Hvad ville du gøre hvis dit barn havde feberkrampe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
tarkoflen skriver:

Ja som overskriften siger hvad ville du gøre hvis dit barn havde feberkramper?

Sad forleden og læste om hvordan man skulle agere og jeg tror ikke det var sådan jeg ville gøre og så blev jeg nysgerrig .

Så hvad ville du gøre og hvorfor?

min søn havde det få dage før han fyldte 1 år...

Han havde været sløv hele dagen og da vi beskrev det for vagtlægen kort før spisetid sagde han at vi skulle tiden an og se om vi kunne få væske i ham...

da han så gik i kramper kort efter ville vi ringe til vagtlægen igen, men min svigermor sagde vi skulle ringe 112... Det endte med at han blev kørt med blå blink til sygehuset (som kun ligger 15 min. gang fra hjemmet)...

Han endte med at ligge med ilt hele natten på intensiv... Tænk hvis vi bare havde ringet til vagtlægen med alt den ventetid der var... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2014

Newsence

Jeg er førstehjælps instruktør og vi skal lærer vores kursister at de skal vente med at ringe men det er der ko ingen der kan. Typisk bliver barnet bevidstløs, helt stiv bøjer i ryggen og kramper, efter nogen minutter bliver barnet slapt og LANGSOMT kommer barnet til sig selv og får normal kulør.

Tro mig allerede når jeg ikke kan få kontakt med mit barn har jeg ringet 112 uanset hvad og tror ingen forældre med mindre de er Van til det kan bevare roen. Man bliver jo bange

Anmeld

9. marts 2014

aarhusmor

På de førstehjælpskurser jeg tog, fik jeg af vide at man skulle ringe med det samme til 112.

Anmeld

9. marts 2014

Isabella_mor

Jeg har aldrig oplevet det. Men hvis jeg gjorde ville jeg  ringe 112.!! Især fordi hvis jeg skal ringe til vagtlægrn, så skal jeg ringe 1813. Det føler jeg ikke er stabilt. 

Anmeld

9. marts 2014

Laulund87

112 - uden tvivl.

Det har jeg, heldigvis, ikke oplevet så jeg kan slet ikke forestille mig hvor grim en oplevelse det er. Så kan det godt være det ikke er strengt nødvendigt at ringe 112, men alligevel. Jeg tænker også, hvordan kan man vide at det lige er feberkramper? Det kunne vel også være epilepsi eller sådan noget.

Anmeld

9. marts 2014

Mor til Frederic og Freya

tarkoflen skriver:

Sad forleden og læste om hvordan man skulle agere og jeg tror ikke det var sådan jeg ville gøre og så blev jeg nysgerrig .

Meget er et vurderings spørgsmål og typen på anfald.

Er det små feber rystelser/sitren hvor barnet er til at komme i kontakt med - så lader vi det rase ud.

Freya fik sidste jul feberkramper hvor det ene anfald overtog det andet, uden hun kunne nå at komme til bevidsthed igen. Efter 45 min med anfald i serier, som ikke viste tegn på at stoppe - var der kun at ringe 112...

Anmeld

9. marts 2014

Aabye

Vi har lige været det igennem. Og vi fik at vide på sygehuset at hvis anfaldet varer mere end 3 minutter, så skulle vi give stesolid og så ringe 112.. 

Og hvis det var køligt uden for så ville jeg gå ud med barnet.. Af skade bliver man klog.. Jeg har ellers oplevet feberkramper før, dog hos min lillebror, og jeg har ALTID fået at vide af min mor at "tag barnet og gå uden for med det, og BLIV der til lægefolk ankommer".. 
Alligevel går man totalt i panik, eller, jeg gjorde, da vi oplevede det første gang... Har aldrig været så bange i hele mit liv..

Anmeld

9. marts 2014

Mamalou

Jeg har heldigvis aldrig stået i en situation med et barn med feberkrampe, men hvis jeg gjorde ville jeg ringe 112. Jeg håber at jeg vil kunne bevare roen uden panik, for jeg kan forestille mig, at det er ubehageligt

Anmeld

9. marts 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har stemt vente til anfaldet er over, også ringe til vagtlægen, men ku sagtens også finde på at ringe 112! 

Grunden til at jeg har stemt som jeg har, er fordi jeg gennem mit arbejde er van til børn der får forskellig anfald, så har set rigtig mange anfald! 

Tror min kærste uden tvivl, ville ringe 112! Vh stine

Anmeld

9. marts 2014

TrineMine86

tarkoflen skriver:

Min dreng har haft feber krampe et par gange, selvom jeg er sygeplejerske og arbejder med epilepsi osv, så ringede jeg selv 112 da min dreng krampede, og mine forældre gjorde det samme da de passede ham hvor han krampede og godt for det, for han fik en allergisk reaktion af stesoliden, og luftvejene snørede sig sammen, så han kørte med ambulance og læge bil med fuld udrykning til sygehuset.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.