Hurra for det danske retssystem ( endelig )

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.035 visninger
12 svar
5 synes godt om
13. marts 2014

Anonym trådstarter

Ja vælger lige at skrive som ano, men hvis kan gætte hvem jeg er, er det også ok!

Min kære svoger er endelig blevet frikendt efter først at ha siddet varetægts fængselet i 8 mdr, hvorefter han blev kendt skyldt i at tilbage holde viden. Han fik 2 års fængsel, ankede self, da han jo ik ku fortælle noget han ik vidste noget om. Han har nu siddet fængselet i 17 mdr'er, men er i dag blevet fuldstændig frikendt af landsretten.

Vi har hele tiden vidst at han self ik var skyldig, og var så rystet over at han blev dømt til at begynde med. 

Nu ka min søster og svogers liv endelig blive " normal " igen. Vi har jo alle savnet ham helt vildt, og er bare så glade på deres vegne!! Men altså det er bare så vildt at man ka sidde uskyldig fængselet i 17 mdr'er! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Ja vælger lige at skrive som ano, men hvis kan gætte hvem jeg er, er det også ok!

Min kære svoger er endelig blevet frikendt efter først at ha siddet varetægts fængselet i 8 mdr, hvorefter han blev kendt skyldt i at tilbage holde viden. Han fik 2 års fængsel, ankede self, da han jo ik ku fortælle noget han ik vidste noget om. Han har nu siddet fængselet i 17 mdr'er, men er i dag blevet fuldstændig frikendt af landsretten.

Vi har hele tiden vidst at han self ik var skyldig, og var så rystet over at han blev dømt til at begynde med. 

Nu ka min søster og svogers liv endelig blive " normal " igen. Vi har jo alle savnet ham helt vildt, og er bare så glade på deres vegne!! Men altså det er bare så vildt at man ka sidde uskyldig fængselet i 17 mdr'er! 

Tillykke, så skal han i gang med at søge erstatning.

Anmeld

13. marts 2014

loop

Anonym skriver:

Det er længe at være varetægtsfængslet, hvad var han anklaget for?

Når man tænker på, hvor korte fængselsstraffe generelt er i Danmark, synes jeg 17 måneder i alt lyder helt vildt. At han så ovenikøbet er uskyldig, gør det helt forrykt.

Tillykke med at i har ham ude igen. Han burde have en kæmpe erstatning.

Anmeld

13. marts 2014

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Tillykke, så skal han i gang med at søge erstatning.

Takker! Ja nu ska han igang med at søge erstatning, og håber at det bliver n seriøs stor en han ender med at få!

Anmeld

13. marts 2014

Anonym trådstarter

loop skriver:

Det er længe at være varetægtsfængslet, hvad var han anklaget for?

Når man tænker på, hvor korte fængselsstraffe generelt er i Danmark, synes jeg 17 måneder i alt lyder helt vildt. At han så ovenikøbet er uskyldig, gør det helt forrykt.

Tillykke med at i har ham ude igen. Han burde have en kæmpe erstatning.

Politiet mente at han tilbageholdte Info omkring en af hans kammerater, og kammerater's ven i en af dk's største narko sager. Kammerater boede til leje hos dem, så derfor mente politiet, at min svoger burde vide hva der foregik ude på kammeratens vens gård. Total kompliceret lige at forklare på skrift.

Men nu er sandheden jo heldigvis kommet frem, og han er blevet fuldstændig frikendt. Ufatteligt at det ka ske i dk! 

Anmeld

13. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Politiet mente at han tilbageholdte Info omkring en af hans kammerater, og kammerater's ven i en af dk's største narko sager. Kammerater boede til leje hos dem, så derfor mente politiet, at min svoger burde vide hva der foregik ude på kammeratens vens gård. Total kompliceret lige at forklare på skrift.

Men nu er sandheden jo heldigvis kommet frem, og han er blevet fuldstændig frikendt. Ufatteligt at det ka ske i dk! 

Det må være dejligt han blev frikendt.

men kan godt forstå at politiet fandt det nærliggende at tro. 

Han må søge erstatning. Det er længe at sidde i fængsel uskyldigt 

Anmeld

13. marts 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Takker! Ja nu ska han igang med at søge erstatning, og håber at det bliver n seriøs stor en han ender med at få!

Hvis han får erstatning efter taksten, er der mulighed for at få ca. 390.000 kr, men det er jo ikke givet, at det ender med det.

Anmeld

13. marts 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Det må være dejligt han blev frikendt.

men kan godt forstå at politiet fandt det nærliggende at tro. 

Han må søge erstatning. Det er længe at sidde i fængsel uskyldigt 

Ja han skal i gang med at søge erstatning, også er det jo bare "spændene" at se hvad de mener at 17 spildte mdr'er af en mands liv er værd.

Hele deres liv har været sat på pause i alt den tid. Så nu er vi bare spændt på om der snart kommer bryllup og forhåbenlig en fætter/ kusine, hvis det ik er blevet for sent

Forhåbenlig kan han få sit gamle arbejde igen, men det ka han jo nok desvære heller ik regne med, da han har været væk så længe! 

Anmeld

13. marts 2014

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Hvis han får erstatning efter taksten, er der mulighed for at få ca. 390.000 kr, men det er jo ikke givet, at det ender med det.

Det lyder godt nok ik af ret meget, når man tænker på alt den tid og de chancer han har mistet på de 17 mdr'er. Men krydser da finger for at han da så i det mindste får det!! 

Anmeld

13. marts 2014

loop

Anonym skriver:

Det er godt nok et tyndt grundlag lyder det til. 17 måneder er godt nok lang tid. Føj siger jeg bare. Hvad med arbejde? Det har han vel også mistet? Har han børn?

Jeg skammer mig over det danske retssystem og især lovgivningen. En mand der voldtager, eller misbruger børn, får jo ikke engang så høj en straf.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.