Hvad er dette - eksem eller varmeknopper??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2009

Skouboe

Inotyl er tjæresalve og fåes på apoteket, men jeg ville ikke bruge det i ansigtet. Vi bruger en fedtcreme (locobase) og det hjælper lidt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2009

A.

Marcus' Mor skriver:

Hvad er det for en creme og hvad gør den? 

Vh M

ja det er en creme man kan bruge den til forskellige slags eksem og røde numse..men hvis man bruger den på ansigtet så kan man ikke være ud i solen..

Anmeld

6. august 2009

lonemus

Nøjagtig det samme har min søn på 2 år, kun rundt om munden og ldt på kinderne.
Jeg troede det var pga hans tænder, men nu har han haft det i 1½ måned, nogle dage er det meget, mens det andre dage næsten er væk.
Jeg gik til lægen med ham i mandags, hvor jeg fik at vide det var noget eksem/udslæt - ikke børneeksem. Men jeg fik noget creme, som jeg skulle smøre med 2 gange dagligt - nu er det næsten væk

Lone

Anmeld

6. august 2009

Diana...

Jeg synes det ligner varme knopper for Lucas har os sådan nogen når det er rigtig varmt.

Anmeld

6. august 2009

SaNiNa

Det ligner det nicklas har nolge dag, og det kommer typisk når det er varmt og han har ligget og suttet på sin sur. og der er det bare varme knopper, men hvis det ikke fortager sig om aften syntes jeg du skal ringe til jeres læge

Anmeld

6. august 2009

landskronagade

Min datter på 4 uger har noget der ligner meget de knopper. På hende ligner det også små bumser eller talgknopper.
To jordemødre på sygehuset sagde, at de opstår når baby har det for varmt. Det hjælper på dem, når jeg ikke pakker hende for meget ind, og så hjælper det lidt, når jeg smører hende med mandelolie.

Anmeld

6. august 2009

Englebisse

Marcus' Mor skriver:

Marcus er heller ikke irriteret over det, han hverken klør sig i ansigtet eller noget... og det sidder kun i ansigtet. Hvilken creme bruger du?

Vh M

Det vi bruger er fedtcreme fra DERMALOG. Det virker okay, men det tager ikke det hele. Tror det er varmeknopper vores sønner har. Det ligner det og mange af de andre dejlige mødre her indefra siger også det ligner varmeknopper.
Jeg kan også se når jeg lad vær med at give min søn hans sut hele tiden så fortager de sig. Det er klart her i varmen og med sut om munden hele tiden (som min søn er slem at have;.-)) så er de ekstra røde og meget fremme.

Anmeld

6. august 2009

qp

Tak for jeres bidrag til mit spørgsmål, nu er jeg meget mere rolig!

Marcus bruger faktisk ikke så meget sutten, kun når han sover eller bliver ked, af det. I vuggestuen er det på samme måde, der får han kun sutten når han sover eller er ked af det.
Jeg synes faktisk ikke han savler så meget, i de sidste pr dage har det faktisk slet ikke været nødvengigt med savlesmæk.
Men han er en varm lille mand og det har han stort set altid været, hvilket jo ikke gør det bedre i denne varme.
Jeg prøver virkelig ikke, at give ham for meget tøj på og er meget obs på det... Men det er sgu svært når de jo er meget ude på legepladsen i vuggestuen i denne varme, det er jo køligere indenfor end det er ude på legepladsen lige for tiden. I går da jeg hentede ham sad han i en body og bukser med overtræksbukser udover - det havde de givet ham på da det var fugtigt i sandkassen. Jeg tog alt af ham så han kun havde bodyen på og satte ham i klapvognen, det virkede han rigtig tilfreds med.
I morges da jeg afleverede ham fortalte jeg dem, at han så vidt muligt ikke skal have overtræksbukser på, - at det slet ikke gjorde noget at han bliver beskidt, - jeg har jo vaskemaskine og så må de jo bare skifte bukser på ham hver dag hvis det er det....
Jeg fik en creme (prøve) på apoteket som apotekeren mente måske ville hjælpe lidt på det. Så vi prøver det og håber på det bedste!

Kærlig hilsen

Marcus Mor/ Mariann

Anmeld

6. august 2009

Mira0911

Både hormon/varmeknopper... Julie får det stadig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.