hvordan spiser du din frugt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.711 visninger
18 svar
13 synes godt om
14. marts 2014

B&J

jaa lige en sjov debat.

hvordan spiser du din frugt.

jeg begynder selv

Pærer

Spiser jeg altid fra toppen og ned og fjerner lige stilken og det eneste der er tilbage er blomsten og kernehuset ( og den skal være hård)

Banan

Den kan jeg kun spise når alle trådene er fjernet og jeg skal være 100% sikker og den må ikke være overmoden

Æbler

De skal være i både ellers gidder jeg ikke spise æbler

Vindruer

Dem deler jeg over i halve også spiser en halv af gangen

Appelsin

dem skære jeg også i både også fjerner skralden også spiser dem

Meloner

næsten altid i små stave eller små trekanter så jeg lige skal tage et par bidder

jaaa hold da op en masse måder er der andre ind mig, der skal spise frugten på en sjov måde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2014

LilleSmølf

B&J skriver:

jaa lige en sjov debat.

jeg begynder selv

Pærer

Spiser jeg altid fra toppen og ned og fjerner lige stilken og det eneste der er tilbage er blomsten og kernehuset ( og den skal være hård)

Banan

Den kan jeg kun spise når alle trådene er fjernet og jeg skal være 100% sikker og den må ikke være overmoden

Æbler

Vindruer

Appelsin

Meloner

næsten altid i små stave eller små trekanter så jeg lige skal tage et par bidder

jaaa hold da op en masse måder er der andre ind mig, der skal spise frugten på en sjov måde

Tja, lad os se...

Pærer - Kan jeg ikke tåle så dem spiser jeg ikke.

Banan - Skal gerne være godt moden ellers kan jeg ikke tåle dem.

Æbler - Latterlig allergisk så dem spiser jeg desværre heller ikke (suuuk, allergi)

Vindruer - Æder i store mængder indtil jeg får tyndskid (ej men, har gjort det engang da jeg var lille, men så fik jeg også dét lært - kan dog virkeligt nemt spise et kilo uden problemer)

Appelsin - Skræller og spiser eller, hvis jeg er riiigtig sund, skærer jeg dem i skiver med skræl på og putter sukker ovenpå hver skive

Meloner - Skærer i små stykker fordi min dreng ikke er ældre end han er... så nu hænger det fast

Til gengæld spiser jeg bær på en "sær" måde. Fandt engang, da jeg var barn, et fint kravledyr i vores hjemmegroede bær fra kolonihaven. Dem er jeg ikke så glad for (sagt meget pænt) så til den dag i dag SKAL jeg dele bæret over i to-tre stykker, for at være sikker på at ingenting gemmer sig derinde...

Anmeld

14. marts 2014

Rikke _ Mor til Ida <3

Pærer: Jeg fjerner stilken og skærer den over fra top til bund. Og så derfra i små både.

Banan: Alle tråde skal være væk.

Æbler: Skæres i små både og skrællen skæres af. 

Vindruer: Dem skærer jeg over på langs, og så spiser jeg en halv af gangen. 

Appelsin: Spiser jeg slet ikke

Melon: Det er forskelligt. For det meste skærer jeg dem i små tern, så jeg kan få små bidder af gangen.

Anmeld

14. marts 2014

ESV

B&J skriver:

jaa lige en sjov debat.

jeg begynder selv

Pærer

Banan

Æbler

Vindruer

Appelsin

Meloner

Pærer spiser jeg også fra toppen af efter at have fjernet stilken
Æbler det er meget forskelligt kan godt lide når de er i både men ikke altid jeg gider
Bananer skal helst være lidt grønne jeg kan ikke fordrage modne bananer og så holder jeg på skrællen jeg syntes det er fælt når mine fingre lugter af banan
Vindruer er bare lækre så de ryger lige ind uden for meget forberedelse
Appelsiner bliver skrællet og så spiser jeg dem båd for båd
Melon bliver helst skåret i mundrette bider jeg hader at blive fedtet rundt om munden og melon saft der driver ned fag hagen

Anmeld

14. marts 2014

fo82

Jeg putter i munden - tygger og synker - done! :-D

hm...

jeg gør ikke nogen ritual ud af min frugtspisning ud over pærer oppefra og ned og så piller jeg skrællen af bananen og appelsinen :-P

uh jeg kunne godt have en skive brød med banan mmmmh 

Anmeld

14. marts 2014

morethanperfect

Sjov tråd

Pærer : Spiser jeg rundt om .. Ligesom jeg gør med Æble

Banan : Piller skrællen af og spiser dem ...

Vindruer : Spiser dem bare ..

Appelsin : Piller skrællen og og piller dem i både ..

Melon : Skærer dem ud i både , og spiser indtil jeg kommer til skrællen ..

Tja .. Kedeligt .. Men har simpelthen ikke tid til at stå og skære og skrælle alt muligt

Anmeld

15. marts 2014

B&J

LilleSmølf skriver:

Tja, lad os se...

Pærer - Kan jeg ikke tåle så dem spiser jeg ikke.

Banan - Skal gerne være godt moden ellers kan jeg ikke tåle dem.

Æbler - Latterlig allergisk så dem spiser jeg desværre heller ikke (suuuk, allergi)

Vindruer - Æder i store mængder indtil jeg får tyndskid (ej men, har gjort det engang da jeg var lille, men så fik jeg også dét lært - kan dog virkeligt nemt spise et kilo uden problemer)

Appelsin - Skræller og spiser eller, hvis jeg er riiigtig sund, skærer jeg dem i skiver med skræl på og putter sukker ovenpå hver skive

Meloner - Skærer i små stykker fordi min dreng ikke er ældre end han er... så nu hænger det fast

Til gengæld spiser jeg bær på en "sær" måde. Fandt engang, da jeg var barn, et fint kravledyr i vores hjemmegroede bær fra kolonihaven. Dem er jeg ikke så glad for (sagt meget pænt) så til den dag i dag SKAL jeg dele bæret over i to-tre stykker, for at være sikker på at ingenting gemmer sig derinde...

vindruer er også bare super NAM NAM

og bær hahahahah det samme gør jeg

Anmeld

15. marts 2014

B&J

Rikke _ Mor til Ida <3 skriver:

Pærer: Jeg fjerner stilken og skærer den over fra top til bund. Og så derfra i små både.

Banan: Alle tråde skal være væk.

Æbler: Skæres i små både og skrællen skæres af. 

Vindruer: Dem skærer jeg over på langs, og så spiser jeg en halv af gangen. 

Appelsin: Spiser jeg slet ikke

Melon: Det er forskelligt. For det meste skærer jeg dem i små tern, så jeg kan få små bidder af gangen.

vi ´gør meget det samme troede virkelig jeg var den eneste

Anmeld

15. marts 2014

B&J

fo82 skriver:

Jeg putter i munden - tygger og synker - done! :-D

hm...

jeg gør ikke nogen ritual ud af min frugtspisning ud over pærer oppefra og ned og så piller jeg skrællen af bananen og appelsinen :-P

uh jeg kunne godt have en skive brød med banan mmmmh 

det er også bare lækkert med sådan en banan mad

Anmeld

15. marts 2014

B&J

morethanperfect skriver:

Sjov tråd

Pærer : Spiser jeg rundt om .. Ligesom jeg gør med Æble

Banan : Piller skrællen af og spiser dem ...

Vindruer : Spiser dem bare ..

Appelsin : Piller skrællen og og piller dem i både ..

Melon : Skærer dem ud i både , og spiser indtil jeg kommer til skrællen ..

Tja .. Kedeligt .. Men har simpelthen ikke tid til at stå og skære og skrælle alt muligt

ja syntes det kunne være lidt sjovt hvad folk gør fordi vi er jo alle så forskellige, kender nemlig nogle der spiser alt på en pære og æble på nær stilken men de spiser kærnehuset + blomst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.