Hjælp til (sut)sko!!??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.224 visninger
20 svar
5 synes godt om
6. marts 2014

Jupiter

Ja, det har vi altså brug for 

Vi har Gry på 9 (snart 10) måneder, og det der med sko og sutsko er bare ikke nemt herhjemme.

Lad os starte med sutskoene: Dem hiver hun af, eller skubber dem af med hælene, eller stiller sig på den ene med den anden og trækker dem af på den måde.

Vi har indtil nu haft succes med de der strømpe-sutsko, med elastik over vristen og lædersål, men dem kan hun så også flå af nu 

Og så er der der med de almindelige sko: Hun er knapt begyndt at gå (med vores hjælp), og nu hvor vejret begynder at være til det, vil vi gerne have hende med i haven osv.

Hun bruger str. 19-21 i de sutsko jeg har beskrevet ovenfor (de er perfekte i størrelsen lige nu), men jeg KAN simpelthen IKKE få hendes fod ned i hverken tynde converse str. 19 eller et par almindelige "kondisko" med velcro fra deichmann i str. 20.

Til gengæld kan jeg snildt få dem ned i et par Bundgaard med snørebånd str. 22 - de er bare aaaalt for store (og tunge) til hende.

Så folkens: Anbefal nogle gode sutsko som ikke kan hives af, og nogle behagelige udendørs forårssko til et par liiidt buttede babypige-fødder 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2014

Team Putte

Jupiter skriver:

Ja, det har vi altså brug for 

Vi har Gry på 9 (snart 10) måneder, og det der med sko og sutsko er bare ikke nemt herhjemme.

Lad os starte med sutskoene: Dem hiver hun af, eller skubber dem af med hælene, eller stiller sig på den ene med den anden og trækker dem af på den måde.

Vi har indtil nu haft succes med de der strømpe-sutsko, med elastik over vristen og lædersål, men dem kan hun så også flå af nu 

Og så er der der med de almindelige sko: Hun er knapt begyndt at gå (med vores hjælp), og nu hvor vejret begynder at være til det, vil vi gerne have hende med i haven osv.

Hun bruger str. 19-21 i de sutsko jeg har beskrevet ovenfor (de er perfekte i størrelsen lige nu), men jeg KAN simpelthen IKKE få hendes fod ned i hverken tynde converse str. 19 eller et par almindelige "kondisko" med velcro fra deichmann i str. 20.

Til gengæld kan jeg snildt få dem ned i et par Bundgaard med snørebånd str. 22 - de er bare aaaalt for store (og tunge) til hende.

Så folkens: Anbefal nogle gode sutsko som ikke kan hives af, og nogle behagelige udendørs forårssko til et par liiidt buttede babypige-fødder 

kan ikke hjælpe med skoene.. Kender kun de smalle modeller

Ang. Sutsko så fik Ida strømpebukser på med tykke sokker indeni.. Det hjalp på interessen for at pille det hele af

Anmeld

6. marts 2014

Jupiter

Team Putte skriver:

kan ikke hjælpe med skoene.. Kender kun de smalle modeller

Ang. Sutsko så fik Ida strømpebukser på med tykke sokker indeni.. Det hjalp på interessen for at pille det hele af

Altså almindelige strømper, og så strømpebukser ud over? 

Jeg har prøvet at give hende strømper på under natdragter med fødder i, og der har hun altså på en eller anden finurlig måde pillet sokkerne af alligevel, og så ligger de bare "løst" ved siden af inde i natdragten! Det samme gælder i fx termofutter eller køredragter med fødder i 

Mon hun også kan gøre det når det er strømpebukser? 

Anmeld

6. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Ville vente helt med rigtige sko til hun går uden hjælp, og give hende sutsko (når i finder nogen der bliver siddende) med overtræksfutter over når i er ude.  

hvad med melton futter der kan strammes ind? Eller ja, strømpebukser med tykke sokker indeni

Anmeld

6. marts 2014

Jupiter

Mor11 skriver:

Ville vente helt med rigtige sko til hun går uden hjælp, og give hende sutsko (når i finder nogen der bliver siddende) med overtræksfutter over når i er ude.  

hvad med melton futter der kan strammes ind? Eller ja, strømpebukser med tykke sokker indeni

Sutsko OG termofutter var en god idé - det prøver vi! 

Og så kan rigtige sko jo godt vente som du siger 

Vi har prøvet dem med stram-ind metoden, men fordi der er så "stor" en flap/kant, kan hun nemt få dem kringlet af alligevel 

Anmeld

6. marts 2014

Team Putte

Jupiter skriver:

Altså almindelige strømper, og så strømpebukser ud over? 

Jeg har prøvet at give hende strømper på under natdragter med fødder i, og der har hun altså på en eller anden finurlig måde pillet sokkerne af alligevel, og så ligger de bare "løst" ved siden af inde i natdragten! Det samme gælder i fx termofutter eller køredragter med fødder i 

Mon hun også kan gøre det når det er strømpebukser? 

Ja lige præcis Ida kunne også godt få dem af i natdragter.. De sidder ikke ligeså godt til på fødderne som strømpebukser vi har været glade for lange sokker fordi de er svære du pille af.. Ved dog ikke hvordan det spiller med små tykke babyben

Anmeld

6. marts 2014

Jupiter

Team Putte skriver:

Ja lige præcis Ida kunne også godt få dem af i natdragter.. De sidder ikke ligeså godt til på fødderne som strømpebukser vi har været glade for lange sokker fordi de er svære du pille af.. Ved dog ikke hvordan det spiller med små tykke babyben

Det skal helt klart have et forsøg 

Jo lange sokker er også okay her, problemet er jo så at de skal være løse for ikke at stramme om de tykke små ben, og så kan de jo nemt hives af 

Men vi prøver UNDER strømpebukserne i morgen 

Anmeld

6. marts 2014

charlottekri

Hvad med mokkasiner? Altså en slags strømper som der er syet en sål på (indianer sko)
Tænker at de er lidt sværere at få af

Anmeld

6. marts 2014

Chris86

Ville også sige termofutter
Er det nødvændigt med sutsko, ellers dobbelt strømpe eller et par af de helt tykke strømper...?

Anmeld

6. marts 2014

Jupiter

charlottekri skriver:

Hvad med mokkasiner? Altså en slags strømper som der er syet en sål på (indianer sko)
Tænker at de er lidt sværere at få af

Det er vist dem hun allerede har - jeg var bare ikke så smart at kende navnet på dem 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.