Hej alle 
Min datter er 8 ½ måned. Jeg er ved at gå fra hendes far. Vi kan ikke blive enige om, hvor ofte hun skal være hos ham. Vi har prøvet at finde nogle guidelines, men der står ikke så meget om babyer på hendes alder, kun, at man kan begynde overnatning hos far i den alder (Statsforvaltningens samværsguide). Men fordi der sker så meget i den alder med separationsangst, vuggestue osv., er det meget op til en selv at vurdere, hvad ens baby kan klare. Og hvad gør man så, hvis man ikke selv kan løse det?
Meget af det jeg har læst om andre handler om, at faderen ikke har været en særlig stor del af barnets liv, og så er man nødt til at starte i det små med samvær. Min datters far har været meget inde over, har givet hende flaske fra starten og hjulpet med at tage sig af hende, når han ikke har været på arbejde. Han har skiftende arbejdstider hver uge, hvilket har givet en del rod i forsøget på at skabe struktur. Nogle uger har han arbejdet 50 timer, andre 15 timer.
Nu har han ferie/barsel de næste fire måneder og mener, at han skal have hende halvdelen af tiden i den periode. Og det er så der vi er uenige.. Hun har base her (det er ham der skal flytte) og i den alder mener jeg ikke, at hun har godt af at være så meget væk fra mig. Jeg synes det vil være passende, hvis han har hende til overnatning en eller to gange om ugen, og så kan han komme og hente hende og være sammen med hende udover det.
En anden ting er, at når hans barsel er slut, vil han igen have skiftende arbejdstider hver uge, og slet ikke have mulighed for at se hende så meget som han gør nu. Vil det forvirre hende at være mere sammen med ham nu, end når han begynder på arbejde igen?
Jeg ønsker virkelig ikke at lade mine følelser påvirke vores aftale om samvær med vores datter, men hold nu k*** hvor er det svært!
Er der nogen der har stået i samme situation? Nogle som har links til sider, man kan læse hvad der anbefales i den alder? Jeg ved godt at man skal se på, hvordan ens baby er, men det er så svært når vi ikke kan tale om det
Jeg håber at høre fra jer