Hjælp til konstant hovedpine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2014

Mammalisbeth

ette1987 skriver:

Efter min fødsel i onsdags mistede jeg meget blod, og endte med en blodprocent på 5. Det kombineret med minus søvn og mælk der løber til giver mig knaldenes hovedpine konstant! Popper pinex, men de tager det ikke helt. Er begyndt på jern igen, og tænker over kosten, men det tager jo tid.

Nogen der har nogle gode husråd??

Hovedpine er et desværre almindeligt ved blodmangel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2014

ette1987

Britt88 skriver:

Er det Krauterblut?

Jeg mistede også meget blod efter fødslen men fik hård mave af jern piller såden droppede jeg igen, men der var en i min Mødregruppe der sagde at jeg skulle drikke krauterblut - drak det i 14 dage og var til kontrol hos lægen og der var blodprocemten gået fra 5,2 til 8 på de 14 dage så for mig virkede det

Jep det er det Bilder mig ind det allerede virker!

Anmeld

13. marts 2014

Muffinmus

Det virker hurtigt i hvert fald, og ammer man så skal der altså en ekstra liter væske til da baby tager en del og du skal have din del ogsåmange drikker alt for lidt når de ammer fordi de glemmer de stadig skal have den normale væskemængde plus alt det baby spiser.

Og, har du fået epidural kan det give voldsom hovedpine, ben there

Anmeld

14. marts 2014

ette1987

MariaE skriver:

Det virker hurtigt i hvert fald, og ammer man så skal der altså en ekstra liter væske til da baby tager en del og du skal have din del ogsåmange drikker alt for lidt når de ammer fordi de glemmer de stadig skal have den normale væskemængde plus alt det baby spiser.

Og, har du fået epidural kan det give voldsom hovedpine, ben there

Fik ingen epidural, så det er bare det blodtab der spiller ind..
Men det går meget bedre, så vi siger tak til natur medicin Skal man stadig tage sine jern tabletter oveni?

Anmeld

14. marts 2014

Muffinmus

Kan ikke huske hvor meget jern der er i dagslys i det. Men læs bag på. Er du i underskud skal du op over 40 mg pr dag tror jeg, måske endda op mod 100-200 på en dosis, men det afhænger af hvor meget du mangler. Det kan vi jo ikke vide præcist. Spørg evt din læge hvad de vil foreslå til dig.

Jernet findes i kød, så spis en stor god bøf i aften og så en masse grønne grøntsager, som F.eks broccoli og det gode pålæg til frokost.

gerne sammen med måske appelsinjuice da c vitamin fremmer optagelsen af jernet. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.