Hjælp til (sut)sko!!??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2014

Jupiter

Chris86 skriver:

Ville også sige termofutter
Er det nødvændigt med sutsko, ellers dobbelt strømpe eller et par af de helt tykke strømper...?

Nja, det er nødvendigt med noget varmt på fødderne nogle gange i hvert fald 

Almindelige strømper (også i flere lag) fungerer ikke - dem piller hun af med det samme.

Så nu prøver vi med strømper under strømpebukser - det MÅ kunne lade sig gøre at få dem til at blive siddende på en eller anden måde 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2014

charlottekri

Jupiter skriver:

Det er vist dem hun allerede har - jeg var bare ikke så smart at kende navnet på dem 

Ha ha, burde jeg egentlig have gættet, er vist lidt træt

Anmeld

6. marts 2014

Giraffen

Jupiter skriver:

Ja, det har vi altså brug for 

Vi har Gry på 9 (snart 10) måneder, og det der med sko og sutsko er bare ikke nemt herhjemme.

Lad os starte med sutskoene: Dem hiver hun af, eller skubber dem af med hælene, eller stiller sig på den ene med den anden og trækker dem af på den måde.

Vi har indtil nu haft succes med de der strømpe-sutsko, med elastik over vristen og lædersål, men dem kan hun så også flå af nu 

Og så er der der med de almindelige sko: Hun er knapt begyndt at gå (med vores hjælp), og nu hvor vejret begynder at være til det, vil vi gerne have hende med i haven osv.

Hun bruger str. 19-21 i de sutsko jeg har beskrevet ovenfor (de er perfekte i størrelsen lige nu), men jeg KAN simpelthen IKKE få hendes fod ned i hverken tynde converse str. 19 eller et par almindelige "kondisko" med velcro fra deichmann i str. 20.

Til gengæld kan jeg snildt få dem ned i et par Bundgaard med snørebånd str. 22 - de er bare aaaalt for store (og tunge) til hende.

Så folkens: Anbefal nogle gode sutsko som ikke kan hives af, og nogle behagelige udendørs forårssko til et par liiidt buttede babypige-fødder 

Vi har haft go erfaring med meltons sutsko herhjemme (hun tog også alt af fødderne). Jeg tænker på dem i fløjl med elastik i :-)

mht sko kan i overveje prewalkers - altså en semi indendørs/udendørs sko, men ellers synes jeg faktisk hurtigt de lærer at løfte kondiskoene selvom de ska vænne dig til, at de er lidt tunge

Anmeld

6. marts 2014

Chili

Jupiter skriver:

Ja, det har vi altså brug for 

Vi har Gry på 9 (snart 10) måneder, og det der med sko og sutsko er bare ikke nemt herhjemme.

Lad os starte med sutskoene: Dem hiver hun af, eller skubber dem af med hælene, eller stiller sig på den ene med den anden og trækker dem af på den måde.

Vi har indtil nu haft succes med de der strømpe-sutsko, med elastik over vristen og lædersål, men dem kan hun så også flå af nu 

Og så er der der med de almindelige sko: Hun er knapt begyndt at gå (med vores hjælp), og nu hvor vejret begynder at være til det, vil vi gerne have hende med i haven osv.

Hun bruger str. 19-21 i de sutsko jeg har beskrevet ovenfor (de er perfekte i størrelsen lige nu), men jeg KAN simpelthen IKKE få hendes fod ned i hverken tynde converse str. 19 eller et par almindelige "kondisko" med velcro fra deichmann i str. 20.

Til gengæld kan jeg snildt få dem ned i et par Bundgaard med snørebånd str. 22 - de er bare aaaalt for store (og tunge) til hende.

Så folkens: Anbefal nogle gode sutsko som ikke kan hives af, og nogle behagelige udendørs forårssko til et par liiidt buttede babypige-fødder 

Bundgaard har også sådan nogle prewalkers, med lidt sål, men stadig en sutsko
Dem købte vi til vores søn, som 10 måneder. Han kunne simpelthen ikke få andre sko på, da hans fod var bred og stadig havde meget babyfedt som damen sagde
Han brugte også str. 19. De fås i mange farver hos ønskebørn og babysam
Han bruger dem stadig som sutsko i vs, godt nok str. 21 nu

Anmeld

6. marts 2014

spj

Jeg kan anbefale prewalker med snørre hvor du binder dobbeltknude, så de er lidt sværere at få af.
Så kan du bruge dem udenfor med et par overtræksfutter over, så giver de god støtte i futterne. Det har min søn brugt det meste af vinteren indtil at begyndte at gå i januar.
Bare husk at køb overtræksfutterne så der er plads til sko i.

Anmeld

7. marts 2014

Team Putte

Jupiter skriver:

Det skal helt klart have et forsøg 

Jo lange sokker er også okay her, problemet er jo så at de skal være løse for ikke at stramme om de tykke små ben, og så kan de jo nemt hives af 

Men vi prøver UNDER strømpebukserne i morgen 

er spændt på at høre om det virker hos jer også!

Anmeld

7. marts 2014

Muffinmus

Ved ikke lige med sutsko da voresikke har buttede fødder

Men lov mig du IKKE køber Converse til dit barn fær det er 4-5 år...det er en møg sko til små børn...uden støtte, uden komfort og er bare billigt lavet ikke købe billige plastisko som mange af dem fra Deichmanns er, børnenes fødder kan slet ikke trække vejret i dem. Så find en god støttende sko til hende år det er og sørg for det er læder uanset om det er en sko til 300 kr eller 700, de gode sko findes heldigvis i mange prisklasser, form og farver det kan være en jungle, men de gode butikker er gode till at vejlede så du får lige det der passer sit barns fødder.

og hov, ang sutsko, så ved jeg Bundgaard laver nogle brede nogle med rem over...koster måske 300 så man skal bruge en del penge på fodtøj, men der er de givet godt ud da børnene jo skal bruge fødderne hele livet, så der skal passes godt på dem. Ellers kan jeg ikke lige komme i tanke om futter til buttede fødder der sidder fast men prøv jeg frem i butikkerne, der må findes nogle.

Anmeld

7. marts 2014

lineog4

Jeg brugte de skindfutter fx fra decoy - dem fik de ikke af, men der var heller ikke nogen af dem der var udbryder konger med sko og strømper.

Må sige som en anden converse er no go - der er absolut ingen støtte i. For mig er de såmænd også no go når de er ældre for der er virkelig ikke meget sko i dem. Jeg ville smutte forbi en skohandler og få hjælp til at finde de sko der sidder godt og støtter (og husk så små børn så skal de op over anklen og støtte den). Mine børn har altid passet rap perfekt så det er dem jeg køber, men køber aldrig uden enten at prøve eller måle og kende pasformen

Anmeld

7. marts 2014

lineog4

Alle mine er forresten startet i sådanne nogen her:

http://www.growingfeet.dk/shop/arauto-rap-begyndersko-65150p.html

Anmeld

7. marts 2014

lineog4

Alle mine er forresten startet i sådanne nogen her:

http://www.growingfeet.dk/shop/arauto-rap-begyndersko-65150p.html

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.