lidt store i det.

Og så kan jeg ikke huske om der er mere frugt jeg spiser hehe!

Anmeld

15. marts 2014

Mettefpigen

Alt frugt bli'r skåret ud bortset fra vindruer eller jordbær :-)

Anmeld

15. marts 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Pærer

Spise dem "helt normalt", begynder bare med en bil midt på pæren og gnaver mig så på tværs af den til der ikke er mere.
DOG spise jeg kun de grønne HELT hårde pærer. 

Banan

Foretrækker at skære toppen af, så den ikke bliver most når man åbner den - og spise kun grønne bananer. 
- kan ikke lide de modne, og kan kaste op bare ved lugten af en moden banan. 

Æbler

Spiser kun de grønne (sure) æbler, der ligner sådan nogle kunstige nogle. Eller umodne æbler fra haven.
- og gnaver mig bare igennem hele æblet. Ikke noget med både her. 

Vindruer

De skal være små og hårde (OG KERNEFRI), ellers bliver de ikke spist. 

Meloner

Skærer melonen over på midten og laver både, som jeg er derefter skærer over på midten. 

Kiwi

Skrælles og skæres i små stykker - og så spiser jeg dem fra en skål med en gaffel. 

Bær

Elsker at købe (eller plukke - om sommeren) en masse jordbær (der bliver skåret ud i halve eller kvarte afhængigt af str.), brombær, hindbær, blåbær osv. og så spise det hele fra en stor skål. 

Det eneste decideret "mærkelige" ved mine spisevaner når det kommer til frugt, er at jeg simpelthen ikke kan lide moden frugt. Det skal enten være umodent eller sådan at det er liiiige før at det er modent. Blommer, kiwier osv skal være helt hårde, ellers gider jeg ikke spise dem - det giver mig direkte kvalme hvis jeg spiser modnet frugt 

Anmeld

15. marts 2014

B&J

BabyMus skriver:

Sjovt, jeg gør faktisk næsten lige som dig.  På nær lige vindruerne, dem spiser jeg bare hele (men kun kernefri)

Og ad ja, de der slager der sidder på bananen, fy for pokker de er lede!

Det er ikke så tit jeg spiser meloner da de er lidt for store når man er alene, men hvis jeg gør er det også i små stykker.

Kiwier: Skræller jeg og skærer den ud i både.

Nektariner: Skærer jeg ind til stenen og tager den ud og skærer i både så godt man kan.

Jordbær: Skærer toppen af og spiser dem enten hele (små) eller skærer dem over på langs hvis de er lidt store i det.

Og så kan jeg ikke huske om der er mere frugt jeg spiser hehe!

Ja vi er meget ens. Og ja bananerne skal dobbelt tjekkes ihihhihihihi

Anmeld

15. marts 2014

B&J

Clgh skriver:

Pærer

Spise dem "helt normalt", begynder bare med en bil midt på pæren og gnaver mig så på tværs af den til der ikke er mere.
DOG spise jeg kun de grønne HELT hårde pærer. 

Banan

Foretrækker at skære toppen af, så den ikke bliver most når man åbner den - og spise kun grønne bananer. 
- kan ikke lide de modne, og kan kaste op bare ved lugten af en moden banan. 

Æbler

Spiser kun de grønne (sure) æbler, der ligner sådan nogle kunstige nogle. Eller umodne æbler fra haven.
- og gnaver mig bare igennem hele æblet. Ikke noget med både her. 

Vindruer

De skal være små og hårde (OG KERNEFRI), ellers bliver de ikke spist. 

Meloner

Skærer melonen over på midten og laver både, som jeg er derefter skærer over på midten. 

Kiwi

Skrælles og skæres i små stykker - og så spiser jeg dem fra en skål med en gaffel. 

Bær

Elsker at købe (eller plukke - om sommeren) en masse jordbær (der bliver skåret ud i halve eller kvarte afhængigt af str.), brombær, hindbær, blåbær osv. og så spise det hele fra en stor skål. 

Det eneste decideret "mærkelige" ved mine spisevaner når det kommer til frugt, er at jeg simpelthen ikke kan lide moden frugt. Det skal enten være umodent eller sådan at det er liiiige før at det er modent. Blommer, kiwier osv skal være helt hårde, ellers gider jeg ikke spise dem - det giver mig direkte kvalme hvis jeg spiser modnet frugt 

Sådan har jeg det også ved de fleste frugt på nær kiwi blommer og bananer 

Anmeld

16. marts 2014

Michael healer

B&J skriver:

jaa lige en sjov debat.

hvordan spiser du din frugt.

jeg begynder selv

Pærer

Spiser jeg altid fra toppen og ned og fjerner lige stilken og det eneste der er tilbage er blomsten og kernehuset ( og den skal være hård)

Banan

Den kan jeg kun spise når alle trådene er fjernet og jeg skal være 100% sikker og den må ikke være overmoden

Æbler

De skal være i både ellers gidder jeg ikke spise æbler

Vindruer

Dem deler jeg over i halve også spiser en halv af gangen

Appelsin

dem skære jeg også i både også fjerner skralden også spiser dem

Meloner

næsten altid i små stave eller små trekanter så jeg lige skal tage et par bidder

jaaa hold da op en masse måder er der andre ind mig, der skal spise frugten på en sjov måde

Pære

Fjerner stilken og spiser resten fra oven og ned, også kernehus

Banan

Skræller den, og spiser den bare som den er

Æble

spiser den som den er, nogle gange kærnehus, men for det meste bare ind til kærnehuset

Vindruer

Spiser dem bare som de er

Appelsiner

Skræller dem, og spiser dem som de er

Melon

Nogle gange skæres de i både og spises som de er, også kernerne, hvis det er større en både, så spiser jeg melon med ske

Anmeld

16. marts 2014

Savannah

Det eneste mærkelige jeg gør (tror jeg ) er at skære ananas i små bidder og spise med gaffel... Bestemt lækkert sådan, men også fordi jeg bliver rød og begynder at klø rundt om munden hvis jeg får saften på huden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.