forberede 2,5 årig på brud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.263 visninger
20 svar
5 synes godt om
7. marts 2014

Anonym trådstarter

Kan man forberede et så lille barn på at Mor og far flytter/går fra hinanden? Og hvordan?

Jer der har været igennem det? Hvad gjorde/sagde i til barnet og hvor længe i forvejen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2014

FruStolpe

Anonym skriver:

Kan man forberede et så lille barn på at Mor og far flytter/går fra hinanden? Og hvordan?

Jer der har været igennem det? Hvad gjorde/sagde i til barnet og hvor længe i forvejen?

Jeg vil lige sige at jeg ikke har prøvet det.

Men jeg kan ikke forstille mig at det er nogen god ide at "forberede" det. Det kan man simpelthen ikke forstå når man er 2½ år.

Anmeld

7. marts 2014

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Jeg vil lige sige at jeg ikke har prøvet det.

Men jeg kan ikke forstille mig at det er nogen god ide at "forberede" det. Det kan man simpelthen ikke forstå når man er 2½ år.

Så er du enig med faderen. 

Men jeg synes godt man kunne sige noget i stil med at skal bo et andet sted nu, men at han kommer og besøger os.

vores barn er et barn med behov for meget struktur og forberedelse på selv små ting. Så barnet er vant til at blive forberedt på alting og at alt forgår på samme måde hver dag.

Anmeld

7. marts 2014

StudPsyk

Anonym skriver:

Men jeg synes godt man kunne sige noget i stil med at skal bo et andet sted nu, men at han kommer og besøger os.

vores barn er et barn med behov for meget struktur og forberedelse på selv små ting. Så barnet er vant til at blive forberedt på alting og at alt forgår på samme måde hver dag.

Du kan godt sige det til dit barn, men du skal ikke gå ud fra han/hun forstår det, for det vil et barn på den alder desværre ikke kunne forstå. 

Anmeld

7. marts 2014

SandraXOXO

Et barn på den alder vil jo ikke rigtig kunne forstå det, så jeg ville nok ikke rigtig gøre så meget ud af det, udover at være der for barnet hvis det evt skulle spørge.

Anmeld

7. marts 2014

TNBC

Anonym skriver:

Er barn på 2½år vil ikke kunne forstå at mor/far ikke skal bo der mere. de ved jo ikke hvad det indebærer.

Anmeld

7. marts 2014

Clisolka

Jeg vil sige som de andre - du kan sagtens sige det, men du skal ikke regne med at barnet forstår det.

Anmeld

7. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg tænker heller ikke barnet vil forstå hvad et brud egentlig betyder samt hvad det vil sige at far ikke bor her mere, men derfor synes jeg alligevel du kan italesætte det som du nævnte du ville gøre. Så kan det være dit barn alligevel kommer til at spørge ind til far, kalde på far osv. men så må du jo igen fortælle at far bor et andet sted og ellers bare være der for ha,. 

Anmeld

7. marts 2014

Anonym trådstarter

Janne T. skriver:

Du kan godt sige det til dit barn, men du skal ikke gå ud fra han/hun forstår det, for det vil et barn på den alder desværre ikke kunne forstå. 

Ved godt vores barn ikke vil kunne forstå det bogstaveligt talt, men tænker det er bedre at forberede og barnet ikke fanger det fremfor ikke at sige noget. Tror de forstår mere end vi tror.

Men hardet skidt med drt når farmand ikke vil ha Jeg siger det. 

Anmeld

7. marts 2014

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Et barn på den alder vil jo ikke rigtig kunne forstå det, så jeg ville nok ikke rigtig gøre så meget ud af det, udover at være der for barnet hvis det evt skulle spørge.

Ja du har nok ret, føler bare virkelig for at sige det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.