Gå med det samme, eller vente lidt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2014

Mor til Majbørn

Yurie skriver:

Ville du ikke sige farvel?

Man går da ikke bare mens barnet er optaget af noget andet.. Tænk på den reaktion der kommer, når mor bare er væk. 

som sagt andetsteds - så fungerer min dreng bedre (iflg. DP), når han bare er optaget af leg med vennerne og ikke skal til en afskedsscene med mig. For så er han helt ødelagt, og stortuder.

Men det afhænger jo af hvilket barn man har - tror sgu min søn ville glemme sit hoved, hvis han så nok LEGO-klodser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2014

Mor til Majbørn

LinLin skriver:

Ville du gå uden han så det?

ja, det gør jeg oftest, for ellers stortuder han ret længe.
Det er det, som er bedst ifgl. DP'en - vi har skam prøvet flere metoder.

Men det afhænger jo af barnet, og jeg har fuld respekt for at folk gør det anderledes end mig. Men når jeg hører, at han har held fantastiske dage når vi netop IKKE har lange afskedsscener, så har jeg ikke dårlig samvittighed med det

Anmeld

10. marts 2014

LinLin

Mor til Majbørn skriver:

ja, det gør jeg oftest, for ellers stortuder han ret længe.
Det er det, som er bedst ifgl. DP'en - vi har skam prøvet flere metoder.

Men det afhænger jo af barnet, og jeg har fuld respekt for at folk gør det anderledes end mig. Men når jeg hører, at han har held fantastiske dage når vi netop IKKE har lange afskedsscener, så har jeg ikke dårlig samvittighed med det

Det kan jeg slet ikke forstå en dagplejer siger er det bedste!
På den måde "lærer" han jo at du pludseligt bare kan finde på at forsvinde

Anmeld

10. marts 2014

Mor til Majbørn

LinLin skriver:

Det kan jeg slet ikke forstå en dagplejer siger er det bedste!
På den måde "lærer" han jo at du pludseligt bare kan finde på at forsvinde

Altså, det er nu ikke noget jeg hidser mig op over. Jeg kan jo se at det fungerer, så det er altså slet ikk så slemt som det måske lyder for nogle

Nogle dage kommer han selv og siger farvel, og så siger vi selvfølgelig farvel, men langt de fleste dage smutter han bare ind og leger, når han får tøj og sådan noget af - og så går jeg igen.

Anmeld

10. marts 2014

Chris86

Her bliver der afleveret og sagt farvel... Og så bliver der vinket i vinduet hver dag, stort set... Hvis der er gråd ved afleveringen, holder de efter kort tid og hygger sig...
Så må de ringe, hvis det helt umuligt

Anmeld

10. marts 2014

morethanperfect

Siger farvel og går bagefter .. Det andet er bare at trække pinen ud , og det vil jeg ikke byde nogle af mine børn 

Anmeld

10. marts 2014

Dr. House

Mor til Majbørn skriver:

Om det er 'virkelig forkert' ved jeg nu ikke. Min søn fungerer bedre (ifgl. dp.), hvis han 'glemmer' jeg står i døren og jeg lister ud imens han er fuldt optaget af at lege. Hvis først vi begynder at sige farvel og sådan, bliver det de helt store tudeture.

Så det er vel ikke 'VIRKELIG' forkert, men derimod et spørgsmål om hvilket barn man har

Men fuld respekt for at folk gør det på en anden måde end mig.

Jo, det er virkelig forkert. Den kan hverken bøjes eller drejes.

Måske virker det for dig, men din dreng er blevet vant til at vende ryggen til, og så er du forsvundet. Spørg dig selv om det er så sundt i længden.

Anmeld

10. marts 2014

moaren

Kan se at der er flere meninger om sagen og tak for alle jeres kommentarer. Tror måske det vigtigste er, at gøre det man føler for og det der virker bedst. Desværre fik jeg ikke mulighed for at siger farvel og gå idag, da dagplejer har sygt barn. Så vi må prøve i morgen 

Anmeld

10. marts 2014

helle85

Moaren skriver:

Min søn på 10 måneder er ved at blive kørt ind i dagplejen. Vi startede i sidste uge hvor jeg var der sammen med ham mandag og tirsdag. Det gik godt og han legede, kravlede og hyggede. Onsdag skulle han så være der lidt alene. Jeg afleverede ham 7.30 og aftale med dp at hente ham 9.15 så han kunne komme hjem og få formiddagslur. Jeg havde min store dreng hjemme pga sygdom, så det var lidt en træls dag. Dp skriver så efter 45 min at han var meget ked af det. Den første halve time var gået rigtig fint, men så var det som om han pludselig opdagede at jeg ikke var der. Han var i hvert fald ked. Jeg hentede ham og han faldt til ro og kunne også smile til dagplejer inden vi gik.

Dagen efter skulle han egentlig have sovet morgenlur hjemme inden vi tog over til hende, for at han ikke skulle være så træt (tror bestemt også at det havde noget at sige dagen før), men han var vågen mellem 4.40 og 5.40, så hvis vi skulle op klokken 6, havde det ikke været så sjovt. Vi tager så over til dp kl. 9 og er der sammen. Besluttede så at jeg ikke ville gå fordi klokken var blevet mange, men han virkede ikke super træt, så jeg smuttede ganske kort (10 min) og det var gået fint.

Nu kommer så det store spørgsmål....hvad skal planen være i morgen? Han får morgenlur inden vi tager derover. Bliver nødt til at stå op kl. 6, så han kan komme ud ved 8-tiden og så triller vi over til dp omkring kl. 10. Skal jeg så bare aflevere ham, sige "Hej Hej" og komme igen efter fx. 1/2 time, eller skal jeg gå med ind lidt, inden jeg så smutter? 

Hvad siger i piger?

jeg har altid afleveret og sagt forvel med det samme, jo længer jeg har været der om morgen, jo svære har det været for dem at give slip.

og selvom det er hårdt hvis han begynder at græde så gå alligevel nå dagplejeren har fået ham i armene (ved det er hård) også skriv til hende 5- 10 min efter.

jeg vil stærkt fraråde at gå mens barnet er optaget uden at sige farvel da det så kan blive være og svære at give slip på mor (for hun gå jo bare hvis jeg leger.)

jeg har altid sagt forvel til børnene også selvom det har betydet at jeg har vækkede dem ved ankomst til dagpleje (nogen syntes det er mærkeligt) men har altid fået ros af sundhedsplejersken få nå de så vågner ved de jo heller ikke hvor man er

Anmeld

10. marts 2014

TNBC

Mor til Majbørn skriver:

som sagt andetsteds - så fungerer min dreng bedre (iflg. DP), når han bare er optaget af leg med vennerne og ikke skal til en afskedsscene med mig. For så er han helt ødelagt, og stortuder.

Men det afhænger jo af hvilket barn man har - tror sgu min søn ville glemme sit hoved, hvis han så nok LEGO-klodser

Ja fordi han stadigvæk er lille.

Men tænk på at han lære at man bare går, ikke sige farvel eller noget. at det er ok bare at vende ryggen til folk og gå. Eller bare smutte uden af døren, uden et ord. 

Jeg forstår ikke hvordan en dpmor kan sige at det er bedst. 

Men det virker for jer, men jeg ville aldrig gøre det. Jeg synes det er vigtigt at sige farvel til ens barn, før man går. 

De fleste børn skriger når deres forældre går, men med tiden holder det op, og de vænner sig til det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.