Hvad ville du gøre hvis dit barn havde feberkrampe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad ville du gøre hvis dit barn fik feberkramper?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.549 visninger
20 svar
22 synes godt om
8. marts 2014

tarkoflen

Ja som overskriften siger hvad ville du gøre hvis dit barn havde feberkramper?

Sad forleden og læste om hvordan man skulle agere og jeg tror ikke det var sådan jeg ville gøre og så blev jeg nysgerrig .

Så hvad ville du gøre og hvorfor?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2014

Mother-love

Her har isabellahaft feberkramper 3 eller4 gange. Og vi har altid fået afvide at vi SKAL ringe 112. For selvom man har en mistanke om feberkramper så kan det være menigitis.
Så vi ringer altid 112 når det sker. Sidste gang det skete gav vi også stesolid.

Det er 7-9-13 et år siden sidste anfald

Anmeld

8. marts 2014

tarkoflen

Havanagila skriver:

Her har isabellahaft feberkramper 3 eller4 gange. Og vi har altid fået afvide at vi SKAL ringe 112. For selvom man har en mistanke om feberkramper så kan det være menigitis.
Så vi ringer altid 112 når det sker. Sidste gang det skete gav vi også stesolid.

Det er 7-9-13 et år siden sidste anfald

Så er det ikke mig der er helt fjollet! Jeg læste bare at det var ganske ufarligt og man derfor kunne vente og ringe til Vagtlægen når anfaldet var ovre, med mindre der kom et til selvfølgelig! Det undrede mig noget, så ville lige høre ad hvad andre ville gøre

Anmeld

8. marts 2014

Mother-love

tarkoflen skriver:

Så er det ikke mig der er helt fjollet! Jeg læste bare at det var ganske ufarligt og man derfor kunne vente og ringe til Vagtlægen når anfaldet var ovre, med mindre der kom et til selvfølgelig! Det undrede mig noget, så ville lige høre ad hvad andre ville gøre

Feberkramper er også ufarlige. Men da man ikke kan udelukke menigitis uden lægeligt syn på det. Så ringer jeg 112. For ville aldrig tilgive mig selv hvis det ikke var feberkramper.

Det var også kun første gang vi oplevede det vi tog op på hospitalet. De andre gange er vi blevet hjemme. Fordi vi har fået afvide at de ikke mener der er grund til bekymring. Men vi er altid blevet tilbudt at komme op og få kigget på hende hvis vi var utrygge.

Men vi har fået afvide alle gange at vi fortsat skal ringe 112 hvis det sker. De er også kommet med udrykning hver gang selvom vi har en sygeplejeske i røret og vi har sagt at vi mener det er feberkramper. Og hun også har sagt at det er det med stor sensynlighed.

Anmeld

9. marts 2014

tarkoflen

Havanagila skriver:

Feberkramper er også ufarlige. Men da man ikke kan udelukke menigitis uden lægeligt syn på det. Så ringer jeg 112. For ville aldrig tilgive mig selv hvis det ikke var feberkramper.

Det var også kun første gang vi oplevede det vi tog op på hospitalet. De andre gange er vi blevet hjemme. Fordi vi har fået afvide at de ikke mener der er grund til bekymring. Men vi er altid blevet tilbudt at komme op og få kigget på hende hvis vi var utrygge.

Men vi har fået afvide alle gange at vi fortsat skal ringe 112 hvis det sker. De er også kommet med udrykning hver gang selvom vi har en sygeplejeske i røret og vi har sagt at vi mener det er feberkramper. Og hun også har sagt at det er det med stor sensynlighed.

Altså der stod også at barnet skulle tilses af en læge! Men at det var fint nok at det var lægevagten. Men jeg ville nu heller aldrig løbe risikoen!

Nu kan jeg selvfølgelig ikke finde der hvor jeg læste det, men jeg undrede mig meget over det og kom lige i tanke om det igen, fordi Thea for 2. gang i denne uge har 40 i feber

Anmeld

9. marts 2014

tweety2060

Har ikke prøvet det, men alt efter hvor lang tid det tager at bryde så ville jeg først vælge lægevagten, men hvis det er langvarig kramper så 112.
NOrmalt bryder børn dem selv inden for 5 min, men det er 5 min helevede!
Ja barnet skal ses da det også kan være lungebetændelse der er skyld i feberen.... Men det ved vægtlægen og egen læge jo også så de skulle gerne prioriteter at barnet ses.....

Anmeld

9. marts 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Ville (prøve at) tage den med ro og så sørge for at holde ham så han ikke kom til at gøre skade på sig selv og bagefter ringe til lægevagten...

alt efter voldsomheden af kramperne selvfølgelig...

har prøvet det i mindre grad hvor det mindede mest om kraftige kuldegysninger...

Ved at jeg selv havde tendens til feberkramper og ikke kunne få luft da jeg var helt lille så er opmærksom på sønnen...

Anmeld

9. marts 2014

Karina84

Det er jo ikke længe siden at jeg prøvede det for første og forhåbentlig eneste gang... 

Jeg ringede 112, og vi kom ind og blev indlagt natten over, hvilket er meget normalt første gang.

Jeg fik at vide at hvis det skete igen, skulle jeg ringe til vagtlægen og eller egen læge, som helt sikkert vil tage en ind.

Men, det er også helt ok... Vi har fået stesolid og ved hvordan vi skal reagere en anden gang. Plus vi selvfølgelig ved en hel del om det nu, og ved at det jo ikke er farligt, selv det ser utrolig voldsomt ud.

Anmeld

9. marts 2014

Maria-s

Vores søn lider desværre af feberkramper og havde en tur så sent som sidste mandag. 

1. Gang det skete ringede jeg 112 og der blev vi hentet i ambulance og kom ind nogle timer til overvågning. De andre gange det er sket, har jeg ringet til vagtlægen og er ALTID efterfølgende taget ind til tjek. Der har aldrig været noget de kunne sætte en finger på efterfølgende, men jeg synes det er rart lige at få ham tjekket igennem med at de lytter på hjerte/ lunger osv.

Her har vi fast stesolid i huset/ i børnehaven/ pusletasken skulle det ske. For selvom de siger det umiddelbart er ufarligt og at de kan holde til at krampe i ret lang tid, så er det bestemt ikke sjovt at se sit barn blive blå. Så vi holder den så længe vi kan når det sker, men giver stesolid så snart vi føler det er nødvendigt og det har vi fået grønt lys til af vagtlægen.

Anmeld

9. marts 2014

Lykke:)

tarkoflen skriver:

Ja som overskriften siger hvad ville du gøre hvis dit barn havde feberkramper?

Sad forleden og læste om hvordan man skulle agere og jeg tror ikke det var sådan jeg ville gøre og så blev jeg nysgerrig .

Så hvad ville du gøre og hvorfor?

PANIIIIIK! 112 -har ikk den fjerneste idé om hvad man skal gøre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.