Ja så er jeg på banen igen omkring røg
Jeg er jo virkelig anti ryger og er nød til at spørge mig lidt omkring før jeg handler da jeg jo ikke ved om jeg er fanatisk ... Folk vi besøger ryger jo ikke indenfor når vi er der med vores 4 mdr gamle baby
Det er vi glade for ..
Nu er det jo dejligt vejr og man sidder ude ... Er det ok at man sidder med baby ved bordet og folk omkring bordet ryger ?? Altså uden for ??
Jeg syntes bestemt ikke
Hva siger i ?? Tager barnet skade af røg udendørs ???
Jeg var også helst helt foruden røg !!!
MEN det generer mig ikke rigtigt, når det foregår udenfor ....hvor meget længere væk kan man sende de "stakkels" rygere ?!?!
Vi står netop og skal afsted på ferie efter weekenden.
En uge i sommerhus med børnenes farmor og farfar som er rygere.
UUUHHHH hvor jeg hader det forbistrede røg altså!
Een ting er at jeg selv og min mand, som er ikke-rygere, skal være i deres skumle røg. Men vi har også to små piger - en på knap 2 år og en baby på 2 måneder, og DET går mig virkelig på, at de skal STINKE af røg og udsættes for det
Selvom rygerne har været udenfor og få deres smøg (hvilket farmoren og farfaren ikke vil gøre, når nu vi er sammen en hel uge. Det gør de KUN herhjemme hos os - fordi vi ingen æskebæger har fremme, og vi beder dem om at gå ud) - men selvom de har været udenfor og ryge deres smøger, så hænger lugten der også bare stadig længe efter. FØJ!
Jeg kan ikke fordrage det, når vi har været hjemme hos dem. Så lugter børnenes tøj af røg, og vores mindste er jo bare en lille baby, som stadig bruger lift, så hendes DYNE OG SENGETØJ LUGTER AF RØG

Jeg kan BARE IKKE HAVE DET!!! Og sengetøjet bliver altid skiftet efter vi har været hjemme hos dem.
Men jeg må bide i det sure æble og prøve at undgå det i det omfang det bliver muligt jo. For jeg holder jo meget af menneskerne. Jeg hader bare deres klamme røg.
Generelt plejer folk - både familie og venner - også at vise en del hensyn. Men jeg synes kun at de respekterer det 100% herhjemme hos os, og det er jo også kun hos mig selv, at jeg kan kræve noget (føler jeg ihvertfald). Så når vi er ude, vil jeg ikke begnde at være "bussemand med løftet pegefinger".
Egentligt burde folk selv have samvittighed nok til at tage de hensyn - især omkring småbørn! Men det sker altså ikke, når vi er i deres hjem, eller som nu hvor vi skal på ferie med dem .....og det er ærligt talt lidt øv!

Jeg er endda selv tidligere ryger, men stoppede for 3 år siden

Og for hvert år der går i mit liv uden røg (og gud hvor er jeg glad for at jeg stoppede) bliver jeg mere og mere generet af andres røg.
Jeg blander mig ikke, og siger ikke noget til folk om hvad de må eller ikke må. Jeg vil bare ikke have, at de puster røgen lige i hovedet på mine børn, eller sidder med mine børn på skødet MENS de ryger - så er grænsen nået maks!