Medlidenhedssøgende.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.059 visninger
15 svar
19 synes godt om
6. marts 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Jeg laver dette opslag med risiko for at blive 'skudt ned'. 

Men synes bare det er lidt vildt, hvor mange herinde, der laver en tråd i debatten, hvori det virker som om at de søger medlidenhed og udelukkende svar, der giver dem medhold i deres holdninger.
Men hvis der så kommer nogle svar, hvori folk kommer med en holdning, der giver modstand til TS, så synes jeg ofte at TS bliver lidt grov i tonen. 

Selvfølgelig er det ikke sjovt at man føler at man bliver 'høvlet ned', men derfor er der vel ingen grund til blive grov bare fordi folk kommer med deres egne holdninger?

Måske er det bare mig, men har simpelthen så svært ved at forstå hvorfor folk opretter en debat på et offentligt forum, hvis de ikke kan tåle modstand?
- Så ville jeg personligt bare snakke med en, som jeg var sikker på ville nikke og give mig ret, og så få min frustration ud af kroppen.

Er jeg helt ude og skide med denne holdning? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2014

TNBC

Clgh skriver:

Men synes bare det er lidt vildt, hvor mange herinde, der laver en tråd i debatten, hvori det virker som om at de søger medlidenhed og udelukkende svar, der giver dem medhold i deres holdninger.
Men hvis der så kommer nogle svar, hvori folk kommer med en holdning, der giver modstand til TS, så synes jeg ofte at TS bliver lidt grov i tonen. 

Selvfølgelig er det ikke sjovt at man føler at man bliver 'høvlet ned', men derfor er der vel ingen grund til blive grov bare fordi folk kommer med deres egne holdninger?

Måske er det bare mig, men har simpelthen så svært ved at forstå hvorfor folk opretter en debat på et offentligt forum, hvis de ikke kan tåle modstand?
- Så ville jeg personligt bare snakke med en, som jeg var sikker på ville nikke og give mig ret, og så få min frustration ud af kroppen.

Jeg er enig. 
Jeg er en gang gået fra en debat jeg havde oprettet, fordi jeg blev virkelig ked af det og jeg skulle ud af døren. og fik også en sød besked fra en der skrev hun godt kunne forstå mig, hvorfor jeg gik. 

Ja der er mange der skriver noget og forvente at alle er enige med en, og at det er alle andre der tager fejl og så bliver de monster sure, når folk siger dem i mod. 

Og så er dem der bare stopper med at skrive(ts) eller dem der deltager i en debat, og nogen er uenige med personen/spørg om noget, og bare ikke svare tilbage. 

Anmeld

6. marts 2014

Papillon

Yurie skriver:

Jeg er enig. 
Jeg er en gang gået fra en debat jeg havde oprettet, fordi jeg blev virkelig ked af det og jeg skulle ud af døren. og fik også en sød besked fra en der skrev hun godt kunne forstå mig, hvorfor jeg gik. 

Ja der er mange der skriver noget og forvente at alle er enige med en, og at det er alle andre der tager fejl og så bliver de monster sure, når folk siger dem i mod. 

Og så er dem der bare stopper med at skrive(ts) eller dem der deltager i en debat, og nogen er uenige med personen/spørg om noget, og bare ikke svare tilbage. 

Jeg synes nu, det er fair nok, at man springer fra debatten, hvis man ikke kan overskue udfaldet. Det er bare et forum, man er ikke forpligtet til at svare eller komme med modsvar. Det er så pænt nok lige at skrive, at man ikke har tænkt sig at debattere videre

Hellere det end ubehagelig tone eller umoden argumentation.

Derudover kan jeg godt følge dig, Clgh. Jeg synes nu, at folk skal have lov til at søge medlidenhed, men man skal også kunne tage, at ikke alle forstår én. Det ville dog være virkelig fantastisk, hvis alle parter kunne debattere pænt, så ingen følte sig trådt over tæerne.

Anmeld

6. marts 2014

TNBC

Papillon skriver:

Jeg synes nu, det er fair nok, at man springer fra debatten, hvis man ikke kan overskue udfaldet. Det er bare et forum, man er ikke forpligtet til at svare eller komme med modsvar. Det er så pænt nok lige at skrive, at man ikke har tænkt sig at debattere videre

Derudover kan jeg godt følge dig, Clgh. Jeg synes nu, at folk skal have lov til at søge medlidenhed, men man skal også kunne tage, at ikke alle forstår én. Det ville dog være virkelig fantastisk, hvis alle parter kunne debattere pænt, så ingen følte sig trådt over tæerne.

Ja selvfølgelig må man gerne springe fra. Men det er bare når det er den samme hver gang, så synes jeg ikke rigtig man kan stå ved sin mening, fordi man får af vide at man måske tager fejl. 

Anmeld

6. marts 2014

TNBC

Papillon skriver:

Ja selvfølgelig må man gerne springe fra. Men det er bare når det er den samme hver gang, så synes jeg ikke rigtig man kan stå ved sin mening, fordi man får af vide at man måske tager fejl. 

Anmeld

6. marts 2014

Mor til Majbørn

Der er forskel på at søge medlidenhed og søge nuanceret indblik i ens problemer. Men jeg giver dig ret i, at mange søger medlidenhed (uden måske at være så bevidste om det), og så de så i stedet får respons fra en som er uenig, kan man hurtigt blive stødt og sur.

... jeg tror de handler om, at folk måske ikk altid er helt klar over hvad de søger, når de laver et oplæg.

Anmeld

6. marts 2014

Trekløver(:

Clgh skriver:

I nogle tilfælde forstår jeg virkelig godt, at en TS kan blive lettere "grov", og det er simpelthen fordi, at det sker engang imellem, at der er nogle der ikke svarer særlig pænt (nedladende).

Og så er det også som om, at nogle engang imellem ligesom "rotter sig sammen" i en debat. Så TS føler sig overrumplet. Så syntes jeg da, at det er helt fint at TS trækker sig fra debatten, eller (forsvarer sig).

Men hvis man laver en tråd herinde, skal man da være helt klar over, at alle ikke snakker en efter munden. Gjorde vi alle det, var det blevet en meget kedelig side. Men man må også respektere, at nogle herinde tager tingene meget nært, mens andre bare trækker på skuldrene. Vi er heldigvis alle forskellige.

Anmeld

6. marts 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Papillon skriver:

- Her vil jeg give dig helt ret! 
Personligt har jeg meget svært ved at forstå hvorfor folk går hen og begynder at bruge en ubehagelig tone. 
Det er jo ikke værre end at man blot kan ignorere dem, der ikke er enige med en, hvis man altså ikke kan svare tilbage i et 'ordenligt' toneleje 

Anmeld

6. marts 2014

fo82

Jeg er medlidenhedssøgende i dag - jeg er nemlig møg forkølet - Can i get some please?? ;-) :-D

når nu jeg er igang, så synes jeg at der er mange "politibetjente" som gerne skal kommentere på noget de synes en anden forælder gør forkert - og det bliver penslet ned til mindste detalje, og ofte bliver "forbryderen" fremstillet på en rigtig ækel måde. Her tilløber en masse rygklappere som giver "betjenten" ret og det er lige ved at ende med en anmeldelse af "forbryderen" 

Det kan simpelthen give mig totalt kvababbelse 

Anmeld

6. marts 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Mor til Majbørn skriver:

Der er forskel på at søge medlidenhed og søge nuanceret indblik i ens problemer. Men jeg giver dig ret i, at mange søger medlidenhed (uden måske at være så bevidste om det), og så de så i stedet får respons fra en som er uenig, kan man hurtigt blive stødt og sur.

... jeg tror de handler om, at folk måske ikk altid er helt klar over hvad de søger, når de laver et oplæg.

Selvfølgelig er der den forskel - men der er ikke meget søgen efter et nuanceret indblik i ens problemer, når man bliver grov overfor dem, der ikke lige taler en efter munden, men derimod modsiger en. 
- men ja, det kan være at folk ikke er bevidste om at de kan virke "medlidenhedssøgende" i andres øjne. 

"... jeg tror de handler om, at folk måske ikk altid er helt klar over hvad de søger, når de laver et oplæg."
- Jeg tror du har en meget god pointe her, men jeg har stadig svært ved at forstå, hvorfor folk så ikke bare tager det sure med det søde, frem for at blive grove. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.