Baby med konstant mavevrøvl

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.214 visninger
13 svar
3 synes godt om
12. marts 2014

StudPsyk

Jeg har brug for jeres tanker om dette, hvad i forestiller jer og om i har erfaring.

James har bøvl med maven og har haft det meget meget længe. Hvis nu vi skal gøre en kort historie lang skifter han mellem at have helt hård mave og helt tynd mave. Kan ikke huske hvornår han sidst har haft normal afføring. Hver gang han får de perioder med tynd mave, står det på relativt længe, altså 1+ uge, og hans hud bliver helt smadret og væsker på numsen

Jeg føler mig 99% sikker på det ikke er en mavevirus han får. Der er intet i VS eller omgangskredsen og har ikke været det nogen af gangene, og ingen af os herhjemme har haft noget, og normalt er der altid mindst EN (og typisk alle) der bliver smittet herhjemme hvis én af os har det.

Det er først i dag jeg har set det store billede. Jeg har tænkt, de gange han har haft hård mave "nåh, det var synd - vi må give ham endnu mere væske", og så er det så skiftet til tynd, hvor jeg har tænkt: "Øv, sikke uheldigt" og ikke så meget andet. I dag gik det dårlige afføringsmønster op for mig. Og jeg vil lige sige han drikker MASSER, så manglende væske forklarer ikke den hårde mave.

Jeg tænker self. i noget allergi/intolerance/noget helt tredje.. Jeg skal tale med lægen i morgen. Hvad tænker i?

Ps. Beklager billedte af Rose, kan ikke få lov at slette det

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2014

Lykke:)

Janne T. skriver:

Jeg har brug for jeres tanker om dette, hvad i forestiller jer og om i har erfaring.

James har bøvl med maven og har haft det meget meget længe. Hvis nu vi skal gøre en kort historie lang skifter han mellem at have helt hård mave og helt tynd mave. Kan ikke huske hvornår han sidst har haft normal afføring. Hver gang han får de perioder med tynd mave, står det på relativt længe, altså 1+ uge, og hans hud bliver helt smadret og væsker på numsen

Jeg føler mig 99% sikker på det ikke er en mavevirus han får. Der er intet i VS eller omgangskredsen og har ikke været det nogen af gangene, og ingen af os herhjemme har haft noget, og normalt er der altid mindst EN (og typisk alle) der bliver smittet herhjemme hvis én af os har det.

Det er først i dag jeg har set det store billede. Jeg har tænkt, de gange han har haft hård mave "nåh, det var synd - vi må give ham endnu mere væske", og så er det så skiftet til tynd, hvor jeg har tænkt: "Øv, sikke uheldigt" og ikke så meget andet. I dag gik det dårlige afføringsmønster op for mig. Og jeg vil lige sige han drikker MASSER, så manglende væske forklarer ikke den hårde mave.

Jeg tænker self. i noget allergi/intolerance/noget helt tredje.. Jeg skal tale med lægen i morgen. Hvad tænker i?

Ps. Beklager billedte af Rose, kan ikke få lov at slette det

Skønt billed af Rose

Jeg tænker umiddelbart, at det kunne være noget allergi, som du selv er inde på. Mine forældre opdagede hurtigt min allergi da jeg var spæd, da jeg havde voldsomme maveproblemer.

Anmeld

12. marts 2014

StudPsyk

Lykke:) skriver:

Skønt billed af Rose

Jeg tænker umiddelbart, at det kunne være noget allergi, som du selv er inde på. Mine forældre opdagede hurtigt min allergi da jeg var spæd, da jeg havde voldsomme maveproblemer.

Som sagt kunne jeg ikke få lov at slette det - Dumme baby.dk

Jeg har tænkt på laktoseintolerance, da min kæreste er laktoseintolerant. Desuden er min kæreste asiater, så James er selvsagt halvt asiater, og en ekstremt stor procentdel af asiatere er laktoseintolerante. Men alle steder står der bare at det er helt ekstremt usansynligt det skulle vise sig så tidligt.. 

Anmeld

12. marts 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Vores søn Erik har tendens til kronisk forstoppelse og skal have ekstra vand hver dag for at undgå at det bliver til propper på størrelse med tennisbolde...

Prøv forsigtigt at trykke på maven med uret rundt om navlen hvis han ikke har afføring hver dag...

Helt klart snak med lægen for med Erik er det sådan at det tynde mave er fordi væsken samler sig bagved proppen så han ofte har tynd mave dagene efter hård mave...

Pas på med følgende madting: Æbler, bananer, rosiner(generelt tørret frugt faktisk), ALT brød og kiks etc. der indeholder hvedemel, yoghurt, sødmælk/letmælk...

Disse ting kan være medvirkende til hård mave hos små børn under 5 år...

Erik kan f.eks. få hård mave selvom han kun spiser rugbrød og yoghurt en dag ren og skær pga hvedemelet i rugbrødet og sukkeret i yoghurten...

Pas på med light produkter da børns kroppe ikke kan fordøje de kemiske stoffer og det kan også give kuk i tarmsystemet og sende forkerte signaler med om de er sultne eller tørstige oven i...

Det er lige de ting jeg kan huske lige nu som hovedoverskrifter efter vores samarbejde med børneafdelingen på hospitalet angående Eriks maveproblemer...

vi fik Movicol til ham og det hjalp med at give maven det pusterum den skulle bruge for selv at klare det...

idag går det nogenlunde men der er stadig perioder med mavekneb og han er følsom overfor ny mad og skal langsomt vænnes til at kunne spise nye ting for ikke at få luft i maven eller hård mave...

Anmeld

12. marts 2014

StudPsyk

Wampires skriver:

Vores søn Erik har tendens til kronisk forstoppelse og skal have ekstra vand hver dag for at undgå at det bliver til propper på størrelse med tennisbolde...

Prøv forsigtigt at trykke på maven med uret rundt om navlen hvis han ikke har afføring hver dag...

Helt klart snak med lægen for med Erik er det sådan at det tynde mave er fordi væsken samler sig bagved proppen så han ofte har tynd mave dagene efter hård mave...

Pas på med følgende madting: Æbler, bananer, rosiner(generelt tørret frugt faktisk), ALT brød og kiks etc. der indeholder hvedemel, yoghurt, sødmælk/letmælk...

Disse ting kan være medvirkende til hård mave hos små børn under 5 år...

Erik kan f.eks. få hård mave selvom han kun spiser rugbrød og yoghurt en dag ren og skær pga hvedemelet i rugbrødet og sukkeret i yoghurten...

Pas på med light produkter da børns kroppe ikke kan fordøje de kemiske stoffer og det kan også give kuk i tarmsystemet og sende forkerte signaler med om de er sultne eller tørstige oven i...

Det er lige de ting jeg kan huske lige nu som hovedoverskrifter efter vores samarbejde med børneafdelingen på hospitalet angående Eriks maveproblemer...

vi fik Movicol til ham og det hjalp med at give maven det pusterum den skulle bruge for selv at klare det...

idag går det nogenlunde men der er stadig perioder med mavekneb og han er følsom overfor ny mad og skal langsomt vænnes til at kunne spise nye ting for ikke at få luft i maven eller hård mave...

Årh, stakkels ham Hvordan fandt i ud af at den tynde mave skyldtes den hårde mave? Hvordan kan man bestemme det med sikkerhed? Det lyder jo logisk nok..

Og hvad gør i så? Altså jeg tænker at sådan noget som mælk og rugbrød er lidt svært at undgå :/

Anmeld

12. marts 2014

charlottekri

Jeg fandt ud af at min søn ikke kunne tåle vindruer eller rosiner, selv i meget små (læs en eller to) mængder ved at bruge udelukkelsesmetoden. Han fik nemlig også rigtig tyndt mave og hans popo lignede noget der var løgn med ætsninger ind i huden og det var helt nyt for mig, da min datter og jeg selv kan æde af dem til vi triller uden nogen effekt.

Ellers tænker jeg at han kan have en forstoppelse, som der kommer lidt ud af engang imellem... Der løber det tynde jo ved siden af og så kan man tro at de har diarre...
Kender ikke så meget til allergier eller diverse intolerancer..

Men ville da helt klart tage en snak med lægen eller Sp om jeres oplevelser/teorier
Held og lykke

Anmeld

12. marts 2014

modesty

Jeg har tænkt på laktoseintolerance, da min kæreste er laktoseintolerant. Desuden er min kæreste asiater, så James er selvsagt halvt asiater, og en ekstremt stor procentdel af asiatere er laktoseintolerante. Men alle steder står der bare at det er helt ekstremt usansynligt det skulle vise sig så tidligt.. 

Selv små babyer kan være laktoseintolerante - nogle forældre opdager det fordi baby reagerer allergisk på MME.

Som en anden også skriver - man kan sagtens være forstoppet selvom man har tynd mave, faktisk vil det ofte netop være et tegn på kronisk forstoppelse med skiftevis ingen afføring og tynd afføring. Der danner sig en prop som kun tillader det tynde afføring at passere.

Jeg ville prøve at droppe stivelse fra hans kost i et par uger. Hvis det ikke virker, så ville jeg prøve at droppe mælkeprodukter fra hans kost i et par uger.

Man kan købe glutenfri produkter i bl.a. Irma og de fleste helsekostforretninger, og selv Lagkagehuset har glutenfrit rugbrød. De fleste supermarkeder har også laktosefri alternativer til mælkeprodukter.

Anmeld

12. marts 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Janne T. skriver:

Årh, stakkels ham Hvordan fandt i ud af at den tynde mave skyldtes den hårde mave? Hvordan kan man bestemme det med sikkerhed? Det lyder jo logisk nok..

Og hvad gør i så? Altså jeg tænker at sådan noget som mælk og rugbrød er lidt svært at undgå :/

det var netop børneafdelingen på hospitalet der fortalte os det med blød mave...

Nu er han 2 år og vi behøver ikke helt at undgå det længere men skal bare sørge for at han får nok væske ved siden af...

Med mælk endelig husk at de bør få mælk hver dag... MEN ikke mere end max ½ L om dagen...

Vi havde at netop fordi han i forvejen var lille fik vi anbefalet af SP at han skulle drikke sødmælk og gerne lidt ekstra så han ville tage på... men der er så højt indhold af laktose i sødmælk så det faktisk virker forstoppende...

børneafdelingen sagde at efter 1 år så kunne han godt drikke minimælk og så få lidt ekstra for stadig at få alt det andet fra mælken han skulle bruge men mindske risikoen for forstoppelse...

Men jeg ville ALDRIG begynde selv at pille ved disse ting uden at snakke med lægen først...

der skal så lidt til for at de små kommer til at mangle eller får for meget af forskellige ting hvis det ikke gøres i rigtige mængder på det rigtige tidspunkt...

det var lægen der henviste os til hospitalet...

Anmeld

12. marts 2014

Aabye

Min mands tante har et barn der har været laktose intolerant, siden han var spæd. Så han måtte ikke engang få almindelig erstatning. Det kan sagtens vise sig så tideligt. Hvis jeg var dig, så ville jeg prøve at skære mælkeprodukterne fra, og se om det ikke hjælper.. 

Anmeld

12. marts 2014

Lykke:)

Janne T. skriver:

Så fik du da delt et skønt billed

Det kunne det da godt være! Får han meget med laktose i? Måske i skulle prøve at skære det fra og se om det ændrer sig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.