Gå med det samme, eller vente lidt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2014

moaren

Mor til Majbørn skriver:

ville nok lige gå kort med ind og så smutte imens barnet var optaget af at lege eller noget... bare så han føler sig lidt tryg når I går over dørtrinnet.

Ideen med at komme med ind ganske kort er fin, men jeg vil ikke smutte uden at sige farvel. Han skal se at jeg går.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2014

moaren

Yurie skriver:

aflevere, sige farvel og ha en god dag, og så kommer tilbage til maden eller lige bagefter og tage ham med hjem og sove. 

En halv time er ikke meget at være væk, og så når han ikke at lege, være der. De skal jo lige have tid til at finde ud af hvor de er, at dp ikke er "farlig" og at du er gået. Hvis du kommer tilbage efter en halv time, har han dårlig nok lagt mærke til at du er gået 

Og han kan blive ked af det, det er normalt, men det går over. 

Tror du har helt ret....er jo bare så bekymret for, om han bliver dybt ulykkelig. Han skal jo bare lære det 

Anmeld

9. marts 2014

moaren

Dr. House skriver:

Det er virkelig forkert at smutte imens barnet ser den anden vej. Det kan give barnet en frygt om at sin omsorgsgiver kan være smuttet når man vender ryggen til.

Til TS:

Aflevere, find en ting dit barn kan blive optaget af, og lad DP og barn sige farvel til dig sammen. 

Ja, det bliver nok noget i den stil. Sidder lige og tænker på hvad jeg gjorde i onsdags og der satte jeg ham på gulvet i legeværelset, fandt en dims han kunne lege med og da jeg så skulle gå tog dagplejer ham op på armen og jeg sagde farvel og gik. Er i tvivl om, om han fattede at jeg gik, for syntes det er lidt underlig at han først blev ked efter 1/2 time. Måske jeg bare lige får ham af tøjet og så siger farvel og går, så han ikke er i tvivl om at jeg er gået ud af døren.

Anmeld

9. marts 2014

Dr. House

Moaren skriver:

Ja, det bliver nok noget i den stil. Sidder lige og tænker på hvad jeg gjorde i onsdags og der satte jeg ham på gulvet i legeværelset, fandt en dims han kunne lege med og da jeg så skulle gå tog dagplejer ham op på armen og jeg sagde farvel og gik. Er i tvivl om, om han fattede at jeg gik, for syntes det er lidt underlig at han først blev ked efter 1/2 time. Måske jeg bare lige får ham af tøjet og så siger farvel og går, så han ikke er i tvivl om at jeg er gået ud af døren.

Ja, han skal vide at du går men kommer tilbage.

Hvis han ikke bemærker at du går, eller ikke har forstået at i har sagt farvel, kan der komme en efterreaktion.

Det vi har gjort er altid at lade barn og DP vinke i vinduet, det virkede så godt for os. 

Anmeld

9. marts 2014

moaren

Dr. House skriver:

Ja, han skal vide at du går men kommer tilbage.

Hvis han ikke bemærker at du går, eller ikke har forstået at i har sagt farvel, kan der komme en efterreaktion.

Det vi har gjort er altid at lade barn og DP vinke i vinduet, det virkede så godt for os. 

Vinke i vinduet er nok en god ide...hun har bare ikke noget vindue ud til vejen, men så må døren kunne bruges 

Af en eller anden grund, så kan jeg bedre "klare" den umiddelbare reaktion, altså at de græder når man går, men den der med at græde efter et stykke tid, den er jeg ikke helt vild med. Håber også lidt, at det var fordi han var træt. Da han blev ked, havde han været vågen i et par timer, hvor en halv time havde været alene sammen med dagplejer.

Anmeld

9. marts 2014

Dr. House

Moaren skriver:

Vinke i vinduet er nok en god ide...hun har bare ikke noget vindue ud til vejen, men så må døren kunne bruges 

Af en eller anden grund, så kan jeg bedre "klare" den umiddelbare reaktion, altså at de græder når man går, men den der med at græde efter et stykke tid, den er jeg ikke helt vild med. Håber også lidt, at det var fordi han var træt. Da han blev ked, havde han været vågen i et par timer, hvor en halv time havde været alene sammen med dagplejer.

Ja sagtens. Er sikker på at det giver en bedre virkning, fordi du med et smil siger farvel og han får lov til at vinke og sige helt farvel til dig.

I starten, kan han blive ked af det ved at vinke, men det går hurtigt over, for så ved han med sikkerhed at du er gået og i har vinket farvel. 

Træthed kan sagtens gøre tingene værre end de er, så det kan jo sagtens være derfor at han blev lidt mere pylret.

Men jeg håber i hvert fald det går meget bedre for jer i morgen. 

Anmeld

9. marts 2014

TNBC

Moaren skriver:

Tror du har helt ret....er jo bare så bekymret for, om han bliver dybt ulykkelig. Han skal jo bare lære det 

Jamen hvis han bliver dybt ulykkelig, kan hun jo ringe efter dig. 

Mange forældre tror at børn ikke kan klare en hel dag, de første par dage,og bliver hos dem. Og jo der er nogen der skriger meget, men der er også nogle børn der bare går i gang med at lege og bare hygger sig. Nok mere forældrene der bekymre sig. 

aflevere ham i morgen, og du kommer måske når han vågner, eller hvis han virkelig er dybt ulykkelig.

Han kan overraske dig.

Anmeld

9. marts 2014

moaren

Dr. House skriver:

Ja sagtens. Er sikker på at det giver en bedre virkning, fordi du med et smil siger farvel og han får lov til at vinke og sige helt farvel til dig.

I starten, kan han blive ked af det ved at vinke, men det går hurtigt over, for så ved han med sikkerhed at du er gået og i har vinket farvel. 

Træthed kan sagtens gøre tingene værre end de er, så det kan jo sagtens være derfor at han blev lidt mere pylret.

Men jeg håber i hvert fald det går meget bedre for jer i morgen. 

Når vi er her hjemme kan han også sagtens få nogle "anfald" hvor han græder helt ulykkeligt og man kigger på ham og tænker "hvad skete der"? Typisk har han slået sig (ofte fordi han kravler hurtigere end hænder og fødder kan følge med) eller også har han træthedskrise. Vi prøver i hvert fald igen i morgen og så sørger jeg for, at han ikke er træt 

Anmeld

9. marts 2014

moaren

Yurie skriver:

Jamen hvis han bliver dybt ulykkelig, kan hun jo ringe efter dig. 

Mange forældre tror at børn ikke kan klare en hel dag, de første par dage,og bliver hos dem. Og jo der er nogen der skriger meget, men der er også nogle børn der bare går i gang med at lege og bare hygger sig. Nok mere forældrene der bekymre sig. 

aflevere ham i morgen, og du kommer måske når han vågner, eller hvis han virkelig er dybt ulykkelig.

Han kan overraske dig.

Jeg håber på, at blive gladeligt overrasket 

Anmeld

10. marts 2014

Mor til Majbørn

Dr. House skriver:

Det er virkelig forkert at smutte imens barnet ser den anden vej. Det kan give barnet en frygt om at sin omsorgsgiver kan være smuttet når man vender ryggen til.

Til TS:

Aflevere, find en ting dit barn kan blive optaget af, og lad DP og barn sige farvel til dig sammen. 

Om det er 'virkelig forkert' ved jeg nu ikke. Min søn fungerer bedre (ifgl. dp.), hvis han 'glemmer' jeg står i døren og jeg lister ud imens han er fuldt optaget af at lege. Hvis først vi begynder at sige farvel og sådan, bliver det de helt store tudeture.

Så det er vel ikke 'VIRKELIG' forkert, men derimod et spørgsmål om hvilket barn man har

Men fuld respekt for at folk gør det på en anden måde end mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.