Medlidenhedssøgende.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

fo82 skriver:

Jeg er medlidenhedssøgende i dag - jeg er nemlig møg forkølet - Can i get some please?? ;-) :-D

når nu jeg er igang, så synes jeg at der er mange "politibetjente" som gerne skal kommentere på noget de synes en anden forælder gør forkert - og det bliver penslet ned til mindste detalje, og ofte bliver "forbryderen" fremstillet på en rigtig ækel måde. Her tilløber en masse rygklappere som giver "betjenten" ret og det er lige ved at ende med en anmeldelse af "forbryderen" 

Det kan simpelthen give mig totalt kvababbelse 

Here you are: !!!!! 

Kvababbelse - tror dette er mit nye yndlingsord. 
Men ja, det må godt nok ikke være sjovt at dele synspunkter med "forbryderen".....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2014

Papillon

Yurie skriver:

Ja selvfølgelig må man gerne springe fra. Men det er bare når det er den samme hver gang, så synes jeg ikke rigtig man kan stå ved sin mening, fordi man får af vide at man måske tager fejl. 

Jeg overgiver mig Har vist ikke bemærket, at det er de samme.

Anmeld

6. marts 2014

StudPsyk

Hmm, er nok lidt både/og på det emne. Jeg synes, at hvis man opretter et emne, hvor man gør det klart, at man bare har brug for et kram og noget medlidenhed, så må folk være medfølende nok til at lade deres personlige modstridende holdninger ligge og gemme dem til en anden gang. Det er ikke alle der har glæden af en god ven i virkeligheden, hos hvem de kan søge medlidenhed (sådan har jeg det blandt andet), og derfor kan man have behov for at søge medlidenhed et sted som her.

Men hvis ikke man gør det klart at man blot har brug for et kram, og man forventer at det ligger implicit at man bare vil have medlidenhed, så mener jeg ikke man kan tillade sig at blive sur over nogen er uenige med én. 

Når det så er sagt, så synes jeg der er en rigtig vammel tendens til herinde, at folk overfortolker, læser mellem linjerne (hvor det sjovt nok ikke står noget som helst), og overser dele af teksten. Vammel er et noget voldsomt ord, men jeg bliver squ så gal hver gang jeg ser det. Jeg har også selv prøvet det - Uanset hvor lang en indledning man skriver om, at det ikke er for at dømme, og man godt forstår det er sådan, og man selv har haft det sådan og sådan, men at man bare lige vil høre om ikke der er nogen der lige kan give én et kram i forhold til den og den problemstilling... så skal der nok alligevel være nogen, som hiiiimler op, overser hele indledningen og mener, at man dømmer og er ih og så forfærdelig.

Så det undrer mig ikke, at nogen springer fra, nogen bliver frustrerede og nogen kommer til at hidse sig op. Jeg kan godt, af ovenstående årsag, ryge meget meget meget langt op i det røde felt, men jeg prøver så at tælle til 2000 før jeg svarer.

Anmeld

6. marts 2014

TNBC

Papillon skriver:

Jeg overgiver mig Har vist ikke bemærket, at det er de samme.

Det er nogen jeg skriver til. Fleste bare med et spørgsmål, fordi jeg ikke forstår deres holdnng/mening, og gerne vil forstå hvorfor en person tænker på den måde. men de vælger så bare at lade vær med at skrive. 

Anmeld

6. marts 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Janne T. skriver:

Hmm, er nok lidt både/og på det emne. Jeg synes, at hvis man opretter et emne, hvor man gør det klart, at man bare har brug for et kram og noget medlidenhed, så må folk være medfølende nok til at lade deres personlige modstridende holdninger ligge og gemme dem til en anden gang. Det er ikke alle der har glæden af en god ven i virkeligheden, hos hvem de kan søge medlidenhed (sådan har jeg det blandt andet), og derfor kan man have behov for at søge medlidenhed et sted som her.

Men hvis ikke man gør det klart at man blot har brug for et kram, og man forventer at det ligger implicit at man bare vil have medlidenhed, så mener jeg ikke man kan tillade sig at blive sur over nogen er uenige med én. 

Når det så er sagt, så synes jeg der er en rigtig vammel tendens til herinde, at folk overfortolker, læser mellem linjerne (hvor det sjovt nok ikke står noget som helst), og overser dele af teksten. Vammel er et noget voldsomt ord, men jeg bliver squ så gal hver gang jeg ser det. Jeg har også selv prøvet det - Uanset hvor lang en indledning man skriver om, at det ikke er for at dømme, og man godt forstår det er sådan, og man selv har haft det sådan og sådan, men at man bare lige vil høre om ikke der er nogen der lige kan give én et kram i forhold til den og den problemstilling... så skal der nok alligevel være nogen, som hiiiimler op, overser hele indledningen og mener, at man dømmer og er ih og så forfærdelig.

Så det undrer mig ikke, at nogen springer fra, nogen bliver frustrerede og nogen kommer til at hidse sig op. Jeg kan godt, af ovenstående årsag, ryge meget meget meget langt op i det røde felt, men jeg prøver så at tælle til 2000 før jeg svarer.

Personligt ville jeg da heller aldrig sende andet end et med på vejen hvis TS gav udtryk for at det var det eneste vedkommende ville med debatten, heller ikke selvom jeg var dybt uenig. 
For ja, der er nogen, der desværre ikke har en nær person til at give knus og kram i hverdagen, og så et dette forum super godt - men så må man give udtryk for at det er dét man vil have - som du også selv skriver. 

MEN når man opretter en tråd, så må man vel tage det sure med det søde, og så tage de negative/modstridende holdninger med i oplevelsen. 
Men det er vel også nemmere at komme til at lyde dømmende eller angribene på skrift, uden at det er ens hensigt mod TS, når man lige lufter sit modstridende mening - da vi jo netop ikke liiiiige kan opfange mimik og lign. over nettet 

Anmeld

6. marts 2014

fo82

Clgh skriver:

Here you are: !!!!! 

Kvababbelse - tror dette er mit nye yndlingsord. 
Men ja, det må godt nok ikke være sjovt at dele synspunkter med "forbryderen".....

Takker :-D hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.