forberede 2,5 årig på brud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Er barn på 2½år vil ikke kunne forstå at mor/far ikke skal bo der mere. de ved jo ikke hvad det indebærer.

Nej det ved jeg. At de ikke ved hvad det indebære, men tænker stadig det ville være godt at sætte ord på?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2014

Anonym trådstarter

Babymor1013 skriver:

Jeg vil sige som de andre - du kan sagtens sige det, men du skal ikke regne med at barnet forstår det.

Regner heller ikke med h*n forstår det, men synes alligevel det ville virke underligt sket ikke at nævne noget inden.

Anmeld

7. marts 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg tænker heller ikke barnet vil forstå hvad et brud egentlig betyder samt hvad det vil sige at far ikke bor her mere, men derfor synes jeg alligevel du kan italesætte det som du nævnte du ville gøre. Så kan det være dit barn alligevel kommer til at spørge ind til far, kalde på far osv. men så må du jo igen fortælle at far bor et andet sted og ellers bare være der for ha,. 

Ja det er det jeg tænker.

Men kan man tillade sig detnår faderen ikke vil have det.

Hvordan tænker du man kan gribe det an? Også i forhold til flytningen, skal farmand flytte på en gang eller starte med at være væk med nogle dages mellemrum.?

Anmeld

7. marts 2014

TNBC

Anonym skriver:

Nej det ved jeg. At de ikke ved hvad det indebære, men tænker stadig det ville være godt at sætte ord på?

Ja selvfølgelig skal du sige noget. at far skal bo et andet sted, ikke vil være med til aftensmad og putning. 

Men du kan ikke sige til en 2½årig at mor og far ikke er kærester mere, for det ved et lille barn ikke hvad er. 

Men du skal ikke holde en hel samtale omkring det, for jeg tror heller ikke barnet kan holde fokus så længe og noget så alvorligt 

Anmeld

7. marts 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Ja selvfølgelig skal du sige noget. at far skal bo et andet sted, ikke vil være med til aftensmad og putning. 

Men du kan ikke sige til en 2½årig at mor og far ikke er kærester mere, for det ved et lille barn ikke hvad er. 

Men du skal ikke holde en hel samtale omkring det, for jeg tror heller ikke barnet kan holde fokus så længe og noget så alvorligt 

Selvfølgelig ikke. Vil selvfølgelig gøre det kort og sige det "på børneniveu".

Anmeld

7. marts 2014

TNBC

Anonym skriver:

Selvfølgelig ikke. Vil selvfølgelig gøre det kort og sige det "på børneniveu".

Hvorfor vil faren ikke sige noget? Han burde egentlig være den der siger det, eller i hvert fald være der. 

Anmeld

7. marts 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Hvorfor vil faren ikke sige noget? Han burde egentlig være den der siger det, eller i hvert fald være der. 

Fordi han synes ikke det er en god ide fordi vores barn er lille. 

Anmeld

7. marts 2014

TNBC

Anonym skriver:

Fordi han synes ikke det er en god ide fordi vores barn er lille. 

Jeg ka godt se hans pointe, for jeres barn er lille, for det er svært for sådan et lille barn at forstå sådan noget, og det vil spørge efter sin far og undre sig. 

Og det vil måske ikke gøre nogen forskel om i siger det eller ej. 

Men bare at sige at far skal bo i et andet hus/sted. 

Og far bør nok ikke komme og gå og hente ting, for det vil forvirre barnet.

Anmeld

7. marts 2014

ano14316

Jeg synes sagtens i kan snakke om det, men ikke alt for lang tid før..

Det skal være i umiddelbar sammenhæng tænker jeg.. måske en eller to dage før han begynder at pakke..

Og så synes jeg at når far flytter, så er han flyttet ikke det der ind og ud noget...

Men kæreste går i skole i Jylland og er af sted i øjeblikket og hjemme i weekenderne... Det forstår min søn da en hel del af... Altså at får er i skole og ikke hjemme...

Dertil har han fint styr på hvem der bor hvor... Hvor familien bor og hvem i hvilke huse...

Anmeld

7. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Ja det er det jeg tænker.

Men kan man tillade sig detnår faderen ikke vil have det.

Hvordan tænker du man kan gribe det an? Også i forhold til flytningen, skal farmand flytte på en gang eller starte med at være væk med nogle dages mellemrum.?

Det ved jeg ikke. Jeg synes jo det er vigtigt med et godt samarbejde og det ville være ærgerligt hvis det gik skævt fra start af.

Men selvom far ikke tror jeres barn helt vil forstå det, så er det jo ikke fordi det skader at sætte nogen ord på. Så jeg kan ikke se hvorfor man ikke skulle gøre det, for igen så kan man sætte ord på mår barnet kalder på far eller spørge ind til hvor far er. Jeg ville prøve at tale med far igen. 

Hvordan flytningen skal gøres rent praktisk tør jeg ikke at svare på. Har ikke selv erfaring med det Men tænker der må være nogle der har erfaring med det som ville være bedre egnet til at svare på de praktiske spørgsmål. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.